Alles over vakanties op én met de fiets

Zwitserland

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 01 okt 2016 07:13

Prachtig Herman!

Ben er nu 2x geweest om het rondje Alpenbrevet te rijden, prachtig land / gastvrije mensen. Het enigste wat me daar echt stoort is de snelheidslimieten en controles op de autowegen.....
YFood !!!

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 01 okt 2016 08:35

Wat een domme opmerking over die snelheidslimieten en controles. Wij fietsers zijn juist blij dat de auto's zich in Zwitserland aan de snelheidslimieten houden.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 okt 2016 09:32

martinbo schreef:Wat een domme opmerking over die snelheidslimieten en controles. Wij fietsers zijn juist blij dat de auto's zich in Zwitserland aan de snelheidslimieten houden.
Inderdaad, was dat hier ook maar. Hoe meer snelheids- en verkeersovertredingen in het algemeen daadwerkelijk bestraft worden des te beter.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 okt 2016 09:42

Ik fiets persoonlijk niet vaak op de snelweg.

klimman
Forum-lid

klimman 01 okt 2016 10:51

Prachtig verslag en dito foto's!

AppieN
Forum-lid

AppieN 01 okt 2016 13:24

Was er al bang voor......Zwitserland toegevoegd aan todo list......Wat ziet dat er waanzinnig uit. Dank voor delen

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 01 okt 2016 13:36

martinbo schreef:Wat een domme opmerking over die snelheidslimieten en controles. Wij fietsers zijn juist blij dat de auto's zich in Zwitserland aan de snelheidslimieten houden.
Het is maar wat je dom vind...

Al eens gereden daar op de autosnelwegen? Ik word er gestoord van als ik 2km 80knh mag rijden vervolgens 3km 100kmh mag rijden om dan weer 120kmh te mogen rijden......en zo gaat het constant op en neer qua maximale snelheid op de Zwitserse autosnelwegen..... :dislike:
YFood !!!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 okt 2016 13:46

+1 voor Zwitserland! Afgelopen zomer paar daagjes door .ch gefietst.

Wel duur inderdaad, zelfs de Aldi vond ik duur :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

RKN
Forum-lid

RKN 01 okt 2016 21:22

Afgelopen zomer het Vierwoudstrekenmeer aangedaan ; super omgeving (niet alleen met de fiets)

Daar ook nog over de Ächerlipass (v.u. Dallenwil) heen geharkt; met de "verkenning" per auto viel al op dat het een serieus ding was, dag erna met de fiets viel alsnog zwaarder dan verwacht...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua prijsniveau ; verswaren zijn prijzig, maar stel we zouden in NL bij wijze van voor 35€ boodschappen doen, dan waren we daar iets van 40 kwijt (en we letten op vakantie nooit heel erg op de portemonnee) Imho niet zo duur als iedereen je wil doen geloven (heb ook het idee dat veel Nederlanders vinden dat het op vakantie per definitie goedkoper moet zijn dan hier...)

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 okt 2016 00:04

arjan schreef:Misschien wel in de vorm van de Engadin Radmarathon en wie weet volgend jaar al maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Overigens ben ik dit jaar aan de andere kant van Zwitserland geweest in Martigny. Ook zeker een aanrader.
Engadin Radmarathon staat ook al jaren op mijn verlanglijstje. Evenals de Alpen Challenge trouwens. ER rij ik volgend jaar wellicht ook. AC komt niet goed uit qua planning.
Martigny ben ik ook ooit geweest. Is zeker schitterend, maar ik vond Graubünden rustiger.
oehT schreef:Na het fietsen aan de borreltafel is alleen dan weer alleen. Waren daar nog wat lotgenoten, waardoor de dis wat gezelliger werd?
Weinig, alleen was er in het hotel de ober die ook fietste. Daar kon ik nog even mee bijpraten, maar die moest ook weer werken. Gelukkig had ik het forum nog ;-)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 02 okt 2016 22:17

Herman_N schreef:
arjan schreef:Misschien wel in de vorm van de Engadin Radmarathon en wie weet volgend jaar al maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Overigens ben ik dit jaar aan de andere kant van Zwitserland geweest in Martigny. Ook zeker een aanrader.
Engadin Radmarathon staat ook al jaren op mijn verlanglijstje. Evenals de Alpen Challenge trouwens. ER rij ik volgend jaar wellicht ook. AC komt niet goed uit qua planning.
Martigny ben ik ook ooit geweest. Is zeker schitterend, maar ik vond Graubünden rustiger.
Ik hik bij het maken van de 2017 plannen wel nog aan tegen de grote kans op regen in die regio. Als ik de klimaattabellen zie en op mijn eigen ervaringen in Oostenrijk bij de ORM (wat toch niet zo vreselijk veraf daarvan is) afga krijg ik de indruk dat het daar meer wel dan niet regent.
Dat is en blijft wel een gok. Wellicht bij de Engadin Radmarathon in juli een ietsje grotere kans op droog weer dan bij de Alpen Challenge in augustus.
In elk geval krijg je er wel weer een adembenemend mooie omgeving voor terug.

Plaats reactie