Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat is nu een goed winterjack

prjz
Forum-lid

prjz 07 nov 2016 21:15

Iemand ervaring met de Castelli Perfetto long sleeve (opvolger Gabba) of Assos Shaquno. Allebei bij Hopmans voor een scherpe prijs.
PS het gaat mij vooral om een jack voor een koukleum.
prj

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2016 21:17

Dan moet je die Perfetto niet nemen, dat is wat mij betreft geen winterjack (zo zet Castelli 'm ook niet in de markt).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 07 nov 2016 21:40

Ik heb de Mortirolo (hoop dat je het zo schrijft) Heerlijk winterjack. En als het gaat regenen trek ik de Muur er overheen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 nov 2016 21:50

Wat is het verschil tussen de Mortirolo, de Espresso en de Alpha?

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 07 nov 2016 22:23

vandaag een 50-tal kilometer gereden in 4°C, had een zweethemd, jersey met korte mouwen en armstukken aan. daarboven de Sportful Fiandre No Rain Light. dit hield me warm, is erg licht en hield de wind en de druppels ook tegen (ook al was dat niet zoveel vandaag). het ziet er trouwens ook niet zo uit als een regenvestje, ook al is het zo licht. ik had het eerst niet willen geloven dat het me in deze temperatuur warm ging kunnen houden maar was echt goed te doen!

sauerlaender
Forum-lid

sauerlaender 07 nov 2016 23:05

Ik heb de Assos Shaquno en de Gabba. De Assos jas is de warmste jas die ik heb. Bij echt lage temperaturen zeer prettig maar voor mij bij 6 graden of meer gauw te warm. De Gabba vind ik onder de 6 graden juist te koud voor lange tochten. Een punt vande Assos is wel dat de buitenlaag wat losjes is en makkelijk wat in de wind wappert. Ende has heeft niet echt een hoge nek. Het is wel een warme jas.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 nov 2016 12:26

De nieuwe sportful r&d gevoerd is niet stijf en dik lijkt mij een prima jas bij koud en droog weer met een goed ondershirt.
Gevoelstemperatuur ritduur en type inspanning blijft de belangrijkste kleed factor.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 15 jan 2017 00:23

welk jacket is aan te raden met weer zoals de komende dagen: Sportful Alpe 2 softshell of Sportful Fiandre Light WS? de enige echte winterjacket die ik heb is een softshell die ondertussen te groot is geworden dus ben op zoek naar iets nieuw voor in de winter.

mimarron
Forum-lid

mimarron 15 jan 2017 07:54

was ook opzoek , heb er een besteld bij Ekoi zal van de week binnen komen ( nu met extra korting op de korting)
heb eea voor de zomer van dit merk en bevalt me goed .
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

i-mac

i-mac 15 jan 2017 08:31

Zodra de temperaturen beginnen te flirten met de vrieskou, neem ik mijn Castelli Espresso Due jas uit de kast. Naargelang de kou is het kwestie het juiste onderhemd aan te trekken. Maar indien je te warm krijgt, kan je nog altijd een paar ventilatie stukken openen. Zeker niet goedkoop (tip = solden), maar wel ideaal om in de winter te fietsen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 jan 2017 09:05

Als de temperaturen onder nul of richting nul gaan gaan heb ik via de club het Milremo winterjack aan wat werkelijk heel warm is.
Hier onder draag ik een Craft shirt met colletje en lange mouwen met daarover een gewoon zomershirt met korte mouw. Bij temperaturen vanaf een graad of 5 is dit winterjack al te warm.

Vanaf 5 graden ook een ondershirt van Craft met lange mouw en daarover het winter/herfst shirt met lange mouw met daarover bij koude wind een dun jack (windbreaker) met lange mouw, allen van Milremo. Laagjes werken gewoon beter.

Via de club de competition serie van Milremo en ik ben zeer tevreden over dit merk!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

salsa
Forum-lid

salsa 15 jan 2017 09:43

Heb ook onlangs een wintervest besteld bij Ekoi,tesamen met nog andere kledij.Topspul voor een goede prijs.Heb deze gebruikt bij temperaturen rond het vriespunt,totaal geen kou.

Plaats reactie