Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08 jul 2010 15:27
door japiecarbon
Het is niet zomareen overjarig opruimmodelletje! Het is een 2009 model wat in 2010 nog steeds doorloopt.
Hij is afgemonteerd met xt en x9
Fox rp23 demper en een magura durin vork. Dit is een hele goede fiets en zn carbon broer kwam onlangs als beste uit de test!
Ik zeg doen!!
Geplaatst: 08 jul 2010 20:19
door ace1978
En jij kan het weten, want je hebt 'm zelf ook!
Ik ben al geregeld bij mijn LBS naar binnen gewandeld, maar kom daar niet verder dan Trek, Giant en Specialized. Mijn voorkeur ligt bij een Duitser via internet, gezien de prijs en kwaliteitsverhouding.
Geplaatst: 08 jul 2010 20:25
door daniel1975
Nooit afgaan op een carbon broer die goed uit een test komen. De Scott Spark carbon doet het in elke test erg goed, de alu is zeeeeer matig. Bij de Specialized Epic idem dito.
Geplaatst: 08 jul 2010 23:01
door japiecarbon
Ik heb zn alu broertje en ben er ZEEEEEER over te spreken. de beide frame`s zijn vrijwel identiek.
We kunnen niet zeggen welke het is want dan gaan jullie er allemaal eentje halen!
En dan zijn ze op als \ace er eentje wil halen
Geplaatst: 15 jul 2010 12:26
door ace1978
Na lang wikken en wegen is het een tweedehands fully geworden! Het gaat om een 4 jaar oude Scott Scale 20 (carbon) met XTR/XT, Fox vork, Mavic Crossmax, Ritchey WCS. Deze heb ik bij mijn LBS gekocht, zodat er ook nog het een en ander vervangen wordt (zadel, cassette, ketting, bladen, pedalen) en ik de service heb die ik ook bij mijn Pina krijg. Mezelf kennende ga ik er nog wel wat aan veranderen (SRAM is veel mooier), dus wordt vervolgd.
Ik vraag me overigens gelijk al af in hoeverre onderdelen van diverse groepen en werken wel of niet te te combineren zijn. Aangezien ik upgrades/wijzigingen allemaal van internet af wil gaan plukken, is het wel goed om te weten waar ik naar zoek
Geplaatst: 15 jul 2010 23:16
door japiecarbon
Ace1978 schreef:Na lang wikken en wegen is het een tweedehands fully geworden!
Toch wel???
Geplaatst: 15 jul 2010 23:27
door pim3
SRAM werkt niet met Shimano en vice versa. Voorderailleur uiteraard wel.
Kettingen en cassettes zijn onbeperkt uitwisselbaar tussen beide merken. Tot daar komt het overeen met de racefiets dacht ik.
Als je geen extreme verzetten rijdt is een X.0 medium cage voldoende, maar 44-32 rijden behoort dan niet tot de mogelijkheden (eigenlijk sowieso al niet, veels te schuin). Wil je dat koste wat het kost toch proberen, neem dan een longcage.
Mijn persoonlijke voorkeur zijn Shimano cassettes en kettingen overigens, omdat ik het idee heb dat die wat smoother schakelen en minder geluid produceren.
Geplaatst: 15 jul 2010 23:38
door japiecarbon
Komt er dus op neer dat alleen de shifters en achterderailleur niet te wisselen zijn. Voor de rest is alles uit te wisselen.
Geplaatst: 16 jul 2010 09:01
door reinr
klopt bijna: sram-attack shifters echter zijn speciaal voor shimanoderries.
en: lijkt me een hele lekkere fiets, heb er zelf nog nooit op gereden trouwens.
succes en veel plezier
ps shimano soepeler, stiller en minder snel. afstellen luistert nauwer
Geplaatst: 17 jul 2010 01:06
door ace1978
japie carbon schreef:Ace1978 schreef:Na lang wikken en wegen is het een tweedehands fully geworden!
Toch wel???
Foutje
Een tweedehands hardtail dus...
Bedankt voor de uitleg en reacties! Als ik de fiets binnen heb gaan we eens kijken wat eraf kan en erop mag blijven en wat er SRAM wordt en wat Shimano blijft. Met het frame is iig de basis gelegd voor een lichte snelle hardtail.
Geplaatst: 18 sep 2010 10:29
door ace1978
Geplaatst: 18 sep 2010 17:44
door wasbeer2006
Nog steeds een van de mooiste scale frames deze! Ziet er goed uit