Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Waar laat jij je fiets tijdens de vakantie?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 jul 2010 16:32

Meestal achterin de auto. Soms laten we de wielen in de tent (met 2 frames + 6 wielen achterin passen er niet zo heel veel boodschappen meer in namelijk!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

diederikje
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 feb 2010 21:04

diederikje 12 jul 2010 16:35

hmmm mijn fiets blijft in mijn schuur deze vakantie, omdat ik lekker thuis blijk en van daaruit fiets.

maar verder: vaak kun je (en zeker op fietsvriendelijke campings) je fiets wel bij de eigenaar kwijt als je het vriendelijk vraagt. is mij (bijna) nog iedere keer gelukt.
en als het niet lukte, dan gewoon doorgereden naar een andere(fietsvriendelijke) camping.

Gr.,
laat mij maar fietsen!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 12 jul 2010 17:01

Il Pirato schreef:Heb de verzekeringsmaatschappij gebeld. Fiets in niet verzekerd onder inboedel en ook niet onder de autoverzekering. Dus die optie gaat niet door voor mij.
Bij Assurace kan je je fiets wel verzekeren tegen diefstal las ik op internet, indien deze in een afgesloten ruimte staat. Iemand ervaring mee? Ben ook al via de club verzekerd bij de NTFU.
Voor wat betreft de reisverzekering heb ik al een doorlopende reisverzekering, tot € 500,- verzekerd. Zou ik dus nog een reisverzekering af moeten sluiten.


Uw fiets
U wilt ten volle genieten van uw fietsvakantie. Daarom heeft u een goede fiets aangeschaft. Bij andere verzekeringen is deze niet altijd mee te verzekeren. Dit kan wel bij de kortlopende reisverzekering van Unigarant. U kunt de standaard-dekking tegen schade en diefstal uitbreiden met maximaal € 3000,- per fiets.

Fietsdekking
Per fiets € 750,- € 0,25 per fiets per dag
Per fiets € 1250,- € 0,35 per fiets per dag
Per fiets € 1750,- € 0,50 per fiets per dag
Per fiets € 2500,- € 1,00 per fiets per dag
Per fiets € 3000,- € 1,50 per fiets per dag
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 12 jul 2010 18:43

volgens mij valt je fiets gewoon onder de (doorlopende) reisverzekering. Een aantal jaren terug gevallen waarbij nogal wat schade. Werd keurig terug betaald door de reisverzekering.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 12 jul 2010 19:25

Heb de fiets in de tent, uit het zicht, aan een klapstoeltje met een slot..om het ze toch nog iets moeilijker te maken. Gaat al 15 jaar goed. Bomen zijn helaas te dik om mijn slot omheen te krijgen

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 12 jul 2010 19:40

@lennaert: het gaat mij hier om diefstal van een fiets van een aantal rooitjes...reisverzekering dekt meestal tot max 300-500 euro...

Via dat fietsvakantiewinkel.nl gaat het me rond de 70 euro kosten voor die 2,5 week, ben dan tot 3300 verzekerd en kan daar mee leven. Neem genoeg sloten mee en al jullie tips in het achterhoofd :)
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

remcojan
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:03

remcojan 12 jul 2010 22:37

Jorisb schreef:Heb de fiets in de tent, uit het zicht, aan een klapstoeltje met een slot..om het ze toch nog iets moeilijker te maken. Gaat al 15 jaar goed. Bomen zijn helaas te dik om mijn slot omheen te krijgen


Ik had vorig jaar 2 fietsen aan elkaar gebonden en die weer vast aan een struik. Op een hele grote anonieme camping wordt dit misschien wel in een busje gegooid, maar op een wat kleinere familiecamping zal dit wel meevallen.

klaaswal
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2010 22:20

klaaswal 12 jul 2010 22:46

probeer anders http://www.top-polis.nl/verzekeringen/f ... ekenen.php dit is. Deze verzekeren tot hoge bedragen. Alleen ik weet niet wat jou fiets heeft gekost. Dus kan het niet voor je berekenen ;).

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 13 jul 2010 14:43

Voordat je verzekeringen afsluit zal ik eerst maar eens goed de kleine lettertjes lezen.
Je zou zo maar eens van een spreekwoordelijke "koude kermis" thuis kunnen komen door dat verzekeringsgeboefte. Er is altijd wel een reden om niet uit te keren.

Cheers,

Peter

goatie
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2010 12:14

goatie 13 jul 2010 14:56

Ik wil graag waarschuwen voor mensen die de fiets in de auto laten en denken dat dit gewoon bij de inboedel geclaimt kan worden na diefstal... Bijna alle verzekeringen keren maar een maximum bedrag van 250 euro uit bij diefstal uit de auto!
Een extra verzekering is dus bijna altijd nodig.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 13 jul 2010 15:00

Neem toch vooral de moeite om je karretje in je auto op te bergen of mee te nemen naar je hotelkamer. Ik ben zelf een keer van een fiets bestolen op een camping in Guillestre en twee weken geleden bij de Marco Pantani werden in de nacht voor die rit op de camping 4 van de 6 fietsen van onze buren gejat die met een slot erop in een open schuur stonden. De ervaring om 's ochtends je tent uit te stappen en te zien dat je fiets weg is wens ik niemand toe, dus neem die moeite om even de wieltjes eruit te halen!!

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 13 jul 2010 15:08

Eigenlijk zou je, jezelf afmoeten vragen, neem ik mijn dure karretje wel mee op vakantie of doe ik het met een goedkopere fiets?

Eerlijk is eerlijk, ze zouden je bijna "ontoerekeningsvatbaar" verklaren als je, je minimal 6000 euro dure/goekope carbon/edelmetaal karretje buiten laat staan naast je tentje.
Zou je met je horloge of camera/laptop ook niet doen.

Het lijkt wel steeds gekker te worden met die diefstallen.

groet,

Peter

Plaats reactie