Re-paint/build Dogma 60.1
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap wat je bedoeld, maar wil zo dicht mogelijk bij Pina blijven. Ben bang dat het anders niet meer klopt of een te hoog Chinarello gehalte krijgt.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Dan zou ik een van de 65.1 kleurenschema's kiezen. Die waren al redelijk modern en niet te bling bling. Wellicht kun je nog eens kijken of de "Myway" app van de 65.1 nog ergens verborgen op het web te vinden is. Dan kun je alle "echte" Pina kleuren die er op dit model Pina mogelijk waren terug vinden.daniel1975 schreef:Ik snap wat je bedoeld, maar wil zo dicht mogelijk bij Pina blijven.
Deze vond ik het mooiste als je eentje met een zwarte basis kleur zoekt.
![Afbeelding](http://www.7hundred.co.uk/images/d65-850.jpg)
Trouwens, nieuwe voorbladen op je SR groep, en het schakelt net zo goed als een nieuwe Record. (Kabels, ketting en cassette ga toch sowieso vernieuwen neem ik aan?)
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
hoi,
Als je hier extreem van afwijkt en je zet er met handgeschreven letters "special" of "custom" op dan ineens mag je afwijken. Daarom zijn die customs uit de tour ook zo overdreven anders...
Nogmaals ik snap wat je bedoelt en je hebt groot gelijk, maar vergis je niet aan de complexiteit van het spuitwerk en net niet is ineens far off...
groeten,
Rob
Daar ben ik het wel mee eens, maar dan moet je inderdaad een echte 1 op 1 kopie kunnen maken. Dat zal zeker bij Pinarello niet meevallen. Niet alleen je kleuren, maar als je ook kijkt hoe complex het spuitwerk in elkaar zit... Mooie frames, maar complex gespoten. Als je hier ook maar iets van afwijkt, dan krijg je al snel juist het Chinarello effect.Bericht door daniel1975 » 27 maart 2017 09:57
Ik snap wat je bedoeld, maar wil zo dicht mogelijk bij Pina blijven. Ben bang dat het anders niet meer klopt of een te hoog Chinarello gehalte krijgt.
Als je hier extreem van afwijkt en je zet er met handgeschreven letters "special" of "custom" op dan ineens mag je afwijken. Daarom zijn die customs uit de tour ook zo overdreven anders...
Nogmaals ik snap wat je bedoelt en je hebt groot gelijk, maar vergis je niet aan de complexiteit van het spuitwerk en net niet is ineens far off...
groeten,
Rob
Zou ik zeker doen, blijft toch een Pinarello als je het schema veranderd na een eigen design is dat imho doodzonde.daniel1975 schreef:Ik snap wat je bedoeld, maar wil zo dicht mogelijk bij Pina blijven. Ben bang dat het anders niet meer klopt of een te hoog Chinarello gehalte krijgt.
YFood !!!
Ik heb zelf mijn fiets mat-rood laten spuiten met een paar mat-zwarte accenten. Weer is wat anders dan het eeuwige zwart met gekleurde decals.
Matte kleuren zijn wel erg strak vind ik persoonlijk, komt ook mooi uit op het frame van Dogma denk ik.
Matte kleuren zijn wel erg strak vind ik persoonlijk, komt ook mooi uit op het frame van Dogma denk ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Géén mat, gewoon écht niet! ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Less is bore
Zou ik ook niet doen. Ik heb nu een matte fiets en dat doe ik nooit meer.
Ik ben wel benieuwd welk kleurschema je gaat nemen. Zoals hierboven ook al geschreven, ik zou wel voor een echt Pina schema gaan.
We gaan het volgen. Succes met je keuze.
Ik ben wel benieuwd welk kleurschema je gaat nemen. Zoals hierboven ook al geschreven, ik zou wel voor een echt Pina schema gaan.
We gaan het volgen. Succes met je keuze.
M.vr.gr. André
Vanwaar de aversie tegen mat? Of ik ga daar zelf achter komen komende tijd
?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ja ik zou ook voor zo'n strak schema gaan als de foto die ErnieC laat zien of helemaal een andere. Zeker een ouder spuitschema gebruiken word heel erg imitatie. Er is namelijk al zo veel Chinarello, dat je juist met dat merk extra voorzichtig moet zijn om niet te voorkomen dat jou dure frame wordt aangezien voor een chinese replica.
Wat de vraag betreft mat. Ik vind mat wel mooi. Zeker mat zwart of blauw met felle kleuren kan heel gaaf zijn. Maar mat is een moeilijke kleur om te spuiten denk ik. Ik ben geen spuiter, maar ik heb wel ooit een mat frame gezien wat enigszins blinkende vlekken had...Dat is wel zonde.
groeten,
Rob
Wat de vraag betreft mat. Ik vind mat wel mooi. Zeker mat zwart of blauw met felle kleuren kan heel gaaf zijn. Maar mat is een moeilijke kleur om te spuiten denk ik. Ik ben geen spuiter, maar ik heb wel ooit een mat frame gezien wat enigszins blinkende vlekken had...Dat is wel zonde.
groeten,
Rob
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind mat gewoon niet mooi. En is vetvlek gevoelig.
Ben meer een glans en bling type![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zit nu vooral op het eerste schema wat ik zelf postte, maar dan het zwart=blauw en het blauw=wit.
Ben meer een glans en bling type
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zit nu vooral op het eerste schema wat ik zelf postte, maar dan het zwart=blauw en het blauw=wit.
Less is bore