Chesini
Mooie kleur Puffdaddy! Ben benieuwd hoe de fiets er in real life uit komt te zien.
Bij Mioch Cycling stonden wat modellen (onder andere een GP, een Speciale en een XCR925) in verschillende mooie kleuren. Een beetje een snoepwinkel. Ik vond het adviesgesprek ook heel prettig verlopen. Je hebt qua kleur en maatvoering echt wat te kiezen en kunt zo echt je eigen fiets vormgeven. Zoveel leuker dan de aanschaf van een 'standaard'-fiets. Aan het einde van de rit heb je naar mijn mening echt iets speciaals.
Heb net de technische tekening goedgekeurd en ben in afwachting van het voorstel.voor wat betreft het spuitschema en de definitieve kleur. Zodra ik die heb zal ik het delen. Ik wacht in spanning af.
Bij Mioch Cycling stonden wat modellen (onder andere een GP, een Speciale en een XCR925) in verschillende mooie kleuren. Een beetje een snoepwinkel. Ik vond het adviesgesprek ook heel prettig verlopen. Je hebt qua kleur en maatvoering echt wat te kiezen en kunt zo echt je eigen fiets vormgeven. Zoveel leuker dan de aanschaf van een 'standaard'-fiets. Aan het einde van de rit heb je naar mijn mening echt iets speciaals.
Heb net de technische tekening goedgekeurd en ben in afwachting van het voorstel.voor wat betreft het spuitschema en de definitieve kleur. Zodra ik die heb zal ik het delen. Ik wacht in spanning af.
Real men wear blûk!!! Marcel
Fillet Brazing is een optie bij bijvoorbeeld de Prima (250 euro meen ik) . De GP Shiny op jouw foto heeft trouwens heel aparte lak met een soort glitters. Nog even getwijfeld over die kleur, maar ik ben bang dat je daar op termijn op uitgekeken raakt. Je valt er in ieder geval wel mee op.Ernie C. schreef:En de naam klinkt niet al een Ikea kastje...
Ik vind dit een gaaf frame ondanks dat ik liever fillet brazing zie i.p.v. tig lassen:
Real men wear blûk!!! Marcel
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi verhaal Puffdaddy.
Zonder de discussie of het wel/geen campa moet zijn vind ik Ultegra toch echt wel een afknapper van formaat. Koop je iets moois, unieks en persoonlijks om deze dan vervolgens met de meest sufgrijze middle of the road supermarktgroep af te monteren. Neem Potenza, neem Force, maar niet dit. Je doet het frame met die mooie blauwe kleur zo enorm tekort als je met dat muisgrijs af gaat monteren. Zoek desnoods een overjarige DA9000 groep als je bij Shimano wilt blijven. De kleur van Ultegra haalt imho de glans van vrijwel elke fiets weg.
Zonder de discussie of het wel/geen campa moet zijn vind ik Ultegra toch echt wel een afknapper van formaat. Koop je iets moois, unieks en persoonlijks om deze dan vervolgens met de meest sufgrijze middle of the road supermarktgroep af te monteren. Neem Potenza, neem Force, maar niet dit. Je doet het frame met die mooie blauwe kleur zo enorm tekort als je met dat muisgrijs af gaat monteren. Zoek desnoods een overjarige DA9000 groep als je bij Shimano wilt blijven. De kleur van Ultegra haalt imho de glans van vrijwel elke fiets weg.
Less is bore
Idd volledig mee eens, dit is een frame gemaakt voor Campagnolo....daar hou je van te voren rekening meedaniel1975 schreef:Mooi verhaal Puffdaddy.
Zonder de discussie of het wel/geen campa moet zijn vind ik Ultegra toch echt wel een afknapper van formaat.
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik maakte er bewust GEEN campa discussie van. DuraAce9000, Force, Red; alledrie staat het significant beter dan dat suffe Ultegragrijs.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Precies dat is waar het omgaat!puffdaddy schreef: voor mij staat fietsplezier op nummer 1.
En dan heb je met een Ultegra groep gewoon een goede en betrouwbare groep met bewezen kwaliteiten.
Het gaat om het fietsplezier wat jezelf op de fiets beleefd en niet enkel om het uiterlijk van de fiets, Gewoon erop rijden, geen pronkstuk zoals je hier vaak zie.
Ook met Ultegra wordt dit een prachtige fiets, perfecte combinatie van schoonheid en functionaliteit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die stelling komt niet overeen met het mooie passievolle verhaal wat hij schrijft. Samen een frame 'ontwikkelen', zeer specifieke kleuren; dan ben je niet bezig met een value4money Rose oid. En dat is mijn enige punt; je stopt er zoveel plezier in en dan hijs een vergrijsde moddervlag op een nieuwe schuit.colnagofreak schreef:Het gaat om het fietsplezier wat jezelf op de fiets beleefd en niet enkel om het uiterlijk van de fiets, Gewoon erop rijden, geen pronkstuk zoals je hier vaak zie.puffdaddy schreef: voor mij staat fietsplezier op nummer 1.
.
Ik snap prima dat iemand een Ultegragroepje wil; prima prijsprestatie. Maar niet op dit soort fietsen imho.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Wat ik uit zijn verhaal lees is dat een weloverwogen keuze, waarop hij al wist dat er commentaar zou komen!
Maar puffdaddy is de enige die zijn keuze hier nog even verder kan toelichten.puffdaddy schreef: Tegen alle regels in een Shimano Ultegra groep (kom er maar in stijlpolitie)
Idd hoe Daniël aangeeft, het is een totaal plaatje en als je al een bijzonder en mooi frame kiest is een Ultegra groep niet passend imho...
Dat fietsplezier 1 is begrijpen we allemaal....iig iedereen zijn plezier en laten we maar stoppen anders wordt het zo een Festka topic
Dat fietsplezier 1 is begrijpen we allemaal....iig iedereen zijn plezier en laten we maar stoppen anders wordt het zo een Festka topic
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met als enige verschil dat een Ultegragroep niet veel hoeft te kosten om goedkoop te ogen
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Dat vraag ik me dus weleens af.................csteenbe schreef: Dat fietsplezier 1 is begrijpen we allemaal....
Om dan maar even terug te komen op het Festka-topic daar zie alleen maar kiekjes met high-end afmontage om het plaatje zo gelikt mogelijk te maken.
Zal het fietsplezier van puffdaddy groter worden met een Potenza groep of Force groep op deze fiets? Dat gaat toch om uiterlijk?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als het niet ook om de looks gaat koop je niet dit frame met die specifieke kleur
Less is bore