Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Verschil routeplanners/bouwers

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 01 nov 2016 11:33

Dus dan is de routebouwer ( kaart) van strava mijn eerste foto daar het meest geschikt voor dan ;) c
Want deze maakt wel duidelijk onderscheid in fietspaden gele streep,onverharde paden voor auto's meestal in bos dus wat ik eigenlijk zoek,witte blokjes en gele blokjes overige onverharde paden,ruiter of wandel.
Zo is het als ik gister ervaren hebt tenminste .

https://www.strava.com/routes/new

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 01 nov 2016 13:13

53x11 schreef:@xml: wat ik nu doe is stukjes routes importeren in basecamp en eventueel zelf stukjes route maken met het routing tooltje. Dan alles (voor zover dat nog niet het geval was) omzetten naar tracks, dan alle tracks aan elkaar knopen, en dan de samengestelde track naar de garmin kopiëren. Misschien dat je in basecamp de track ook wel weer terug kan converteren naar een route (om bijvoorbeeld aanwijzingen te krijgen tijdens je rit).
Vrij omslachtig, maar het werkt wel redelijk goed zo.
het klinkt me gemakkelijker om gewoon in Strava te bouwen dan en later omzetten in Basecamp.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9100
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 nov 2016 13:21

Ik wist niet dat je in strava ook zelf routes kunt bouwen. Mijn "probleem" met het downloaden van bestaande routes is vaak dat ze niet op mijn gewenste punt starten, dat ik ze wil aanpassen, of wil combineren met een andere bestaande route. Met de door mij beschreven methode kan dat, maar ik geef onmiddellijk toe dat het nogal omslachtig is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6188
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 nov 2016 13:39

Strava werkt (vind ik) behoorlijk prettig. Gaat ook nog deels uit van populariteit van wegen. Dit kan problematischer worden in gebieden waar ATB + strava gebruik relatief erg hoog is, terwijl jij met je racefiets een verharde route wilt maken. Maar heel vaak gaat dit gewoon uitstekend. Soms alleen even schakelen naar manual mode, als de planner een bepaalde route niet kan maken (bijv bij een pont over het water, of een op de kaart doodlopende weg waarvan je weet dat je wel door kunt).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9100
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 nov 2016 14:09

Help me ff: hoe maak ik mbv Strava een route (ik heb een premium abo)?

EDIT: gevonden!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 01 nov 2016 15:08

Ik zie hier al een hoop tools voorbij komen, maar ik wil er nog even een aan toevoegen: https://ridewithgps.com

Ik heb in het verleden ook gpsies.com en bikeroutetoaster (nu gestopt geloof ik) gebruikt, maar gebruik nu alleen nog Strava en Ridewithgps (RWGPS)

Bij RWGPS kun je routes tekenen op verschillende kaarten (waaronder OSM en Open cylce maps). Het kan routes exporteren voor de Garmins, en de Wahoo ELEMNT kan ze zelf ophalen (ook van Strava). Het enige nadeel voor mij (met een gratis account) is dat je geen routes kunt uploaden. Als ik een bestaande route van iemand krijg die ik aan wil passen, gebruik ik daarom Strava.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 02 nov 2016 13:11

Strava werkt fijn, maar op de weg rij je nogal eens gauw over een fietslangs een drukke N-weg omdat daar nu eenmaal de meeste strava gebruikers rijden
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6188
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 nov 2016 13:34

Klopt, maar daar ben je zelf bij... als je route gebouwd wordt en deze gaat langs een N weg (zichtbaar op kaart) terwijl er een, op het oog, prima alternatief ongeveer evenwijdig aan loopt. Dan sleep je simpelweg de route naar het alternatief.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 02 nov 2016 16:55

Vanmiddag bij mij in de omgeving gefietst,toch weer over weggetjes waar ik nog nooit geweest was maar op het spoor kwam met de strava routebouwer,nu ik het door begin te krijgen zeg ik,helemaal top en je zet hem zo op je Garmin .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie