Hoe lang met een fiets
Na 3-4 jaar wil ik wel weer een keer wat nieuws. Ook hier 2 fietsen trouwens, altijd handig een reserve/winter/campingfiets...
Mijn Time zal ik overigens niet snel verkopen!
Mijn Time zal ik overigens niet snel verkopen!
-
- Forum-lid
Ik ga nu het 3e jaar in met mijn Caad en daar gaan er nog minimaal 2 bij op. Overigens wel met upgrades.
Maak joe woar
Mijn jongste fiets is m'n stadsfiets, die is nu ongeveer tien jaar oud. M'n meeste kilometers (brevetten) rijd ik op een Koga GentsRacer uit 1995. Ik heb twee mountainbikes, één uit 2000 en één uit 2001. Bij m'n ouders heb ik twee fietsen in de schuur staan, een stalen Koga racer uit 1998 en een ATB uit 1997. Ik heb nog drie kale frames liggen die nog moeten worden opgebouwd als ik daar de tijd voor heb: een Koga Randonneur Extra uit 1986; een Gent's Luxe uit 1978 en een ongeveerde stalen MTB uit 1995 die ik als strandracer wil inzetten.
Vorsprung durch Pedantik
Mijn CAAD9 heb ik eind 2009 nieuw gekocht en daar rijd ik nog steeds op. Gekocht met 105 en Tektro remmen, maar in 2011 geupgrade met een gebruikte Sram Red 10s groep. Inmiddels ook een 3T cockpit en stuurpen, dus het enige wat nog origineel is, is het frame. De fiets voldoet echter prima, en ik zit er heerlijk op. Over 2 jaar wil ik wel naar schijven gaan, dus ik ben me nu een beetje aan het orienteren. Wellicht dat ik aan het eind van dit seizoen de CAAD een nieuw kleurtje geef, om het allemaal fris te houden.
Zoals anderen in dit topic al aangaven, wil ik er wel op vooruit gaan, dus kopen om het kopen heb ik weinig mee. Dikke kans dat mijn volgende fiets een CAAD12 met schijven wordt. Ik wil wel bij Cannondale blijven en een EVO is leuk, maar ik ben er nog niet over uit of de meerprijs het geld wel waard is.
Zoals anderen in dit topic al aangaven, wil ik er wel op vooruit gaan, dus kopen om het kopen heb ik weinig mee. Dikke kans dat mijn volgende fiets een CAAD12 met schijven wordt. Ik wil wel bij Cannondale blijven en een EVO is leuk, maar ik ben er nog niet over uit of de meerprijs het geld wel waard is.
In de eerste 17 jaar van mijn fietshobby heb ik 2 fietsen versleten: koga Gents racer (11 jaar trouwe dienst), en de Caad9 (6 jaar). En sindsdien gaat het hard, oeps..
Vanaf januari 2014 heb ik een Velobuild R-022. Die is nu in dienst als mijn woonwerker maar gaat naar een neefje.
Vanaf vorig voorjaar is daar een Velobuild R-016 bij gekomen. Nu in dienst als mooiweerfiets. Kortstondig heb ik een Empella Bonfire crosser gehad, maar die heb ik doorgeschoven naar een maatje (na 600km). Een Cube Cross Race is daarvoor on de plaats gekomen, maar die gaat de deur uit. In de tussentijd heb ik ook wat rondjes gereden op de Merckx uit 1991 en die sinds vorige week in originele staat naar een maatje gegaan. Ik heb nog een Batavus uit 1982 staan, waarvan ik wat onderdelen vervangen heb. Plan was om daarmee ook woonwerk te doen. Maar dat doe ik niet, dus die gaat ook vertrekken.
Ik ben in afwachting van een nieuw frame. Deze gaat opgebouwd worden als de nieuwe woonwerker en boscrosser.
Al met al zie ik snel een reden om wijzigingen in mijn stal door te voeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vanaf januari 2014 heb ik een Velobuild R-022. Die is nu in dienst als mijn woonwerker maar gaat naar een neefje.
Vanaf vorig voorjaar is daar een Velobuild R-016 bij gekomen. Nu in dienst als mooiweerfiets. Kortstondig heb ik een Empella Bonfire crosser gehad, maar die heb ik doorgeschoven naar een maatje (na 600km). Een Cube Cross Race is daarvoor on de plaats gekomen, maar die gaat de deur uit. In de tussentijd heb ik ook wat rondjes gereden op de Merckx uit 1991 en die sinds vorige week in originele staat naar een maatje gegaan. Ik heb nog een Batavus uit 1982 staan, waarvan ik wat onderdelen vervangen heb. Plan was om daarmee ook woonwerk te doen. Maar dat doe ik niet, dus die gaat ook vertrekken.
Ik ben in afwachting van een nieuw frame. Deze gaat opgebouwd worden als de nieuwe woonwerker en boscrosser.
Al met al zie ik snel een reden om wijzigingen in mijn stal door te voeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
6,5 jaar met veel plezier op een Giant TCR 0 rond gereden. In de loop der tijd wat upgrades gedaan en besloten vorig seizoen de fiets van de hand te doen. Elk jaar werd het fietsen leuker en kwamen er meer km's bij.
Aangezien de economie moet draaien (en ik vond het wel tijd om mijzelf te belonen met een nieuw speeltje na een druk jaar),heb ik zelf een fiets samengesteld, blank frame laten spuiten in het matrood en wielset met een matcoating laten behandelen.
Nu staat de fiets sinds een week of 2-3 te wachten om zijn debuut te maken, hopelijk as zaterdag. Helaas een knieblessure die tot nu toe onmogelijk heeft gemaakt te fietsen.
Aangezien de economie moet draaien (en ik vond het wel tijd om mijzelf te belonen met een nieuw speeltje na een druk jaar),heb ik zelf een fiets samengesteld, blank frame laten spuiten in het matrood en wielset met een matcoating laten behandelen.
Nu staat de fiets sinds een week of 2-3 te wachten om zijn debuut te maken, hopelijk as zaterdag. Helaas een knieblessure die tot nu toe onmogelijk heeft gemaakt te fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met sommige fietsen heb ik 7 jaar gereden met andere dan weer zelfs geen seizoen.
Als er iets nieuws uitkomt heb ik moeite om het niet aan te schaffen.
Als er iets nieuws uitkomt heb ik moeite om het niet aan te schaffen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Hier zit em denk ik het probleem. Als je op het nieuwste wilt rijden is er altijd een reden snel weer op zoek te gaan naar iets nieuws.Lcsmet schreef:Als er iets nieuws uitkomt heb ik moeite om het niet aan te schaffen.
Ik heb het eerst met een nieuwe geprobeerd. Toen maar een afdankertje van een profploeg geprobeerd. Vervolgens ben ik maar op staal overgestapt. Eerst een tweedehandsje. Daarna toch ook maar een nieuwe. Beide stalen fietsjes zijn tijdloos dus daar hoop ik nog lang mee te kunnen doen. (Als ik deze niet in de prak rijd natuurlijk)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik krijg daar steeds minder last van om eerlijk te zijn. Ik had ook een redelijke besmetting met dat virus, maar met wat er tegenwoordig uitkomt raak ik snel genezen.kilometervreter schreef:Hier zit em denk ik het probleem. Als je op het nieuwste wilt rijden is er altijd een reden snel weer op zoek te gaan naar iets nieuws.Lcsmet schreef:Als er iets nieuws uitkomt heb ik moeite om het niet aan te schaffen.
Veel aero frames lijken teveel op elkaar, 'mijn' merk verliest ook zijn unieke identiteit en er komen steeds meer merken die geen losse frames meer verkopen.
Less is bore
^Dat. Ik heb niet zo heel snel het gevoel dat ik iets nieuws "MOET" hebben. Dat komt denk ik ook doordat ik weinig compromissen doe op nieuwe aankopen en fietsen zelf geheel naar wens opbouw. Dat kost op korte termijn meer geld en op langere termijn minder, want ik heb weinig last van het upgradevirus. Dat ik daarnaast aero-frames spuuglelijk vind, interne kabels onhandig en schijfremmen onnodig, onhandig en spuuglelijk helpt ook
Mijn vorige racefiets heb ik na 12 jaar de deur uit gedaan. De huidige is inmiddels een jaar of 4 oud en is nog lang niet afgeschreven. De vorige MTB is na 9 jaar van eigenaar gewisseld, de huidige is een dik jaar oud. Daar komt rond de zomer een 1x12 eagle groep op, en dan zijn er ook op MTB gebied voorlopig geen wensen meer. Ik heb ook een jaar of zeven inmiddels dezelfde baanfiets, daar gebeurt nauwelijks iets kwa technische ontwikkelingen, en materialen slijten muv de tubes ook niet, dus die gaat waarschijnlijk mee het graf in
Mijn vorige racefiets heb ik na 12 jaar de deur uit gedaan. De huidige is inmiddels een jaar of 4 oud en is nog lang niet afgeschreven. De vorige MTB is na 9 jaar van eigenaar gewisseld, de huidige is een dik jaar oud. Daar komt rond de zomer een 1x12 eagle groep op, en dan zijn er ook op MTB gebied voorlopig geen wensen meer. Ik heb ook een jaar of zeven inmiddels dezelfde baanfiets, daar gebeurt nauwelijks iets kwa technische ontwikkelingen, en materialen slijten muv de tubes ook niet, dus die gaat waarschijnlijk mee het graf in
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Sensa Umbria Tiagra, na 3 jaar vervangen door een Cannondale Caad10. Deze fiets ook na 3 jaar weer weggedaan en een Canyon Aeroad CF aangeschaft waarmee ik nu het 4e jaar in ga. Die 3 jaar was sterk afhankelijk van het Fietsplan welke door mijn werkgever werd aangeboden.
De Canyon blijf ik nog wel 1 a 2 jaar rijden omdat:
1 De fiets nog steeds goed bevalt
2 Ik hem iedere dag nog even een aai over het stuur geef en even het achterwiel een hengst geef
3 Er nog weinig zekerheid is of schijfremmen zich echt gaan doorzetten.
Overigens afgelopen jaar nog wel een fiets voor erbij gekocht (Gravel racer)
De Canyon blijf ik nog wel 1 a 2 jaar rijden omdat:
1 De fiets nog steeds goed bevalt
2 Ik hem iedere dag nog even een aai over het stuur geef en even het achterwiel een hengst geef
3 Er nog weinig zekerheid is of schijfremmen zich echt gaan doorzetten.
Overigens afgelopen jaar nog wel een fiets voor erbij gekocht (Gravel racer)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!