Een hoop reacties! Veel dank aan iedereen die met me meedenkt!
Een aantal wederreacties:
@Douglas: het wordt "plastic rommel" (lees: carbon), maar niettemin bedankt voor de titanium-suggesties. Ik rij al jaren met volle tevredenheid carbon. Verder houd ik me graag afzijdig van de titanium/carbon-discussie
@asmeets/csteenbe: een custom frame is ook door mijn gedachten gegaan en ik ken het topic dat jullie aanhalen. Ik heb een aantal bedenkingen hierbij. Naast prijs wordt het ook een soort 'doos van Pandora': de mogelijkheden zijn dan zo eindeloos dat het begint te duizelen. Noem het keuzestress, noem het 'laksheid'. Laat ik het zo zeggen: vooralsnog lijken er voldoende 'stock-frames' in mijn geometrie beschikbaar dat ik liever daar eerst mijn pijlen op richt.
@zola1978: met spacers en stuurpenlengte/-hoek kun je maar zoveel 'wegpoetsen'. Daarnaast ben ik geen voorstander van extreem korte (<100mm) of lange (>130mm) stuurpennen , dan wel veel spacers.
Van de genoemde modellen vind ik de Trek Emonda SL / SLR H2 (56), Cannondale Synapse (54) en Ridley Helium SL (M) goede suggesties, afgaande op geometrie. De Emonda vind ik bovendien een mooi frame (de Synapse en Helium wat minder), al haalt die het niet bij bijvoorbeeld een Scott Addict SL. Van laatstgenoemde moet ik zeggen dat dat wel heel dicht bij perfectie komt.
Bij de andere genoemde opties (Kuota / Cube) kom ik trouwens tussen twee maten uit.
Andere suggesties blijven uiteraard welkom!
t.a.f.k.a.e.h.