Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

SRAM Apex vs Shimano 105

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mei 2011 13:22

Gelukkig kan je ook gewoon een 12-23 Shimano cassette monteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

koereur12
Forum-lid

koereur12 14 mei 2011 00:51

kltalsma schreef:
galileo schreef:Ik ken de cassette van de Apex niet, maar volgens mij zitten daar grote sprongen in en dat rijdt niet lekker.

Denk dat dat persoonlijk is, ik gebruik ook Apex en heb het nog niet als vervelend ervaren. Op het vlakke blijven er voor mij voldoende combinaties over waarbij ik geen grote stappen hoef te maken.

"nadeel" is dat de voorderailleur geen trim kent waardoor het afstellen toch nauwkeurig gedaan dient te worden.
Of heb ik die mogelijkheid over het hoofd gezien?

Gr,

De derailleur vanvoor heeft 1 trim bij het afschakelen dus eerst tot boven en dan kan je 1 stapje naar beneden.

rookie77
Forum-lid

rookie77 14 mei 2011 10:56

koereur12 schreef:
kltalsma schreef:
galileo schreef:Ik ken de cassette van de Apex niet, maar volgens mij zitten daar grote sprongen in en dat rijdt niet lekker.

Denk dat dat persoonlijk is, ik gebruik ook Apex en heb het nog niet als vervelend ervaren. Op het vlakke blijven er voor mij voldoende combinaties over waarbij ik geen grote stappen hoef te maken.

"nadeel" is dat de voorderailleur geen trim kent waardoor het afstellen toch nauwkeurig gedaan dient te worden.
Of heb ik die mogelijkheid over het hoofd gezien?

Gr,

De derailleur vanvoor heeft 1 trim bij het afschakelen dus eerst tot boven en dan kan je 1 stapje naar beneden.

Ik rij met Red en is weer een hele andere klasse, doch heb de keuze gemaakt door eerst Apex met 105 te vergelijken. SRAM werd het! De trim is perfect.
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29

Plaats reactie