Alles over vakanties op én met de fiets

Tips voor fietstrip Mallorca

marcanon
Forum-lid

marcanon 19 apr 2017 15:02

ik ben vorige week voor het eerst op Mallorca geweest met een fietsmaatje die de reis gewonnen had. Wij hebben in Can Pastilla gezeten. Prima bevallen. We hebben 4 dagen daar gefietst waarvan de eerste drie uitstapjes waren naar de "bergen" iedere dag rond de 100-1120 km en 1700-1900 hm., De laatste dag hadden we minder tijd en hebben we 60 km richting het oosten gereden.
Voordeel van deze locatie was dat je ook heerlijk 's avonds nog even langs het strand kunt wandelen of wat kunt drinken. Vanuit de organisatie hebben we 15 fietsroutes gehad (gpx) variërend qua lengte en hm.
Bianchi Oltre
Cannondale Synaps
Cannondale Flash

buddo
Forum-lid

buddo 19 apr 2017 15:32

ericpeters schreef:Ik zou toch dichter bij het vliegvled blijven zitten....
Coll D'honor: 105km, Puig de Randa: 100km Soller Deia: 100km, Valldemossa, 80km. Kustweg M710 via Andratx 70km. Daarnaast Gallilea, Es Grau, Coll des Tords en Sant Elm liggen op een steenworp afstand.
Ik vind dat allemaal behoorlijk zwaar en vind me zelf wel een fanatieke fietser.
Mee eens! Daarom kozen wij voor Palma zelf. Dicht bij vliegveld, restaurantjes en barretjes in overvloed, leuke stad. Met het fietsen heb ik me prima vermaakt met alle colletjes in de omgeving. Met pak 'm beet 100 km fietsen zit je altijd wel rond je 1800-2000 hoogtemeters. Ook de Coll de sa Creu, welke nog niet in jouw lijstje stond, vond ik leuk fietsen.

Plaats reactie