Alles over vakanties op én met de fiets

Wielren vakantie voor jongeren

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 feb 2017 20:26

@53x11 Nee ik drink geen azijn, maar ook geen alcohol. Is dat zo vreemd? Het antwoord zal wel zijn "ja", maar dat zal voor mij niets veranderen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 feb 2017 20:43

Jij bent hier degene die aanstoot neemt (om niks, niet voor het eerst trouwens), ik niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 15 feb 2017 21:04

Ik denk dat iemand, jong of oud, die op fietsvakantie wil, niet in de eerste laats aan het drinken van grote hoeveelheden bier denkt. Dat je dan, na een dag fietsen, een lekker koud biertje neemt, is dan natuurlijk niet perse vreemd.
Laat je je een paar avonden achter elkaar vollopen, dan wordt het fietsen vanzelf een heel stuk minder leuk.
Courir c'est mourir un peu

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 15 feb 2017 21:13

53x11 schreef:
Jans schreef:
Fietsen?altijd schreef:Omdat iemand van 18 en een vakantie in het buitenland gewoon een goede combinatie is met bier ;)
Laat ik dat nu niet vinden. Het lijkt wel of er niets meer leuk is als er geen alcohol ingenomen wordt. En als iemand 18 jaar is en in het buitenland wil fietsen en geen bier drinkt? Dan mag hij eigenlijk niet mee doen?
zóó, jij drinkt liever azijn zo te lezen...

Fietsen?altijd (17?) snapt het bijna: vakantie, fietsen en bier zijn een goede combi, alleen is dat niet leeftijdsgebonden.
:twisted:
Idd 17. Gewoon een pilsje op zijn tijd moet kunnen. Doe je dat niet hoor je anders er ook niemand over behalve diegene zelf...
Maak joe woar

bever
Forum-lid

bever 15 feb 2017 21:22

Jans schreef:@53x11 Nee ik drink geen azijn, maar ook geen alcohol. Is dat zo vreemd? Het antwoord zal wel zijn "ja", maar dat zal voor mij niets veranderen.
aannames....heerlijk :)

Popcorn !

ff on topic, BertL heeft het mooiste advies "Als je alleen op de fiets reist, ben je nooit alleen". Eigenlijk geldt dat voor alle reizen :)

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 15 feb 2017 21:48

Maar helemaal op de fiets. Zelfs in Italië raak je zo met een vreemde aan de klets. Ik fietste eens met mijn vader en toen kreeg een oud vrouwtje die tegen de bult op geparkeerd stond de handrem er niet af. Wij helpen, nodigde ze ons uit om wat te komen drinken en we hebben daar wel een dik uur zitten kletsen. Echt geweldig! (Nu ik het lees heeft de fiets er niks mee te maken...)
Maak joe woar

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 16 feb 2017 08:14

Kortom allemaal adviezen en aannames op basis van vooroordelen. Laat de TS er nu maar weer eens inkomen om duidelijk te maken wat HIJ bedoelt.
En anders pak ik er vanavond even een biertje bij en ga de verdere discussie fijn lezen ;)

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 16 feb 2017 11:01

De eerste reactie van amclassic is tot nu toe de beste denk ik. Je hebt de grootste kans om met leeftijdsgenoten te gaan fietsen in het buitenland als je je kan aansluiten bij een studenten-fietsvereniging. Ik weet dat Utrecht en Maastricht die hebben. Als je (nog) niet studeert, zou je er altijd een mailtje aan kunnen wagen met de vraag of je toch met ze mee mag als ze naar het buitenland trekken.

Taft
Forum-lid

Taft 16 feb 2017 14:16

Haha bedankt voor alle reacties.
Ik doe de op leiding mbo verpleegkunde en werk onregelmatig daardoor kan ik niet mee fietsen in een groep.
Oud is natuurlijk een relatief begrip voor iemand van 30 is iemand van 40 natuurlijk niet oud maar ik vind het met leeftijds genoten toch leuker. Bier en fiesten gaat natuurlijk heel goed samen, het beste van twee werelden;) ik kijk nog wel even rond. Mocht iemand toch wat hebben gevonden hoor ik het graag.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 feb 2017 15:34

Toch gewoon eens kijken of je bij een studentenclub kan/mag aansluiten.
Vaak hebben ze 1, 2 of 3 vrije trainingen in de week. Komt het uit, rijd je mee. Komt het een keer niet uit, ben je er de week na wel weer bij. Of de andere sessie in de week.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 16 feb 2017 15:53

MarkVeenstra schreef:Toch gewoon eens kijken of je bij een studentenclub kan/mag aansluiten.
Dat inderdaad! Meestal hebben studentenwielerverenigingen meerdere trainingen in de week, maar die hoef je niet allemaal mee te doen hoor. En in de weekenden wordt er ook nog vanalles gedaan.

In het voorjaar kun je half studentensportend Nederland wel in de Ardennen aantreffen, en 's zomers worden er nogal eens verdere tripjes ondernomen.

marsel schreef: Waar woon je?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 16 feb 2017 18:03

Taft schreef:Ik doe de op leiding mbo verpleegkunde en werk onregelmatig daardoor kan ik niet mee fietsen in een groep.
In welke plaats woon/werk/studeer je?

Plaats reactie