Emigratie en hoe de fiets mee te nemen
Taiwan. Plaats van herkomst van Giant en Merida. Waarom koop je daar ter plaatse niet een mooi karretje? Heb je op de heenreis geen gedoe, meteen ter plekke een doos voor eventuele tripjes in de regio en kan ze op de terugreis over 5 jaar mee in de container, want je hebt hier nog een fiets staan..... Die verhuizers komen overigens onderweg niet in de container, dus in een fietsdoos zal de fiets de reis ongetwijfeld overleven, alleen duurt het soms een beetje lang voordat hij op de bestemming is....
op zich lijkt me weinig mis met een zeecontainer, maar mogelijk wel met mensen die fietsen inpakken/uitpakken. Nu zal dat in Nederland waarschijnlijk wel meevallen, maar bij mijn laatste verhuizing wilden ze van alle fietsen de hele crank er afhalen. Ik heb maar gezegd dat pedalen wel voldoende was. en heel snel mijn racefietsen in veiligheid gebracht.
Daarna werden sturen met veel geweld een kwart slag gedraaid ipv eve wat losser te draaien.
De verstelbare stuurpen van mijn Batavus stadsfiets hebben ze bij het uitpakken nog een keertje extra rond geduwd waardoor remkabels en versnellingskabels erg aerodynamisch om het stuur zaten en tgt ik met mijn volle gewicht aan het stuur moest gaan hangen om hem weer los te krijgen. Ook hadden ze de voorvork van mijn mtb achterstevoren gedraaid waardoor de hydraulische kabel gescheurd was. Dat merkte ik pas toen ik wilde remmen en mijn buurman een moie straal olie over zich heen kreeg.
Dus tip vraag aan je verhuizers extra karton zodat je zelf kan inpakken en zorg dat je het zelf ook weer uitpakt.
Daarna werden sturen met veel geweld een kwart slag gedraaid ipv eve wat losser te draaien.
De verstelbare stuurpen van mijn Batavus stadsfiets hebben ze bij het uitpakken nog een keertje extra rond geduwd waardoor remkabels en versnellingskabels erg aerodynamisch om het stuur zaten en tgt ik met mijn volle gewicht aan het stuur moest gaan hangen om hem weer los te krijgen. Ook hadden ze de voorvork van mijn mtb achterstevoren gedraaid waardoor de hydraulische kabel gescheurd was. Dat merkte ik pas toen ik wilde remmen en mijn buurman een moie straal olie over zich heen kreeg.
Dus tip vraag aan je verhuizers extra karton zodat je zelf kan inpakken en zorg dat je het zelf ook weer uitpakt.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Mocht je trouwens in de buurt van Amsterdam wonen: je mag één van mijn twee bike guards wel hebben, stuur maar pb bij interesse.
Nieuwe ronden, nieuwe kansen! Hier de fiets verkopen, daar een nieuwe halen. Maar mocht je nou veel emotionele waarde aan je karretje hebben.. ik denk dat een doos wel volstaat, hoor. Veel vulmateriaal erbij en je komt een heel eind.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid HC
Uit de motoren branche weet ik dat KTM (een Oostenrijks merk) bijvoorbeeld in India geproduceerd wordt en daar ook tegen een sterk gereduceerd tarief aangeboden wordt (minder dan de helft van wat je in de EU betaald). Waar alle andere landen doorgaans op een Japanner rijden, rijdt half India dus op Oostenrijkse motoren (Harley wordt er sinds kort ook gemaakt en Royal Enfield is het huismerk). Ik neem aan dat dit voor fietsen niet anders werkt en dat Giant en Merida aan de thuismarkt goedkoop aangeboden worden en er zullen ongetwijfeld nog wel meer goede (no-name) merken zijn.
Toen ik in Jakarta woonde heb ik voor €70,- een gloednieuwe mountainbike gekocht voor mijn woon-werk verkeer en dat reed prima. Nu zal Taiwan wel iets duurder zijn, maar geen Europese prijzen.
Toen ik in Jakarta woonde heb ik voor €70,- een gloednieuwe mountainbike gekocht voor mijn woon-werk verkeer en dat reed prima. Nu zal Taiwan wel iets duurder zijn, maar geen Europese prijzen.