Vittoria Corsa Graphene 25mm
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Ik heb dezelfde banden sinds Januari al op mijn racefiets en ben erg tevreden, worden niet zo snel vierkant. Ik rijd met 8 bar en ben 1,63 m en weeg 55 kg.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
[quote="SqueeZer"]Dan rijd je lekker hard blijkbaar.
Dit ben ik zo gewend heb anders het gevoel dat de banden niet lekker rollen en dr rolweerstand hoger is als ik ze minder hard op pomp.
Dit ben ik zo gewend heb anders het gevoel dat de banden niet lekker rollen en dr rolweerstand hoger is als ik ze minder hard op pomp.
Ghost Nivolet 6LC
Dan rijdt je zeker altijd over redelijk mooi strak asfalt?
8 Bar met 55kg gaat echt snel stuiteren over een slechter wegdek en geeft een hogere rolweerstand.
8 Bar met 55kg gaat echt snel stuiteren over een slechter wegdek en geeft een hogere rolweerstand.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Toen ik vorig jaar een keer in Liessel was bij de Fietsenmaker Stefan Kluytmans had ik mijn banden voor en achter op 6,5 bar opgepompt. Stefan zei dat de banden veel te slap waren en heeft ze toen op 8,5 bar opgepompt. Hij zei dat dit veel beter was en daarom pomp ik nu mijn banden altijd op 8 bar een fietsenmaker weet denk ik meer dan ik als beginner. Dus het zal wel kloppen.
Oké op klinkers is het stuiteren maar ja het went zal ik maar zeggen.
Oké op klinkers is het stuiteren maar ja het went zal ik maar zeggen.
Ghost Nivolet 6LC
8 Bar in 25 mm is voor een lichte rijder simpelweg veel te veel. het levert helemaal niets op behalve vervelend gestuiter.
Hoeveel druk je in je banden doet laat je toch niet door een fietsenklojo uitmaken , JIJ moet erop rijden.
Ben zelf rond de 80 kg en meer dan 6 bar komt er nooit in., op brede velgen meer dan genoeg en rijdt stukken aangenamer.
Hoeveel druk je in je banden doet laat je toch niet door een fietsenklojo uitmaken , JIJ moet erop rijden.
Ben zelf rond de 80 kg en meer dan 6 bar komt er nooit in., op brede velgen meer dan genoeg en rijdt stukken aangenamer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hebben we het hier over de Vittorias, waarvan 3 van de 4 rijders die ik ken super ontevreden zijn over de lekbestendigheid?
Dit klinkt erg goed moet ik zeggen. Wellicht wonen bovenstaande forumleden niet in de stad? (Amsterdam e.d. is een en al glasscherf)
Dit klinkt erg goed moet ik zeggen. Wellicht wonen bovenstaande forumleden niet in de stad? (Amsterdam e.d. is een en al glasscherf)
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47
Ik heb de Vittoria Rubinho Pro graphene 25c bandjes er bij mij nu meer dan een half jaar op liggen en ze bevallen prima.
Oké het gaat hier om de Corsa's, maar toch.
Ben er super tevreden mee, goede grip, meer comfort dan m'n oude Schwalbe Lugano 23c bandjes en sindsdien niet meer lek gereden.
Rijd nooit in de stad maar wel heel veel op fietspaden buitendijks in Zeeland die vaak bezaaid zijn stukjes oesterschelp waarop je super makkelijk lek rijdt.
Ik heb ze op 6.5 bar staan (weeg ca 77kg), voor mij de ideale combo tussen comfort en rollen.
Op 7 bar vond ik ze al te hard, dus hoe Sweety het uithoudt op 8 bar bij 55kg...pfoe.
Oké het gaat hier om de Corsa's, maar toch.
Ben er super tevreden mee, goede grip, meer comfort dan m'n oude Schwalbe Lugano 23c bandjes en sindsdien niet meer lek gereden.
Rijd nooit in de stad maar wel heel veel op fietspaden buitendijks in Zeeland die vaak bezaaid zijn stukjes oesterschelp waarop je super makkelijk lek rijdt.
Ik heb ze op 6.5 bar staan (weeg ca 77kg), voor mij de ideale combo tussen comfort en rollen.
Op 7 bar vond ik ze al te hard, dus hoe Sweety het uithoudt op 8 bar bij 55kg...pfoe.
Mijn ervaring nauwelijks inwerking van kleine steentjes en dergelijke maar een stuk glas of iets soortgelijks maakt met weinig moeite een behoorlijke snee in de band. Ondertussen rij ik naar tevredenheid op de nieuwe Michelins. Trouwens kan aan mij liggen maar de oude Corsa's reden misschien nog wel lekkerder.
No pain no gain, no guts no glory!