Ik behoor ook niet echt tot de doelgroep, ik heb te weinig materiaalkennis om goede vragen te stellen en toch geen geld om een nieuwe fiets te kopen en kan niet goed tegen drukte. Maar ik snap wél wat er leuk aan is en zou het nog wel een leuk dagje uit vinden op zich. Het doet mij een beetje denken aan de Hiswa maar dan voor fietsen, zoiets?Quarantanove schreef:Is dat een beurs vergelijkbaar met bikemotion of tweewielerrai?
Daar ga ik nooit naar toe. Dik entree betalen om de standhouders hun mooie verkooppraatjes aan te mogen horen.
Krijg daar een beetje hetzelfde gevoel bij als dat je voor de reclamefolders van de supermarkten zou moeten betalen om die in de bus te krijgen.
Velofollies 2017
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Dat zijn bij uitstek dingen die mij niet boeien.Lcsmet schreef:Jij gaat dus niet, geen probleem, je hoeft je antwoord zelfs niet te onderbouwen.Quarantanove schreef:Is dat een beurs vergelijkbaar met bikemotion of tweewielerrai?
Daar ga ik nooit naar toe. Dik entree betalen om de standhouders hun mooie verkooppraatjes aan te mogen horen.
Krijg daar een beetje hetzelfde gevoel bij als dat je voor de reclamefolders van de supermarkten zou moeten betalen om die in de bus te krijgen.
Off-topic:
Waar kan je een Superrecord EPS groep zien en deze rechtstreeks vergelijken met dezelfde groep op Chorus niveau?
Waar kan je van dezelfde fiets meerdere uitvoeringen bekijken?
Waar kan je je vragen rechtstreeks aan de wielbouwer vragen?
Misschien iets voor volgend jaar. Normaal ga ik altijd naar de Bike Motion maar nu deze niet meer in het oktober wordt georganiseerd is dit wel een alternatief.
Een Bike Motion in maart 2018 i.p.v. oktober 2017 vind ik rijkelijk laat. Dan is het seizoen al lang en breed begonnen. Bij wijze van spreken gaan fabrikanten dan al weer denken aan 2019.
Dan is de Vellofollies wellicht een leuk alternatief. Ik ga het volgend jaar zeker in overweging nemen.
Een Bike Motion in maart 2018 i.p.v. oktober 2017 vind ik rijkelijk laat. Dan is het seizoen al lang en breed begonnen. Bij wijze van spreken gaan fabrikanten dan al weer denken aan 2019.
Dan is de Vellofollies wellicht een leuk alternatief. Ik ga het volgend jaar zeker in overweging nemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
BM in maart houden is het zelfde als een uitgesteld doodvonnis tekenen. Einde beurs imho.
Is de VF veel groter?
Wat ik mij al jaren afvraag trouwens: wat betekent het rare woord 'follies' eigenlijk?
Is de VF veel groter?
Wat ik mij al jaren afvraag trouwens: wat betekent het rare woord 'follies' eigenlijk?
Less is bore
Folies komt van het Franse woord folie en betekent waanzin of hartstocht. Wij zeggen hier soms tegen elkaar: "Ik heb een follieke gedaan" (En dan bedoelen we: ik heb iets gekocht dat ik al lang wou, maar eigenlijk niet in budget past ).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thnx! Grappig woord
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij 'Ik heb een follieke gedaan' was fietsen niet het eerste waar ik aan zou denken
Less is bore
Net terug thuis van een lange dag op Velofollies. Samen met mijn vader hal per hal afgeschuimd. Opvallend feit, de Chinezen hebben de Belgische (en hiermee waarschijnlijk ook de Europese) markt ontdekt. Toch minstens 10 (kleine) stands van Chinese firma's. Die brachten hun waar in de belangstelling. Ik zag er lichten, GPS en andere fietscomputers, enz ...
Ik heb intussen ook vernomen dat naast Bike Motion ook Euro-Bike van datum zal veranderen. Die gaan van eind augustus naar begin juli verhuizen. Velofollies blijft op zijn huidige datum. Wel groeit de beurs jaar na jaar. De Kortrijkse hallen geraken stilaan te klein.
Ik ben langs gegaan bij Bianchi om daar de huidige Infinito nog eens van dichtbij te bekijken. Blijft hoog op mijn verlanglijst staan. Maar de Canyon Ultimate CF SL Disc 9.0 Di2 is veel waar voor je geld.
Voor de rest elke stand rustig bezocht. Niet dat ik momenteel iets nodig zou hebben
Ik heb intussen ook vernomen dat naast Bike Motion ook Euro-Bike van datum zal veranderen. Die gaan van eind augustus naar begin juli verhuizen. Velofollies blijft op zijn huidige datum. Wel groeit de beurs jaar na jaar. De Kortrijkse hallen geraken stilaan te klein.
Ik ben langs gegaan bij Bianchi om daar de huidige Infinito nog eens van dichtbij te bekijken. Blijft hoog op mijn verlanglijst staan. Maar de Canyon Ultimate CF SL Disc 9.0 Di2 is veel waar voor je geld.
Voor de rest elke stand rustig bezocht. Niet dat ik momenteel iets nodig zou hebben
Ik heb uitgebreid bekeken, besproken en goedgekeurd:
- Colnago Concept, Wilier Cento10air en Pinarello F10: prachtige Italiaanse aerobikes
- Scope carbon wielen: goed verhaal van een Nederlandse fabrikant
- alles van Canyon: erg gelikte fietsen, met een hoog afwerkingsniveau
- de Wahoo Kickr: getest, en die geeft een ander gevoel dan de Tacx Neo, de aanwezigheid van een echt vliegwiel geeft een wat meer analoge ervaring dan het virtuele vliegwiel van de Neo
- de passie bij de mensen van Beat Cycling en Bahamontes (wielerblad)
'k Was trouwens erg onder de indruk van de gehele beurs, het loont echt de moeite om er je tijd te spenderen.
Ah ja voor de liefhebbers: ook Swett Cycles was aanwezig. Ik ben er niet langsgeweest dus kan verder geen oordeel vellen over fietsen of 'verhaal'.
- Colnago Concept, Wilier Cento10air en Pinarello F10: prachtige Italiaanse aerobikes
- Scope carbon wielen: goed verhaal van een Nederlandse fabrikant
- alles van Canyon: erg gelikte fietsen, met een hoog afwerkingsniveau
- de Wahoo Kickr: getest, en die geeft een ander gevoel dan de Tacx Neo, de aanwezigheid van een echt vliegwiel geeft een wat meer analoge ervaring dan het virtuele vliegwiel van de Neo
- de passie bij de mensen van Beat Cycling en Bahamontes (wielerblad)
'k Was trouwens erg onder de indruk van de gehele beurs, het loont echt de moeite om er je tijd te spenderen.
Ah ja voor de liefhebbers: ook Swett Cycles was aanwezig. Ik ben er niet langsgeweest dus kan verder geen oordeel vellen over fietsen of 'verhaal'.
Ik was tevreden, maar ook een beetje teleurgesteld. Miste toch wel enkele belangrijke merken: Felt, Festka, Santos, Chessini, Sensa... Ben ook langsgeweest bij Swett Cycles en kan alleen maar zeggen dat de eigenaar Peter Paul een heel vriendelijk man is. En dat er toch ook wel een hele leuke fiets bij stond, die zowel door mijn collegae als ikzelf wel gesmaakt kon worden. Hebben er toch wel even staan praten met de man in kwestie.
Voor de rest enkele (een 4 tal) merken tegengekomen, die ik nog niet kende, waaronder Legend. Knappe fietsen. Wel duur. En we hebben Mega-Toby gezien: whoehoe!
Voor de rest enkele (een 4 tal) merken tegengekomen, die ik nog niet kende, waaronder Legend. Knappe fietsen. Wel duur. En we hebben Mega-Toby gezien: whoehoe!
Laatst gewijzigd door svvander op 20 jan 2017 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"First, never follows"
Echt een Chinese invasie he! Verdorie wat was me dit? Overal die kleine standjes met Chinese bandjes, velgen etc...i-mac schreef:Net terug thuis van een lange dag op Velofollies. Samen met mijn vader hal per hal afgeschuimd. Opvallend feit, de Chinezen hebben de Belgische (en hiermee waarschijnlijk ook de Europese) markt ontdekt. Toch minstens 10 (kleine) stands van Chinese firma's. Die brachten hun waar in de belangstelling. Ik zag er lichten, GPS en andere fietscomputers, enz ...
"First, never follows"