Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05 jul 2010 17:59
door skimons
de naam (giant) speelt misschien ook wel mee!?
zo, die seth gaaikema award zit in de tas
Geplaatst: 05 jul 2010 19:44
door dvangennip
Vanwaar ineens al die Boom-topics (ook al het zadel)? Wil iemand 'm klonen?
Geplaatst: 05 jul 2010 20:18
door serbak
Geplaatst: 05 jul 2010 20:40
door sjefjanssen
gaisdergerman schreef:Volgens mij rijdt Boom toch op een L. Maar waarom wil je dat weten?
Waarom komt op deze vraag geen reactie van Maurice88.
Hij stelt een vraag,maar reageerd niet op de weder vraag.
Geplaatst: 06 jul 2010 23:43
door maurice88
Omdat het frame mij enigzins klein lijkt. Puur nieuwschierigheid.
Geplaatst: 07 jul 2010 10:20
door havana
Svensation schreef:MoonCrawler schreef:Chasse Patate schreef:BS.. Giant maatvoering gaat tot max XL en hoogstwaarschijnlijk is deze nog te groot voor hem.
Ter vergelijking: Gesink rijdt met z'n 1.93 op een M/L...
Denk je niet dat de fietsen voor deze heren speciaal op maat worden gemaakt? Lijkt me sterk dat ze op standaard consumenten maatvoering fietsen....?
Volgens mij is het zelfs een regel van de UCI dat de fietsen die door de profs bereden worden beschikbaar moeten zijn voor de consument.
Dat klopt niet, in het tijdperk van aluminium reden ze vrijwel allemaal op custom fietsen. Boonen reed vorig jaar ook nog op een speciaal voor hem gemaakte carbon Specialized.
Geplaatst: 07 jul 2010 10:46
door 53x11
+profs rijden vaak op prototypes van onderdelen (Denk Mavic wielen, of een paar jaar geleden 11 spd en electronisch schakelen voordat het in de winkel te koop was)
Volgens mij is het wel vaak een eis van de materiaalsponsor. Wellicht uit kostenoverwegingen, maar ook omdat het voor de consument aantrekkelijker is om exact op dezelfde fietsen als de profs te kunnen fietsen. Bijv. Cervelo laat het ook niet na om bij elke gelegenheid te vertellen dat de CTT rijders gewoon op productiemodellen rijden.
Geplaatst: 07 jul 2010 13:13
door freakyolivier
Om een lang verhaal kort te maken zijn er eigenlijk maar een paar profs die op een custom frame koersen...
Enigste 3 die ik nu eigenlijk kan opnoemen zijn Tom Boonen (Alhoewel die specialized sl2 en sl3 van Tom Boonen van vorig jaar ook te koop was in Engeland en Amerika.), Petacchi en Pipo Pozzato. Voor de rest fietsen de meesten op een frame die ook voor de gewone mens te koop is.
Ik snap wel niet goed waarom zoveel profs een zo klein mogelijk frame te nemen als ze er dan toch 2-3cm spacers ondersteken zoals een Lars Boom
Maar goed om op de vraag te beantwoorden, Lars Boom fiets op een maat Large! Is eigenlijk zelf heel makkelijk te bereken via een foto.
En waarom fiets Gesink dan wel op een M/L met zijn 1,87m? Heel simpel, die jongen heeft enorm lange benen! Zit iets van rond de 83-84cm c-t.
Geplaatst: 07 jul 2010 21:54
door havana
Gilbert rijdt volgens mij ook een maatframe, een aluminium Canyon.
Materiaalsponsoren "dwingen" hun renners inderdaad tot het gebruiken van sommige onderdelen, zo mocht Di Luca niet meer op een aluminium frame rijden terwijl hij dat wel het liefst doet.
Geplaatst: 07 jul 2010 23:20
door chassepatate
Ook wel logisch toch? Als je ergens een bak geld in stopt om je product te promoten, is wel het minste wat ze kunnen doen door er gebruik van te maken...
Geplaatst: 11 jul 2010 11:52
door chalita
Het Colnago C50 frame wat je ziet is een 61 of 62 ct frame.
Heb er vorig jaar een gekocht en die was van Gerben de knegt
Toen stond er ook de fiets van lasr boom was volgens mij een 61
Fiets rijd geweldig heb er onlangs Parijs-Roubaix op gereden en moet zeggen doet niks onder voor mijn andere C50 voor de weg