Op het eerste oog vallen me twee zaken op: je zadel staat wel erg schuin omhoog, ik kan me voorstellen dat dit wat vervelende klachten geeft in de gevoelige zone. Ten tweede ziet het huidige zadel er al redelijk zacht uit (voor zover je dat kunt zien van een foto). Een gemiddeld racezadel zal niet veel zachter zijn.
Ik zou beginnen met het volledig horizontaal zetten van je zadel, dan wordt het waarschijnlijk al beter.
Goede zadel
-
- Forum-lid
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
+1
Misschien dat er, mocht dat niet helpen, ook nog wel wat versteld mag worden aan het stuur. Om echt goed door te kunnen fietsen heb je het wel wat hoog staan.
Ben je trouwens gemeten en goed op de fiets gezet?
Verder is het ook nog wel relevant of je fietst met een broek met zeem.
Misschien dat er, mocht dat niet helpen, ook nog wel wat versteld mag worden aan het stuur. Om echt goed door te kunnen fietsen heb je het wel wat hoog staan.
Ben je trouwens gemeten en goed op de fiets gezet?
Verder is het ook nog wel relevant of je fietst met een broek met zeem.
ik heb de zadel nu volledig horizontaal gezet,
dat scheelt al een beetje.
verder lijkt de zadel zacht, maar dat valt vies tegen.
ik heb vooral last van mijn achterste, en niet bij het geslachtsdeel.
dat scheelt al een beetje.
verder lijkt de zadel zacht, maar dat valt vies tegen.
ik heb vooral last van mijn achterste, en niet bij het geslachtsdeel.
ik heb de fiets gekocht voor 50 er moesten allen nieuwe trappers toen op.Ben je trouwens gemeten en goed op de fiets gezet
Een duurder zadel is niet per definitie beter. Ook is een zachter zadel niet persé comfortabeler. Behalve de dingen die hier boven vermeld worden zou ik adviseren om naar en andere fietsenmaker te gaan. Laat hem eens goed kijken naar je fietshouding en koop eventueel een ander zadel. Meestal kun je zadels ruilen totdat je eentje hebt die je bevalt.
Succes
Succes
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Persoonlijk vind ik zachte zadels verschrikkelijk. Heb ooit eens bij wijze van experiment een uitgesproken hard zadel gekocht (Selle Italia SLR) en sindsdien heb ik veel minder last van zadelpijn. Dit zadel heeft nauwelijks 'padding', maar door z'n constructie wel een beetje vering/schokdemping
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
ff off-topic, maar ik vraag me af wat de afkorting TS betekent.
ik verwacht dat het met de topicstarter te m..... LAMA ZITTEN.
euh...... bedankt he?!
ik verwacht dat het met de topicstarter te m..... LAMA ZITTEN.
euh...... bedankt he?!
laat mij maar fietsen!