@fietsslak:
Als je bij mij in de buurt zit (postcode 1911) wil ik die naaf wel voor je reviseren voor een fles wijn ofzo, het is echt niet veel werk.
Reparatieset kost sowieso een paar tientjes....
Zonda achternaaf gaar: reparen of vervangen?
Dank voor het aanbod! Erg gewaardeerd!
Helaas zit ik een aantal postcodes verderop, dus dan wordt het alsnog een duur flesje wijn
Zat al even te kijken naar de onderdelen (lagers, conus, body + wat kleiner spul) en dat loopt al heel rap richting de 100 euro. Als ik het moet laten doen, vrees ik ongeveer het dubbele.
Een nieuw achterwiel zit rond 250...
Oh well... Misschien voor nu een setje Aksiums/Khamsin scoren voor het laatste stukje winter. En later dit jaar kijken wat ik met de Zonda's doe.
@Allen: dank voor tips en meedenken!
Helaas zit ik een aantal postcodes verderop, dus dan wordt het alsnog een duur flesje wijn
Zat al even te kijken naar de onderdelen (lagers, conus, body + wat kleiner spul) en dat loopt al heel rap richting de 100 euro. Als ik het moet laten doen, vrees ik ongeveer het dubbele.
Een nieuw achterwiel zit rond 250...
Oh well... Misschien voor nu een setje Aksiums/Khamsin scoren voor het laatste stukje winter. En later dit jaar kijken wat ik met de Zonda's doe.
@Allen: dank voor tips en meedenken!
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Een compleet revisiesetje HB-RE100 van campa kost 50 euro. Als je de naaf al zelf uit elkaar hebt weten te halen dan lukt je die revisie zelf heel makkelijk, daar is geen speciaal gereedschap voor benodigd behalve een inbussetje en 1 steeksleutel. (Staat ook ergens uitgelegd op youtube, link staat hier ergens op het forum)
Maar goed, ik denk dat je die complete kit niet nodig hebt.
http://www.totalcycling.com/en/Campagno ... 20973.aspx
Regards From EP
Maar goed, ik denk dat je die complete kit niet nodig hebt.
http://www.totalcycling.com/en/Campagno ... 20973.aspx
Regards From EP
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5536
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik heb nog een kapot fulcrum 3 achterwiel liggen, campa body. Evt kan ik deze voor een klein prijsje naar je opsturen en dan heb je als het goed is alle reserveonderdelen die je nodig hebt. Dat moeten volgens mij qua binnenwerk dezelfde naven zijn. Let op zeker niet nieuw.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Maar de body is dus ook gaar. En dan kom ik op:
HB-RE100: 60 euro (lagers+conussen+stofringen)
FH-BUU015X1: 80 euro (freehub body)
Totaal: 140 euro (inc verzending)
En dan hopen dat de as niet ook stuk is (50 euro)
Ik zal zondag de boel nog ns openpeuteren en rustig nakijken. Maar 190 euro voor een drie jaar oud achterwiel dat 250 euro nieuw kost (en rond 400 voor hele nieuwe set) is me wat al te gortig...
@thestudent: dat kan interessant zijn. Kun jij me een PM met een voorstel doen?
HB-RE100: 60 euro (lagers+conussen+stofringen)
FH-BUU015X1: 80 euro (freehub body)
Totaal: 140 euro (inc verzending)
En dan hopen dat de as niet ook stuk is (50 euro)
Ik zal zondag de boel nog ns openpeuteren en rustig nakijken. Maar 190 euro voor een drie jaar oud achterwiel dat 250 euro nieuw kost (en rond 400 voor hele nieuwe set) is me wat al te gortig...
@thestudent: dat kan interessant zijn. Kun jij me een PM met een voorstel doen?
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Als je nieuwe koopt wil ik deze misschien wel voor een prikje overnemen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Om nog even in te pikken op dit topic, naven zijn nu eenmaal onderdelen die imho op tijd en stond om onderhoud vragen. Ik doe dit tweejaarlijks, na ca. 5000 km. Ik heb al verschillende Fulcrum en Campa wielsetjes gehad en ik vind de kwaliteit van de naven meer dan degelijk. Ik vind ze ook heel eenvoudig om zelf te onderhouden. Stelbouten los, kapje losschroeven, tikje met de hamer en de as is er al uit. Op een half uurtje is alles gekuist, gesmeerd en opnieuw gemonteerd. Het is inderdaad zo dat de lagers nogal dun gesmeerd zijn, maar ze lopen heel soepel. Ik merk zelf dat als ik er veel vet in stop dat ze dan iets minder soepel lopen. Ik ben dus zelf voorstander van een 'normaal' laagje vet en ze af en toe onderhouden dan ze volstoppen met vet en er dan nooit meer naar omzien. Als het voor woon-werk verkeer is dan zijn de Khamsin wielen inderdaad mooie werkpaarden. Ik heb de mijne vijf jaar lang intens afgebeuld voor ze 'op' waren.