Hetzelfde materiaal als waar dat rugzakje van gemaakt is, veronderstel ik ?Dan vraag ik me af wat er bij dat soort lui tussen hun oren zit?
Vandaag gezien .... Iemand zonder helm
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
Dat is typisch gedrag voor wedstrijdrenners, ik zie het ook veel. Profje spelen houd ik het op. Profs trainen ook het liefst zonder helm, al mag dat nu niet meer van de meeste ploegen.
Ik heb het idee dat het zonderhelmrijden de laatste jaren toeneemt. Misschien heb ik het mis. Misschien komt het doordat er sowieso meer mensen zijn gaan fietsen waardoor ook het aantal interessant-doeners evenredig toeneemt. Het beste argument om geen helm te dragen is wel dat het helemaal niet bewezen is dat het helpt. Ik probeer me er maar niet aan te storen, maar echt lukken wil dat niet.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is toch ook altijd het argument bij niet-autogordeldragers?Herman_N schreef:Het beste argument om geen helm te dragen is wel dat het helemaal niet bewezen is dat het helpt. .
Less is bore
-
- Forum-lid
Waarom wordt er altijd zo heftig gereageerd op renners zonder helm? Zolang er geen helmplicht bestaat moet iedereen dat gewoon zelf uitmaken.
Niks is heerlijker dan als alfa manntje een dagje hersenloos prof te spelen.......
Heerlijk alleen in de natuur zonder al die moraalridders!
Heerlijk alleen in de natuur zonder al die moraalridders!
Ook op dit forum is het soms komkommertijd
Dat is wel een goede vraag. Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd waarom ik me eraan erger. Bij mij komt het erop neer dat ik het niet dragen van een helm patserig en dom gedrag vind. Wie maakt mij wat? Ik weet het allemaal toch beter. Een soort superioriteitsgevoel, maar dan van het domme soort. Niveau verkeersregels aan de laars lappen, schreeuwen tegen mensen en rommel op straat gooien. Dat is de associatie die het bij mij opwekt en dat straalt uit naar alle wielertoeristen.ZvanScapin schreef:Waarom wordt er altijd zo heftig gereageerd op renners zonder helm? Zolang er geen helmplicht bestaat moet iedereen dat gewoon zelf uitmaken.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Nederland=domineesland.ZvanScapin schreef:Waarom wordt er altijd zo heftig gereageerd op renners zonder helm? Zolang er geen helmplicht bestaat moet iedereen dat gewoon zelf uitmaken.
De meesten hier kunnen niet hard fietsen, maar met een helm op de knar vindt men zich toch een hele piet.
Kijk mij toch eens veilig bezig zijn..
Superioriteitsgevoel , maar dan van de verkeerde soort.
Godzijdank heb ik daar zelf geen last van, het enige dat me stoort zijn groepen schreeuwers op de openbare weg, die moeten gewoon een een koersje gaan rijden (en dan om hun moeder gaan schreeuwen)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig