Zit erg weinig op dat kapot kan gaan.

En als je dan toch iets moet herstellen kijk je even op youtube en herstel je het zelf, fluitje van een cent.
Succes nog
Fiets Magazine nr. 4-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik accepteer slijtage die onvermijdelijk is.klimmer schreef:Je ervaring beslaat decennia, zeg je. Dus dertig tot veertig jaar. De fietsen zijn in die tijd radicaal veranderd en niet meer te vergelijken. Ik durf te stellen: ze zijn over het algemeen verbeterd. Problemen van toen zijn er nu niet meer en andersom. Kettingbladen braken toen niet en nu ook niet. Een ketting die je te lang gebruikt, zal ooit breken en tevens de kettingbladen/tandwielen "opvreten". Daar helpt geen moedertjelief aan.
Fixie lijkt ideaal, maar het eerste dat verslijt is de achterband en vervolgens de ketting: accepteer dat mechaniek verslijt.
Een voorbeeld: elke twee weken rij ik naar een marktje ergens, waar ik zoveel kilo appels koop, 10 kilo in een tas van een dubbele tas op de bagagedrager, 10 kilo in een mand erbovenop, en 15 a 20 kilo in een rugzak.NicoNB schreef:Ben wel benieuwd wat er 30 a 40 kilo weegt en mee moet op de fiets.
Vraagje: enkele maanden terug heb ik een groepje fietsers gezien op iets dat ik nog nooit eerder heb gezien / van heb gehoord, en ik kon het totnogtoe ook niet terugvinden op het internet.bikerke schreef:Of, een fiets met een cardan ipv een ketting/riem......
http://profilejanssen.nl/brik-fietsen
Randwaarden is een niet bestaand woord. (zoek maar op.) Je blijft warrig praten. Gebruik begrijpelijke taal. De nederlandse taal heeft voldoende mogelijkheden.Nova schreef:Het gaat dan ook niet over randwaarden, wel minimaliseren van.klimmer schreef:Een fiets die niet verslijt, geen onderhoud nodig heeft en eeuwig meegaat is een utopie! Ook niet met Rohloff en/of tandriem.