Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Caad12 ultegra welke wielset?

janjanssensonic
Forum-lid

janjanssensonic 24 feb 2017 09:19

NicoNB schreef:
Frank schreef:Ik vind de Aksium een degelijker wiel dan de Ksyrium.
Welk model Ksyrium heb je het over?
Je weet dat de Ksyriums van nu van een heel ander type zijn dan de Ksyriums van een paar jaar geleden?
Afbeelding
deze ??

Rob71
Forum-lid

Rob71 24 feb 2017 09:40

Kun je je Mavics inruilen dan. Anders kun je toch gewoon gaan rijden op je Mavics en mochten ze het op een keer gaan begeven kun je toch nog altijd anderen kopen. Anders gooi je ook. Of je stapt binnen de CAAD lijn naar een iets duurder type. Als je bijvoorbeeld de CAAD 12 ultegra disc neemt dan zitten er Cannondale wielen in met hogen naven...

Maar Mavic is het grootste merk. Natuurlijk krijg je als grootste merk ook de meeste negatieve reakties. Positieve wijst men namelijk nogal snel toe aan het frame ipv de wielen..

groeten
Rob

festina
Forum-lid

festina 10 mar 2017 14:45

Mij lijkt een setje Fulcrum 3 of Campagnolo Zonda de beste optie. Licht en stijf. Heb je meer budget overweeg dan ook een handgespaakt setje.

Zelf heb ik ook een hele historie gehad qua wielen. Te beginnen met Aksiums. Die kwamen standaard op mijn Canyon Roadlite. Hier heb ik veel gedoe mee gehad. Ik heb er regelmatig slagen uit laten halen en na enkele keren achter elkaar een gebroken spaak te hebben gehad heb ik die vervangen.

Uiteindelijk ben ik heel tevreden met een setje Fulcrum 3. Ik geloof dat de nieuwe versies geoptimaliseerd zijn voor wat breeder rubber.
Canyon Roadlite / Cannondale Super Six Evo Hi-Mod

mimoza
Forum-lid

mimoza 10 mar 2017 21:56

Fulcrum 3 zijn (nog) niet met de bredere 17mm velg, Zonda (C17) wel…

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 10 mar 2017 22:41

Of stretch je budget iets en ga voor de Racing Zero's voor 669 euro. Bomb proof wielset met dit jaar ook een 17mm velg en een klassieke look die prima past bij je CAAD.

Plaats reactie