Stoppen met afvallen
-
- Forum-lid
Nou mij lukt het ook niet hoor.Jans schreef:Hoe wil je het dan doen? Ik heb er hier één die 1.74m is en 58kg weegt. Die eet "gewoon" een snee brood meer als hij onder de 56kg komt. En soms om koffietijd een iets groter koekje.
Maak joe woar
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb er hier een die tegen de klippen opeet maar moeite heeft er een kilo bij te krijgen (en die heeft die 20 jaar al achter de rug). Helaas is niet iedereen hetzelfde en daarom is het wat kort door de bocht om te zeggen: dan eet je maar wat meer. Dat werkt meestal, maar niet altijd. Vandaar mijn: was het altijd maar zo makkelijk. Lijkt me toch een legitieme opmerking.
-
- Forum-lid HC
Precies! Niets om je zorgen over te maken!amclassic-fan schreef:Je bent 17, we praten over 10 of 20 jaar nog wel een keertje.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@senior, maar die van mij eet 's ochtends wel 4 sneeën brood, tussen de middag ook 4, maar wel zelf gebakken, dus minimaal 6 als je gekocht brood rekent. Dus hij moet er ook wel iets aan doen. Altijd iets bij de koffie en de thee.
Maar ik weet het dat, net zo als bij mensen die te zwaar zijn, er een kleine groep is die het niet aan kunnen eten, of aan de andere kant het er niet af krijgen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat, als je zijn gewicht goed leest, de meesten het wel heel erg laag vinden. Maar ook de bouw is daarbij niet onbelangrijk.
En het is hier geen item. Het is zoals het is.
Maar ik weet het dat, net zo als bij mensen die te zwaar zijn, er een kleine groep is die het niet aan kunnen eten, of aan de andere kant het er niet af krijgen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat, als je zijn gewicht goed leest, de meesten het wel heel erg laag vinden. Maar ook de bouw is daarbij niet onbelangrijk.
En het is hier geen item. Het is zoals het is.
-
- Forum-lid
Gewoon meer eten dan kom je vanzelf kilo's bij.
Heel handig is de app mijneetmeter. Vul daarop alles in wat je eet en drinkt op een dag. Ga uit van 2500 kaloriën per dag plus wat je verbrand hebt op een dag extra erbij. Kan dus goed zijn dat je 3500 kaloriën per dag nodig hebt. De app geeft ook aan of je gezond eet. Of je goenoeg eiwitten en de juiste hoeveelheid vet binnen krijgt enz
Heel handig is de app mijneetmeter. Vul daarop alles in wat je eet en drinkt op een dag. Ga uit van 2500 kaloriën per dag plus wat je verbrand hebt op een dag extra erbij. Kan dus goed zijn dat je 3500 kaloriën per dag nodig hebt. De app geeft ook aan of je gezond eet. Of je goenoeg eiwitten en de juiste hoeveelheid vet binnen krijgt enz
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
Nou, als ik de eetmeter van de voedingswijzer gewoon invul dan kom ik in eerste instantie op 2000Kcal uit, wat me heel erg laag leek (zeker gezien ik twee loempia's met satésaus, rijst en wokgroente heb weg zitten werken). Ze definieren een portie/opscheplepel steeds heel erg bescheiden, ik heb bijvoorbeeld meer dan een half pakje satésaus op.
Volgens de AH zitten er 6 porties in één pakje, en in een half pakje satésaus al 600Kcal. Als ik daar voor corrigeer zit ik meteen al boven de 2500 Kcal.
Maar anyways, na de lunch en het avondeten zit ik ook echt vol (een derde loempia past echt niet), dus "gewoon meer eten" is ook niet zo simpel als het klinkt...
Maar misschien moet ik mijn originele vraag anders formuleren, want ik begrijp best dat je op de een of andere manier meer moet eten als je niet wil afvallen.
Wat kan ik aan mijn trainingen of voedingspatroon aanpassen zodat mijn lichaam spieren gaat opbouwen, in plaats van vet blijft afbreken?
Volgens de AH zitten er 6 porties in één pakje, en in een half pakje satésaus al 600Kcal. Als ik daar voor corrigeer zit ik meteen al boven de 2500 Kcal.
Maar anyways, na de lunch en het avondeten zit ik ook echt vol (een derde loempia past echt niet), dus "gewoon meer eten" is ook niet zo simpel als het klinkt...
Maar misschien moet ik mijn originele vraag anders formuleren, want ik begrijp best dat je op de een of andere manier meer moet eten als je niet wil afvallen.
Wat kan ik aan mijn trainingen of voedingspatroon aanpassen zodat mijn lichaam spieren gaat opbouwen, in plaats van vet blijft afbreken?
Ik zou toch gaan kijken naar wat je eet in plaats van alleen calorieën te tellen. Satesaus klinkt bij mij als "vette bende". Dan zou ik het in de koolhydraten gaan zoeken. Bijvoorbeeld (zilvervlies)rijst, macaroni of spaghetti geven veel minder snel een verzadigd gevoel. Daar zou je dus meer van kunnen eten. In totaal kun je dan wel gaan tellen, als je dat wilt. Bovendien krijg je dan niet de stoffen binnen die je niet wilt, zoals verzadigde vetten.