Was inderdaad verrast door het artikel van Van Bon m.b.t. aanlopen schijfremmen op die Specialized. Wel mooi dat deze praktijk bevindingen niet gecensureerd worden. Is er in het verleden niet een kleine geschil geweest tussen Fiets en Specialized om enkel positief te berichten?TKMP schreef: en dat disk gebeuren mogen van mij -punten krijgen! lees artiekel van bon
Fiets mei 2017 Fiets van het jaar
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik snap de extra moeilijk grafieken in de fiets nooit. Terwijl dat nou niet bepaald een zwak punt van mij is.
In tour snap ik ze wel.
waarom tellen ze in de grafiek bij de wielen test de twee op voor een totaal vermogen? Het gemiddelde lijk me een stuk logischer of lees ik de grafiek compleet verkeerd?
Waarom zo,n grote schaalverdeling en geen getallen erbij? ik moet er bijna een liniaal langsleggen om na te gaan hoe het zit.
De moeite om naar een windtunnel te gaan en dan zo weinig info. Als het aan mij ligt hoor ik het ook graag, maar ik begrijp dat niet.
In tour snap ik ze wel.
waarom tellen ze in de grafiek bij de wielen test de twee op voor een totaal vermogen? Het gemiddelde lijk me een stuk logischer of lees ik de grafiek compleet verkeerd?
Waarom zo,n grote schaalverdeling en geen getallen erbij? ik moet er bijna een liniaal langsleggen om na te gaan hoe het zit.
De moeite om naar een windtunnel te gaan en dan zo weinig info. Als het aan mij ligt hoor ik het ook graag, maar ik begrijp dat niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Van Bon is ook al eerlijk geweest toen schijven hem wél bevielen. De Canyon Endurace was dat dacht ik.
Less is bore
Ik begrijp niet hoe ze aan de selectie komen. Er zijn 10 fietsen in een breed spectrum. Van een fiets met 105 van onder de 2000 tot een fiets van bijna 10k met eps super record en Bora Ultea wielen. Kan mij niet indenken dat je dan een duidelijk vergelijk kunt maken. Ook mis ik een duidelijk afwegingskader en een score op de beoordelingscriteria.
Ik had op zijn minst een poging verwacht op een eerlijke en objectieve vergelijking. Dit is wel een erg magere verkiezing.
Leuk citaat:' maar er was ook kritiek: 'voor de liefhebber' en 'De eps-hendels staat te ver naar voren'.
Dit was dan de 'inhoudelijk' kritiek op de Bianchi Oltre XR4 EPS. Wel erg genant voor een racefietsblad.
Ik had op zijn minst een poging verwacht op een eerlijke en objectieve vergelijking. Dit is wel een erg magere verkiezing.
Leuk citaat:' maar er was ook kritiek: 'voor de liefhebber' en 'De eps-hendels staat te ver naar voren'.
Dit was dan de 'inhoudelijk' kritiek op de Bianchi Oltre XR4 EPS. Wel erg genant voor een racefietsblad.
o'7o
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
eens.Douglas schreef:Ik begrijp niet hoe ze aan de selectie komen. Er zijn 10 fietsen in een breed spectrum. Van een fiets met 105 van onder de 2000 tot een fiets van bijna 10k met eps super record en Bora Ultea wielen. Kan mij niet indenken dat je dan een duidelijk vergelijk kunt maken. Ook mis ik een duidelijk afwegingskader en een score op de beoordelingscriteria.
Ik had op zijn minst een poging verwacht op een eerlijke en objectieve vergelijking. Dit is wel een erg magere verkiezing.
Leuk citaat:' maar er was ook kritiek: 'voor de liefhebber' en 'De eps-hendels staat te ver naar voren'.
Dit was dan de 'inhoudelijk' kritiek op de Bianchi Oltre XR4 EPS. Wel erg genant voor een racefietsblad.
Waarbij het niet erg hoeft te zijn om een divers scala aan fietsen in 1 test te gooien, als je het maar duidelijk verwoord.
Fiets geeft aan ze het blad soms lastig kunnen vullen met inhoud. Waarom niet een stuk uitgebreider verslag met tabellen, scores, overzichtelijke + en - punten.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
BB30 problemen hoeven vandaag de dag echt niet meer voor te komen. Er zijn fabrikanten als C-Bear en Praxis die een oplossing bieden die echt werkt! Ik vind dat fabrikanten deze oplossing al op voorhand zouden moeten gebruiken in hun frames. Beter nog om gewoon schroefdraad te gebruiken. Een van de redenen waarom ik fan ben van een Pinarello Dogma. BB30 ziet er wel mooi uit, maar gekraak op je fiets is echt een drama.
Ik vond de verkiezing ok om te lezen, maar ik heb wel wat bedenkingen bij een ander artikel in het mei nummer. Hoe kan het zo zijn dat een Enve carbon wielset die remblokken vreet zo hoog wordt beoordeeld. Mijn Lightweight Meilenstein wielset en Campa Bora wielset heeft dat niet en is prima geschikt voor de bergen. Het oordeel dat je niet met full carbonwielen naar de bergen zou moeten gaan, vind ik dan ook absurt.
Ik vond de verkiezing ok om te lezen, maar ik heb wel wat bedenkingen bij een ander artikel in het mei nummer. Hoe kan het zo zijn dat een Enve carbon wielset die remblokken vreet zo hoog wordt beoordeeld. Mijn Lightweight Meilenstein wielset en Campa Bora wielset heeft dat niet en is prima geschikt voor de bergen. Het oordeel dat je niet met full carbonwielen naar de bergen zou moeten gaan, vind ik dan ook absurt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Een paar opmerkingen mijnerzijds.
De Fiets van het Jaar is een initiatief van de RAI Vereniging. Tot dit jaar waren racefietsen en mtb's onderdeel van de overall verkiezing, hetgeen wij raar vonden. Samen met de RAI hebben we daarom het initiatief genomen de Racefiets en MTB van het jaar te kiezen. Zoals uitgelegd in het artikel moeten merken daarvoor een fiets insturen en een kleine fee aan onkosten (300 euro meen ik) betalen. Dit was de eerste keer dat er dus racers en mtb's apart werden genomineerd en ik verwacht dat de verkiezing gaat groeien en aan importantie gaat winnen. Fijn dat Chrissiewizzie erbij was, om zijn expertise tijdens de test en hier te delen. Overigens ging die dag zoals we altijd testen: in complete vrijheid van meningsuiting. Idem voor Van Bon.
Iets anders:
En BB30 heb ik zelf al jaren. Eerlijk gezegd geen last van gekraak, hoewel ik de kritiek wel vaker hoor. Maar BB30 heeft ook voordelen. Vrijwel alle systemen passen erop, hetgeen voor een testbak toch zo zijn voordelen heeft. Veel preventief onderhoud helpt wellicht, net als goede lagers. Verder is het de lastige spagaat die we hebben als blad, natuurlijk. We kunnen blijven zeuren, maar op een zeker moment wordt BB30 een gegeven. Net als interne kabels en zo.
De Fiets van het Jaar is een initiatief van de RAI Vereniging. Tot dit jaar waren racefietsen en mtb's onderdeel van de overall verkiezing, hetgeen wij raar vonden. Samen met de RAI hebben we daarom het initiatief genomen de Racefiets en MTB van het jaar te kiezen. Zoals uitgelegd in het artikel moeten merken daarvoor een fiets insturen en een kleine fee aan onkosten (300 euro meen ik) betalen. Dit was de eerste keer dat er dus racers en mtb's apart werden genomineerd en ik verwacht dat de verkiezing gaat groeien en aan importantie gaat winnen. Fijn dat Chrissiewizzie erbij was, om zijn expertise tijdens de test en hier te delen. Overigens ging die dag zoals we altijd testen: in complete vrijheid van meningsuiting. Idem voor Van Bon.
Iets anders:
Waar je dit vandaan haalt is me een raadsel, wasbeer! Man, we hebben nooit genoeg pagina's. Ook dit artikel zat me weer te krap in het jasje, als je het me eerlijk vraagt. Maar er moet voor elk wat wils in en we hebben maar een beperkte ruimte. Gelukkig komt er online meer tijd beschikbaar. Daar is de ruimte onbeperkt.wasbeer2006 schreef: Fiets geeft aan ze het blad soms lastig kunnen vullen met inhoud. Waarom niet een stuk uitgebreider verslag met tabellen, scores, overzichtelijke + en - punten.
En BB30 heb ik zelf al jaren. Eerlijk gezegd geen last van gekraak, hoewel ik de kritiek wel vaker hoor. Maar BB30 heeft ook voordelen. Vrijwel alle systemen passen erop, hetgeen voor een testbak toch zo zijn voordelen heeft. Veel preventief onderhoud helpt wellicht, net als goede lagers. Verder is het de lastige spagaat die we hebben als blad, natuurlijk. We kunnen blijven zeuren, maar op een zeker moment wordt BB30 een gegeven. Net als interne kabels en zo.
Laatst gewijzigd door Rodrick op 03 mei 2017 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40466
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
BB30 heeft vooral voordeel voor de fabrikant, lekker makkelijk om te maken.
De hele argumentatie over stijfheid die de fabrikanten vertelden is natuurlijk kolder, neem de F8/F10 maar als voorbeeld.
Maar verder met je eens; het is een gegeven wat ons door de strot is geduwd en wat niet meer weg te denken is.
De hele argumentatie over stijfheid die de fabrikanten vertelden is natuurlijk kolder, neem de F8/F10 maar als voorbeeld.
Maar verder met je eens; het is een gegeven wat ons door de strot is geduwd en wat niet meer weg te denken is.
Less is bore
BB30 een gegeven? Dat getuigt niet van veel kennis. Veel fabrikanten zijn er namelijk alweer mee opgehouden... overstapt op PF systemen die beter werken zoals PF30 en BB86. Of gewoon teruggegaan naar schroefdraad.
Eigenlijk is Cannondale het enige grote merk dat nog BB30 gebruikt.
Eigenlijk is Cannondale het enige grote merk dat nog BB30 gebruikt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56
Testen is Fiets zijn vlees noch vis. Kan me niet herinneren dat er een fiets werkelijk bestempeld werd als matig of slecht. Waarschijnlijk bang voor het niet meer krijgen van test-materiaal of financiële dingen.
Een klein merk als Apex verschijnt verbazingwekkend vaak in het blad, voor mij zit hier een luchtje aan ...
Maar ik kan het mis hebben ...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een klein merk als Apex verschijnt verbazingwekkend vaak in het blad, voor mij zit hier een luchtje aan ...
Maar ik kan het mis hebben ...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk