Advies omtrent aankoop vouwfiets
Inderdaad, maar hij noemt het niet.klimmer schreef:Dat is toch dé reden om een vouwfiets te kopen??Keezx schreef:Een vouwfiets is , tenzij je in de trein moet, ook niet erg geschikt voor woonwerk verkeer.
Eigenlijk is een vouwfiets nergens geschikt voor als je de vouwmogelijkheid niet gebruikt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Heb jij wel eens een Brompton opgevouwen gezien? Ik geloof het niet.kenicky schreef:Als jij het op je werk voor elkaar krijgt een vouwfiets naast je bureau te stallen, moet een racefiets of dergelijke toch ook geen probleem zijn?Bates schreef: vandaar dat ik deze graag zou willen opplooien en naast mijn bureau zetten.
De pre-occupatie met racefietsen hier, leidt tot tunnelblik.
-
- Forum-lid
Gaat niks boven een brompton rij er al 10 jaar mee naar mijn werk fiets trein fiets en parkeer hem onder mijn bureau
Is elke cent waard
Is elke cent waard
Ik zou als werkgever er niet blij mee zijn als iedereen een vouwfiets naast zijn bureau zou stallen. Voor je het weet is je vloerbedekking naar de maan. En ik laat jou (en TS) compleet vrij om racefiets in te ruilen voor mtb, stadsfiets, elektrische fiets enzovoortklimmer schreef:Heb jij wel eens een Brompton opgevouwen gezien? Ik geloof het niet.
De pre-occupatie met racefietsen hier, leidt tot tunnelblik.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.
bartg schreef:Prijs/kwaliteit zijn de goedkoopste modellen van Decathlon niet slecht. Simpel, goedkoop (€ 160 of € 230) en goed genoeg om van het treinstation tot je werkplaats 10 minuutjes te fietsen. Maar ongeschikt voor grote personen (1,80m of meer).
Ik heb op 3 maand tijd zo'n goedkoop decathlon model kapot gereden. Zadelrails kapot, pedalen 3x vervangen onder garantie. Daarna was ik het beu en heb me een brompton gekocht. Nooit meer miserie gehad daarna.
Let wel dat een plooifiets er nu niet echt toe leent om kinderen op te vervoeren e.d. dan kan je beter naar andere fietsen kijken. Maar als je optimaal wilt gebruik maken van de plooifunctionaliteit en gemak (en je hebt het geld ervoor) brompton is the way to go!