Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Advies omtrent aankoop vouwfiets

Erik
Forum-lid

Erik 10 feb 2017 20:14

Als je hem nog kunt vinden een Koga Founder S. Die rijden echt net als gewone fietsen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 feb 2017 20:31

klimmer schreef:
Keezx schreef:Een vouwfiets is , tenzij je in de trein moet, ook niet erg geschikt voor woonwerk verkeer.
Eigenlijk is een vouwfiets nergens geschikt voor als je de vouwmogelijkheid niet gebruikt.
Dat is toch dé reden om een vouwfiets te kopen??
Inderdaad, maar hij noemt het niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 10 feb 2017 21:22

kenicky schreef:
Bates schreef: vandaar dat ik deze graag zou willen opplooien en naast mijn bureau zetten.
Als jij het op je werk voor elkaar krijgt een vouwfiets naast je bureau te stallen, moet een racefiets of dergelijke toch ook geen probleem zijn?
Heb jij wel eens een Brompton opgevouwen gezien? Ik geloof het niet.
De pre-occupatie met racefietsen hier, leidt tot tunnelblik.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 feb 2017 23:04

Niet iedere werkgever of kantoor zal even makkelijk zijn, maar in heel veel werksituaties zal het best kunnen, een racefiets stallen op de werkplek.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Bates
Forum-lid

Bates 11 feb 2017 12:05

Hoy,

Ik neem inderdaad de trein/ tram niet. Mss in de toekomst af en toe sporadisch maar dit zal echter niet vaak het geval zijn.

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 11 feb 2017 13:33

Gaat niks boven een brompton rij er al 10 jaar mee naar mijn werk fiets trein fiets en parkeer hem onder mijn bureau
Is elke cent waard

Bates
Forum-lid

Bates 14 feb 2017 15:05

Juist bij de lokale fietsenman geweest.
Hij adviseert ook Brompton ( hoewel hij deze zelf niet eens verkoopt)

kenicky
Forum-lid

kenicky 14 feb 2017 20:04

klimmer schreef:Heb jij wel eens een Brompton opgevouwen gezien? Ik geloof het niet.
De pre-occupatie met racefietsen hier, leidt tot tunnelblik.
Ik zou als werkgever er niet blij mee zijn als iedereen een vouwfiets naast zijn bureau zou stallen. Voor je het weet is je vloerbedekking naar de maan. En ik laat jou (en TS) compleet vrij om racefiets in te ruilen voor mtb, stadsfiets, elektrische fiets enzovoort :like:
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

Tarkin
Forum-lid

Tarkin 15 feb 2017 13:31

bartg schreef:Prijs/kwaliteit zijn de goedkoopste modellen van Decathlon niet slecht. Simpel, goedkoop (€ 160 of € 230) en goed genoeg om van het treinstation tot je werkplaats 10 minuutjes te fietsen. Maar ongeschikt voor grote personen (1,80m of meer).

Ik heb op 3 maand tijd zo'n goedkoop decathlon model kapot gereden. Zadelrails kapot, pedalen 3x vervangen onder garantie. Daarna was ik het beu en heb me een brompton gekocht. Nooit meer miserie gehad daarna.

Let wel dat een plooifiets er nu niet echt toe leent om kinderen op te vervoeren e.d. dan kan je beter naar andere fietsen kijken. Maar als je optimaal wilt gebruik maken van de plooifunctionaliteit en gemak (en je hebt het geld ervoor) brompton is the way to go!

Plaats reactie