Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

In between kopen?

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 10 mar 2017 12:31

runcyclerun schreef:Ik reed er gisteren op weg naar huis een ligfietser uit :-)
Ik haalde laatst met mijn Skoda Fabia Combi een Porsche in. Dus mijn auto moet wel heel snel zijn....

R3x
Forum-lid

Gebruikersavatar R3x 10 mar 2017 13:14

amclassic-fan schreef:Je moet alleen wel net 't geluk hebben dat jouw maat er bij zit. Ze leveren die Paralane slechts in 2 maten...
Als je op de site van Focus kijkt lijkt dat op het eerste gezicht inderdaad het geval maar wanneer je op het rode pijltje naast de maten klikt zie je de overige maten (XS, S, M, L, XL, XXL).
Niet lullen maar fietsen!

khoidra
Forum-lid

khoidra 10 mar 2017 17:30

.
Laatst gewijzigd door khoidra op 08 aug 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 10 mar 2017 18:40

Ik heb de Cannondale Slate al een paar keer bekeken.

Waar het voor bedoeld is past binnen mijn wensen, maar ik vind de lefty er helemaal niet uitzien en ik ben geen fan van de twin towers op de remhandels.

Dat doet Shimano mooier en een dubbel zorgt er voor dat ik niet van die grote vershillen heb met schakelen.

De Stevens Vapor komt ook in de buurt van mijn wensen. En de prijs is volledig binnen budget. De Cannondale Caadx Ultegra vindt ik ook mooi en is net buiten budget maar dat is rekbaar.

Mijn LBS krijgt binnenkort de Wilier Jaroon binnen. Die ga ik ook nog bekijken.

Maar ik heb nog ruim de tijd, ben me alleen nog maar aan het oriënteren.

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 11 mar 2017 08:06

afrit13 schreef:
runcyclerun schreef:Ik reed er gisteren op weg naar huis een ligfietser uit :-)
Ik haalde laatst met mijn Skoda Fabia Combi een Porsche in. Dus mijn auto moet wel heel snel zijn....
OMG het was maar een grapje. Wat reageren mensen toch zuur soms.

@mark: ik ben erg blij met de fiets. Erg licht en ik vind het prettig dat je met deze fiets echt door de troep en regen kunt fietsen zonder dat je de ketting moet smeren etc. Stil is de fiets ook! Je hoort dus echt niks. Ideaal ding wat mij betreft en een mooie aanvulling op mijn andere fietsen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2017 10:09

Sommige gravelracers zitten een beetje tussen een endurance racefiets en een crosser in andere tussen een crosser en een mtb. Alles wat hier genoemd wordt zou onder het kopje gravelracer kunnen vallen.

Bij de Focus Paralane staat dat er max 35mm banden in kunnen. Dat is niet breder dan een crosser en de geometrie neigt meer naar racefiets. Dat lijkt mij dus niet echt gunstig om echt mee te crossen. Dan heb je meer aan een echte crosser.

Sowieso associeer ik dat "in between" meer met iets waar echt brede banden in kunnen (google eens op monster cross). Wel ben je dan eigenlijk gebonden aan een 1x11 groep. Een te brede achterband komt tegen de voorderailleur aan bij een crosser/graveracer. Zelf heb ik een Pinnacle Arkose met een vork van Carbon Cycles. Hier kunnen 45mm (1.85) Specialized Renegade banden in. Dat zijn al echte 29er banden. Het is echt een gigantisch voordeel off road t.o.v. een crosser of een gravel racer met allround banden. De 1x10 groep voldoet voor mij prima. De stappen tussen de verzetten zijn wat groter maar voor de pr's op een rondje asfalt heb ik een racefiets. Als ik bij een bepaalde snelheid geen ideaal verzet vind dan fiets ik wel iets langzamer of sneller. Voor de tussenstukjes op het asfalt gaat dat prima. In de nieuwere modellen Arkose passen trouwens standaard 45mm banden.

Je moet dus eerst bij jezelf te rade gaan hoe "in between" je het echt wil hebben. Met dergelijke fietsen blijft het altijd een compromis. Vooralsnog heb ik meer het idee dat je op zoek bent naar een nieuwe crosser met schijven. Eventueel zou een gravelracer waar 40mm banden passen i.c.m. een dubbel ook nog een optie zijn. Je levert dan wat in bij de wendbaarheid van het frame en wint wat demping en grip met de bredere banden. Denk b.v. aan een Bulls Grinder.

Dit is wel een keuze waarbij je niet heel veel hebt aan advies want het hangt echt van persoonlijke voorkeur af.
Campagnolo Ultra Dork

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 11 mar 2017 11:19

@Ernie C.

Ik zoek de fiets zoals jij het aan geeft dus met de mogelijkheid om bredere banden te steken.
Vooralsnog komt de On One Space Chicken v.w.b. het frame betreft het dichtste in de buurt van wat ik wil. Dat is dus het soort frame wat ik zoek en bij LBS moet het kunnen leveren.

Weet iemand of het frame van de Koga beach reacer hier enigszins bij in de buurt komt?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2017 11:27

De Beachracer heeft wel een erg gestrekte geometrie en heel lange chain stays. Dit resulteert in een extreem lange wielbasis en de mogelijkheid om heel aerodynamisch te zitten. Het is dus echt een fiets om rechtdoor mee te knallen. Mijn eerste keus zou het niet zijn al je ook eens een crossparcours mee wilt pakken.
Campagnolo Ultra Dork

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 05 mei 2017 18:59

En de keus is gemaakt. Niet helemaal zoals ik het wilde maar met mijn keus ben ik wel zeer tevreden.
  • De 3T Exploro was te duur.
  • De Mason Bokeh kan alleen rechtstreeks bij de makers besteld worden. En dat wilde ik niet. Het moest via mijn FM kunnen i.v.m. inruil van de oude fiets en garantieafhandeling indien nodig.
  • Prachtig alternatief was de Merit Plus die in het Gravelracer topic wordt genoemd. Daar zou ik wel voor kunnen vallen. Helaas is hij de komende maanden niet leverbaar in mijn maat.
  • Ook heb ik nog naar de Orbea Terra gekeken. Prachtige fiets maar te duur in de uitvoering die ik wilde hebben.
Uiteindelijk is het de Cannondale CAADX Ultegra geworden. Mijn FM heeft me een geweldige deal aangeboden waarbij ik mijn huidige twee fietsen (crosser en stalen winter / woon-werk fiets) kon inruilen en mijn De Rosa kon upgraden naar SRAM Red Etap. Daar kon ik geen nee tegen zeggen omdat ik met name de crosser toch wat sneller wilde hebben i.v.m. woon-werk fietsen.

Ik vond de Cannondale al mooi, en had er al naar gekeken. Omdat wat ik echt wil nog niet haalbaar is op de manier zoals ik het wil doe ik maar een concessie waar ik heel goed mee kan leven. Die monstercrosser komt er over een paar jaar wel.

Rob71
Forum-lid

Rob71 05 mei 2017 19:20

Pracht fiets. Ik ben dan ook wel n beetje cannondale fan :) maar goed, dat is dan ook weer niet zonder reden :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie