Press fit verdwijnt in crack
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 jan 2017 10:06
Pressfit cups rusten volgens mij altijd aan de buitenkant tegen het frame of de lagers zitten vast in cups die in het frame vast zitten in een uitsparing. In geen van de gevallen zou volgens mij het gehele crankstel van links naar rechts moeten kunnen bewegen. Dus het lijkt mij inderdaad goed mogelijk dat er een totaal verkeerde 'standaard' in het frame geperst is.
Is de fiets vanaf een kaal frame opnieuw opgebouwd? Mogelijk heeft de fietsenmaker dan de verkeerde combinatie van crankstel - bracketastype gekozen bij dit frame.
Is de fiets vanaf een kaal frame opnieuw opgebouwd? Mogelijk heeft de fietsenmaker dan de verkeerde combinatie van crankstel - bracketastype gekozen bij dit frame.
Fiets gaat morgen naar een andere fietsenmaker. De eerste indruk is dat het de gelamineerde bus is, We zullen zien.
Ik zal vervolgens kijken wat het beste is en wat mogelijk is. De fiets is september 2014 gekocht. Ik heb het frame niet aangemeld voor garantie. Ben me met de aanschaf niet bewust geweest dat dit moest.
Ik zal vervolgens kijken wat het beste is en wat mogelijk is. De fiets is september 2014 gekocht. Ik heb het frame niet aangemeld voor garantie. Ben me met de aanschaf niet bewust geweest dat dit moest.
Die registratie moet volgens mij niks uitmaken.
Garantie regel je met de verkoper van de fiets en niet met de fabrikant daar heeft de registratie - wat wel handig is voor de fabrikant - vlgns mij niets mee te maken, dus de fietsenmaker tenzij . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De status is nu als volgt:
De fiets is afgelopen dinsdag naar de FM geweest en daar is idd geconstateerd dat de bus in de bracket los zat. Deze had zelfs meegedraaid in de bracket. Woendag is de fiets naar de zaak gestuurd waar ik hem gekocht heb. Daar wel het verhaal dat de fiets geregistreerd moest zijn om voor de extra garantie van totaal 5 jaar in aanmerking te komen. Dit dus niet gedaan. Ik ben er niet in gekend en er niet van bewust geweest.
Er wordt toch overlegd met Wilier naar de mogelijkheden. Mocht dit niets opleveren dan komt de fietsenzaak met een oplossing. Of carbon reparatie of een een ander voortel. Ben zelf niet enthousiast over reperatie.
We zullen zien
De fiets is afgelopen dinsdag naar de FM geweest en daar is idd geconstateerd dat de bus in de bracket los zat. Deze had zelfs meegedraaid in de bracket. Woendag is de fiets naar de zaak gestuurd waar ik hem gekocht heb. Daar wel het verhaal dat de fiets geregistreerd moest zijn om voor de extra garantie van totaal 5 jaar in aanmerking te komen. Dit dus niet gedaan. Ik ben er niet in gekend en er niet van bewust geweest.
Er wordt toch overlegd met Wilier naar de mogelijkheden. Mocht dit niets opleveren dan komt de fietsenzaak met een oplossing. Of carbon reparatie of een een ander voortel. Ben zelf niet enthousiast over reperatie.
We zullen zien
Reparatie hoef je niet bang voor te zijn. Als je het bij de juiste partij laat doen is het net zo goed als het origineel, zo niet beter.
Bij deze gevallen is het vaak beter de bus gewoon te laten inlijmen bij bv unlimited colors ipv te laten opsturen. Je hoeft dan 1. Niet (lang) te wachten en 2. Vrijwel altijd beter dan het origineeldurkblw schreef:De status is nu als volgt:
De fiets is afgelopen dinsdag naar de FM geweest en daar is idd geconstateerd dat de bus in de bracket los zat. Deze had zelfs meegedraaid in de bracket. Woendag is de fiets naar de zaak gestuurd waar ik hem gekocht heb. Daar wel het verhaal dat de fiets geregistreerd moest zijn om voor de extra garantie van totaal 5 jaar in aanmerking te komen. Dit dus niet gedaan. Ik ben er niet in gekend en er niet van bewust geweest.
Er wordt toch overlegd met Wilier naar de mogelijkheden. Mocht dit niets opleveren dan komt de fietsenzaak met een oplossing. Of carbon reparatie of een een ander voortel. Ben zelf niet enthousiast over reperatie.
We zullen zien
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wacht nou 's even, het is al eerder aangestipt in dit draadje (en elders): garantie krijg je van de leverancier, niet van de fabrikant. En een fiets mag heus wel langer dan een paar jaar heel blijven bij normaal gebruik, hoor. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Vorsprung durch Pedantik
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Maar dan zou je de kans kunnen mislopen dat het frame voor garantie in zijn totaliteit wordt vervangen. Het is maar net waar je voor kiest.Resch2 schreef:Bij deze gevallen is het vaak beter de bus gewoon te laten inlijmen bij bv unlimited colors ipv te laten opsturen. Je hoeft dan 1. Niet (lang) te wachten en 2. Vrijwel altijd beter dan het origineeldurkblw schreef:De status is nu als volgt:
De fiets is afgelopen dinsdag naar de FM geweest en daar is idd geconstateerd dat de bus in de bracket los zat. Deze had zelfs meegedraaid in de bracket. Woendag is de fiets naar de zaak gestuurd waar ik hem gekocht heb. Daar wel het verhaal dat de fiets geregistreerd moest zijn om voor de extra garantie van totaal 5 jaar in aanmerking te komen. Dit dus niet gedaan. Ik ben er niet in gekend en er niet van bewust geweest.
Er wordt toch overlegd met Wilier naar de mogelijkheden. Mocht dit niets opleveren dan komt de fietsenzaak met een oplossing. Of carbon reparatie of een een ander voortel. Ben zelf niet enthousiast over reperatie.
We zullen zien
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarschijnlijk heeft een importeur of fabrikant ook gewoon afspraken met reparateurs in de desbetreffende omgeving voor sporadisch voorkomende reparaties. Kan mij niet voorstellen dat Wilier er voor kiest dit frame terug te sturen naar China of Korea voor reparatie.
Om het helemaal correct te maken: Non conformiteit is iets tussen klant en leverancier. Garantie is iets wat zowel door een leverancier als door een fabrikant gegeven kan worden. In dit geval geeft de fabrikant 5 jaar garantie op het frame en daar kan je niet de winkel, maar wel de fabrikant op aanspreken.alien schreef:Wacht nou 's even, het is al eerder aangestipt in dit draadje (en elders): garantie krijg je van de leverancier, niet van de fabrikant. En een fiets mag heus wel langer dan een paar jaar heel blijven bij normaal gebruik, hoor. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Non conformiteit wordt in dit geval denk ik wel moeilijk hard te maken. Na een half jaar ligt de bewijslast bij de klant en hoe bewijs je dat het een productiefout is en dat het niet kwam doordat de lagers ondeugdelijk vervangen zijn?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Beste man, in de Europese Richtlijn 'Koop en Garantie' is een wettelijke termijn van minimum twee jaar opgenomen. Van veel producten mag men verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. Dus het is niet zo dat garantie gegeven kan worden het maar is wettelijk vastgelegd. Verder is het een keten van verantwoordelijkheid die de garantie regelt. De koper regelt garantie met de verkoper, dus als consument heb je te maken met de fietsenmaker en niet met de fabrikant. De fietsenmaker regelt zijn garantie met zijn verkoper, en die weer met zijn verkoper etc.Karl66 schreef:Om het helemaal correct te maken: Non conformiteit is iets tussen klant en leverancier. Garantie is iets wat zowel door een leverancier als door een fabrikant gegeven kan worden. In dit geval geeft de fabrikant 5 jaar garantie op het frame en daar kan je niet de winkel, maar wel de fabrikant op aanspreken.alien schreef:Wacht nou 's even, het is al eerder aangestipt in dit draadje (en elders): garantie krijg je van de leverancier, niet van de fabrikant. En een fiets mag heus wel langer dan een paar jaar heel blijven bij normaal gebruik, hoor. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Non conformiteit wordt in dit geval denk ik wel moeilijk hard te maken. Na een half jaar ligt de bewijslast bij de klant en hoe bewijs je dat het een productiefout is en dat het niet kwam doordat de lagers ondeugdelijk vervangen zijn?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Rustig, rustig
Het non conformiteitsprincipe is wat we in de volksmond garantie noemen. Dat is een zaak tussen de koper en de verkoper en geldt zo lang als je mag verwachten dat een product meegaat. Je hebt dus gelijk alleen heet dat officieel geen garantie ook al noemen we vaak wel zo.
Garanties zijn extra's die door de fabrikant of leverancier kunnen worden gegeven. Maar ook zonder die garanties heb je nog altijd recht op een product dat conform de afspraken werkt. Maar voor de rest is het niet zo spannend, het was gewoon een redelijk flauwe reactie van mij op Alien, omdat ik het wel grappig vond dat hij zei dat je garantie niet van de fabrikant krijgt maar van de leverancier, terwijl in dit geval de garantie juist wel van de fabrikant komt en de leverancier een conform product hoort te leveren. Maar het blijft juridische haarkloverij, sorry
Het non conformiteitsprincipe is wat we in de volksmond garantie noemen. Dat is een zaak tussen de koper en de verkoper en geldt zo lang als je mag verwachten dat een product meegaat. Je hebt dus gelijk alleen heet dat officieel geen garantie ook al noemen we vaak wel zo.
Garanties zijn extra's die door de fabrikant of leverancier kunnen worden gegeven. Maar ook zonder die garanties heb je nog altijd recht op een product dat conform de afspraken werkt. Maar voor de rest is het niet zo spannend, het was gewoon een redelijk flauwe reactie van mij op Alien, omdat ik het wel grappig vond dat hij zei dat je garantie niet van de fabrikant krijgt maar van de leverancier, terwijl in dit geval de garantie juist wel van de fabrikant komt en de leverancier een conform product hoort te leveren. Maar het blijft juridische haarkloverij, sorry
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets