ervaring schadeafhandeling NTFU
Voor hoeveel was hij verzekerd? En zoals Nee-Nee schrijft, dit is wel erg summier wat je schrijft. Je komt hier je ongenoegen uiten, dan mag je er ook wel wat energie insteken om uitleg te geven.
Wat versta jij onder zwaar beschadigd? Zijn de zaken die jij noemt niet meer bruikbaar en moet je ze vervangen? Dan is het inderdaad belachelijk. Als ze slechts beschadigd zijn, vind ik het redelijk. Zuur is het natuurlijk wel.
Dus plaats eens foto's?
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 aug 2017 14:45
Ik herken me hier wel in dat de NTFU een minimale vergoeding uitkeert.
Ik heb eind maart een flinke klapper gemaakt (om aan te geven hoe groot de klap was, zelf had ik gebroken ribben, ruggenwervel, sleutelbeen, gescheurde pees, hersenschudding en nog wat dingen waardoor ik nog steeds niet op de fiets zit).
De fiets een paar maanden oude EM525 met dura ace was vooral op het stuur terecht gekomen maar had ook valschade.
De schade bestond uit schade aan shifters, stuurlint, mogelijk stuurbocht, computer mount, pedaal set, zadel, kleding en helm.
Alles bij elkaar dor de FM getaxeerd op ruim 1500E.
Het stuur moest ik op eigen kosten door een scan laten gaan en gelukkig bleek er geen interne schade te zijn. Als er wel schade was geweest dan was dat wel vergoed.
De vergoeding die de NTFU maximaal uitkeerde was 530 euro.
De verklaring erachter was dat er alleen waardevermindering was door optische ontsiering.
Ik heb eind maart een flinke klapper gemaakt (om aan te geven hoe groot de klap was, zelf had ik gebroken ribben, ruggenwervel, sleutelbeen, gescheurde pees, hersenschudding en nog wat dingen waardoor ik nog steeds niet op de fiets zit).
De fiets een paar maanden oude EM525 met dura ace was vooral op het stuur terecht gekomen maar had ook valschade.
De schade bestond uit schade aan shifters, stuurlint, mogelijk stuurbocht, computer mount, pedaal set, zadel, kleding en helm.
Alles bij elkaar dor de FM getaxeerd op ruim 1500E.
Het stuur moest ik op eigen kosten door een scan laten gaan en gelukkig bleek er geen interne schade te zijn. Als er wel schade was geweest dan was dat wel vergoed.
De vergoeding die de NTFU maximaal uitkeerde was 530 euro.
De verklaring erachter was dat er alleen waardevermindering was door optische ontsiering.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar misschien weten ze bij een garage beter wat er voor schadevergoeding in aanmerking komt dan een fietsenmaker?
Maar wel zuur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
NTFU verzekering heeft vrij duidelijke regels wat ze uitkeren bij krassen van onderdelen die nog functioneel zijn. Waarschijnlijk heeft de FM een rapport gemaakt waarbij alle vervangen wordt, maar zonder het rapport te zien is dat natuurlijk speculatie.
De NTFU verzekering is al jaren geleden gestopt met het volledig vergoeden van shifters, derailleurs en dergelijke waar alleen een paar krassen op zitten.
Maar ook jij ziet dat die shifter het misschien theoretisch nog doet, maar in de praktijk is dat natuurlijk geen porum.amclassic-fan schreef: ↑03 jul 2019 20:56NTFU verzekering heeft vrij duidelijke regels wat ze uitkeren bij krassen van onderdelen die nog functioneel zijn. Waarschijnlijk heeft de FM een rapport gemaakt waarbij alle vervangen wordt, maar zonder het rapport te zien is dat natuurlijk speculatie.
De NTFU verzekering is al jaren geleden gestopt met het volledig vergoeden van shifters, derailleurs en dergelijke waar alleen een paar krassen op zitten.
Maar misschien is een flink deel van die 500 euro daar wel voor?NuitKor schreef: ↑03 jul 2019 21:39Maar ook jij ziet dat die shifter het misschien theoretisch nog doet, maar in de praktijk is dat natuurlijk geen porum.amclassic-fan schreef: ↑03 jul 2019 20:56NTFU verzekering heeft vrij duidelijke regels wat ze uitkeren bij krassen van onderdelen die nog functioneel zijn. Waarschijnlijk heeft de FM een rapport gemaakt waarbij alle vervangen wordt, maar zonder het rapport te zien is dat natuurlijk speculatie.
De NTFU verzekering is al jaren geleden gestopt met het volledig vergoeden van shifters, derailleurs en dergelijke waar alleen een paar krassen op zitten.