Sram force Vs Sram red
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een tijdje een Red groep gehad en recent een weekend op een fiets met Force gereden.
Schakelverschil is er niet. Werkt allebei enorm goed.
Schakelverschil is er niet. Werkt allebei enorm goed.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13733
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als er nou een systeem weinig travel heeft is het sram wel afschakelen is slecht een paar milimeter en bij shimano centimeters. Opschakelen maakt niet heel veel uit.lawnmower schreef:Mooi.... Mijn shimano en campa derailleurs ook niet.... Ik rijd met chorus, dura ace en force. Chorus vind ik het mooist maar schakelt het minst, dura ace is niet sexy maar werkt zó ontzettend goed. Force schakelt prima maar ik vind dat double tap dus ècht ruk. Niet omdat je eraan moet wennen, want na 2 x schakelen zit je er helemaal in. Ik vind gewoon het systeem ruk. Ik houd van zo min mogelijk travel van de shifter en dat is Sram gewoon niet top. Buiten e-tap natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Ik vind het wat knakkerige schakelen bij sram fijner dan het softe van shimano. Maar het schakeld beide goed.
ik heb er zelf een beetje spijt van dat ik 4 keer de dure groepen red, dura ace, XO, XTR heb gekozen ipv de groep daar net onder. Voor de werking hoef je niet voor de top groep te gaan dat ligt nu allemaal zo dicht bij elkaar dat het de dubbele prijs niet rechtvaardigt.
Heeft er iemand al iets over emotie gezegd?
Edit: ik lees net dat het voor competitie is: dan helemaal voor force gaan, een remgreep of achterderailleur is veel goedkoper.
Heeft er iemand al iets over emotie gezegd?
Edit: ik lees net dat het voor competitie is: dan helemaal voor force gaan, een remgreep of achterderailleur is veel goedkoper.
Klopt, maar ze zijn wel ontzettend veel duurder ook...loos schreef:Chorus cassettes gaan bovendien langer mee dan, zeker als je je ketting tijdig vervangt.
Zoals reeds is gezegd zou ik, zeker voor competitie, voor Force gaan. Qua schakelen zal je geen verschil merken. Enkel de looks en (minimaal) gewichtsverschil. Zo is het overigens altijd tussen de topgroep en diegene daar juist onder zit (SR<>Chorus, DA<>Ultegra). Je betaalt voor emotie. En daar is nix mis mee natuurlijk...maar voor competitie lijkt me dit toch echt niet van belang spelen. En de kans dat je een keer valt en je derailleur of shifter naar de klote gaat is veel groter...dan ben je blij dat je niet opnieuw de dubbele prijs moet betalen.
En Rival met een Red crank? Voor- echt achterderrie van rival wegen nagenoeg hetzelfde als Force, shifters en remmen zijn resp. 25 en 20 gram zwaarder. Met een Red crank maak je dat verschil meer dan goed. En je hebt dan het voordeel dat mocht je op je bek gaan je achterderrie / shifters niet zo duur zijn om te vervangen.