Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

stomme vraag????

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 07 jul 2010 18:35

Nee, blokkeren remt niet echt makkelijk, ik bedoel dat ik leunend op de shifters meer dan genoeg kracht kan zetten. Vroegah moest je wel in de beugels (in ieder geval met mijn fiets) om een beetje fatsoenlijk remkracht te krijgen. Nu werken de remmen zo makkelijk dat dat niet meer nodig is. Ik blijf als het spannend is dan ook liever met m'n handen op de shifters (2 vingers op de rem) dan in de beugels.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 08 jul 2010 22:19

alleen al voor sprints te doen zijn je beugels nuttig!
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

hoolig@n
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2010 21:04

hoolig@n 09 jul 2010 14:26

dvangennip schreef:Waarom zou iemand een stuk van z'n stuur af willen halen? Wat is het beoogde voordeel?


Is ie wel weer wat lichter.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2010 15:04

Il cavalinno schreef:alleen al voor sprints te doen zijn je beugels nuttig!


En wat denk je van de controle in een afdaling?
Less is bore

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 09 jul 2010 15:08

@amclassic-fan: volgens mij zegt hij juist dat hij 75% de beugels vasthoud. Dat vertaal ik als in de beugels. Dus wel diep zitten toch?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 09 jul 2010 15:56

voetjes 30 schreef:Gisteren een discussie gehad met een kameraad van mij.

Ik rij 75% van de tijd met mijn handen in de beugels en mijn kameraad nooit. Nu stelde hij zich de vraag, en ik eigenlijk ook, of het technisch haalbaar is om het stuur af te zagen vlak onder de shifters???


Ik rem nog minder dan 75% per rit. Ik denk dat ik ze d'r af haal...:D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jul 2010 16:23

Alexd schreef:@amclassic-fan: volgens mij zegt hij juist dat hij 75% de beugels vasthoud. Dat vertaal ik als in de beugels. Dus wel diep zitten toch?


Als je comfortabel zo lang in de beugels kunt rijden staat het stuur gewoon te hoog. Dus zit hij niet diep genoeg, dat compenseert hij enigsinds door de beugel steeds maar beet te houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 09 jul 2010 17:52

Ah, nu snap ik je :)
Ik zit zelf ook alleen stukken tegenwind in de beugel en bij het afdalen.
Anders is het mij te diep om lang vol te houden, dacht altijd dat dat aan mij lag, maar zo te horen is dat dus juist goed.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 09 jul 2010 20:17

Alexd schreef:Ah, nu snap ik je :)
Ik zit zelf ook alleen stukken tegenwind in de beugel en bij het afdalen.
Anders is het mij te diep om lang vol te houden, dacht altijd dat dat aan mij lag, maar zo te horen is dat dus juist goed.

Voor mij precies hetzelfde :)

Vroeg mijzelf ook al af of wellicht de afstand naar het stuur te lang zou zijn, maar dat lijkt dus niet het geval te zijn :)

remcojan
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:03

remcojan 12 jul 2010 22:48

hoolig@n schreef:
dvangennip schreef:Waarom zou iemand een stuk van z'n stuur af willen halen? Wat is het beoogde voordeel?


Is ie wel weer wat lichter.


Nou, een stuk. Hoeveel zullen 2 pijpjes alu of carbon wegen?

Plaats reactie