Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Elektrische sokken

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 nov 2016 20:42

Keep us posted.
Mocht dit ook niet werken dan wil ik best eens kijken of ik een maatwerk oplossing voor je kan maken!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 nov 2016 21:00

Ik ben benieuwd hoe je die houtkachel uit Havana zijn huis in zijn schoenen gaat inbouwen NicoNB :D

Maar even serieus. Als jij Havana gisteren met 10 graden buiten nog koude voeten krijgt dan klopt er iets fysiek niet.

Tevens is het natuurlijk ook zo dat hoe meer je die voeten 'pampert' ze zich nooit aan zullen passen aan lagere temperaturen.

Anders wat kortere rondjes zodat je even kort kan opwarmen thuis? Anders even van de fiets en wat lopen als je koude voeten krijgt?
Je kunt er wel een straalkachel op zetten maar dat is puur symptoom bestrijding.

Tot op heden geen handschoenen/overschoenen van mijn kant.
Kan even wat koud zijn met 5 graden maar na 15 minuten zou ik handschoenen echt uittrekken .
Ook al wordt nog kouder dan neem ik handschoenen mee maar trek ze niet aan bij vertrek.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 nov 2016 21:05

Zorro schreef:Ik ben benieuwd hoe je die houtkachel uit Havana zijn huis in zijn schoenen gaat inbouwen NicoNB :D
:lol:
Zorro schreef: Maar even serieus. Als jij Havana gisteren met 10 graden buiten nog koude voeten krijgt dan klopt er iets fysiek niet.
bron?
Zorro schreef: Tevens is het natuurlijk ook zo dat hoe meer je die voeten 'pampert' ze zich nooit aan zullen passen aan lagere temperaturen.
kan dat?

Zorro schreef: Kan even wat koud zijn met 5 graden maar na 15 minuten zou ik handschoenen echt uittrekken .
Ook al wordt nog kouder dan neem ik handschoenen mee maar trek ze niet aan bij vertrek.
lijkt me dat er misschien een verschil is tussen handen en voeten. dacht eens gelezen te hebben dat handen warmte afvoeren (vandaar ook dat je na een tijdje je handschoenen uit wilt doen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 nov 2016 23:29

Vorig jaar op de beurs sokken gekocht met demontabele verwarmings element, weggegooid geld.
Had 3 standen, stand 1 en 2 nauwelijks te merken. Stand 3 verwarmde redelijk ging alleen na 2 minuten naar stand 2.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 nov 2016 23:48

Zorro schreef: Maar even serieus. Als jij Havana gisteren met 10 graden buiten nog koude voeten krijgt dan klopt er iets fysiek niet.
Hij heeft toch aangegeven dat het fysiek niet "klopt"..?

Zorro schreef: Tevens is het natuurlijk ook zo dat hoe meer je die voeten 'pampert' ze zich nooit aan zullen passen aan lagere temperaturen.
Als je van nature nauwe bloedvaten hebt+ lage bloeddruk dan valt daar niet echt veel aan te "wennen" of aanpassen, natuurlijk...
Je kan natuurlijk de pijngrens iets verleggen , maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet.

De oorzaak aanpakken kan dus waarschijnlijk niet (tenzij de "ijsman"nog wat weet) dus is symptoombestrijding logies tog?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 nov 2016 00:10

Ja rustig maar hoor Keezx! Mag ik ook eens een keer een post gemist hebben?
We hebben niet allemaal zoveel tijd als jij. De geraniums moesten ook verzorgd worden vanavond.
havana schreef: De oorzaak van mijn koude voeten is een aantal zeer nauwe vaten in combinatie met een zeer lage bloeddruk. Heeft dus niks te maken met "lekstroom".
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 nov 2016 07:31

Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, Frank.
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij 12 gr rijd ik al met overschoenen en heb gehele winter koude voeten, ondanks alle maatregelen die jij ook opsomt.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6187
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 25 nov 2016 11:00

In de motorwereld is ook al aardig wat voorhanden qua electrisch verwarmen en warmhouden van lichaam. Maargoed, voor voeten zal dat niet veel geavanceerder worden dan electrische sokken en/of zooltjes. Maar mocht je eens in de buurt van zo'n zaak komen, is het misschien de moeite eens rond te kijken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 nov 2016 11:20

Deze komen ook van een motorzaak. Ze zijn ook specifiek gemaakt voor motorrijden.

i-mac

i-mac 28 nov 2016 11:42

Omdat €120 best veel geld is, heb ik de gok gewaagd om soortgelijke sokken te bestellen bij aliexpress. Dat zal meer dan waarschijnlijk kwalitatief mijlenver ver van Havana's keuze liggen, maar voor €17 zal de miskoop misschien nog meevallen.

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 29 nov 2016 18:20

i-mac schreef:Omdat €120 best veel geld is, heb ik de gok gewaagd om soortgelijke sokken te bestellen bij aliexpress. Dat zal meer dan waarschijnlijk kwalitatief mijlenver ver van Havana's keuze liggen, maar voor €17 zal de miskoop misschien nog meevallen.

heel benieuwd ja , of wel of geen miskoop (fotos)
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

i-mac

i-mac 29 nov 2016 18:48

Zodra ik mijn bestellingen uit China binnen krijg, volgt een verslag.

Plaats reactie