Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop forenzenfiets.

DvanW
Forum-lid

DvanW 24 mei 2017 20:51

Schijfremmen zijn gewoon prima voor dit gebruik, zelfs de goedkope varianten. Een optie erbij, https://www.bike-components.de/en/Vortr ... le-p57225/

Vind overigens een lamp op dynamo heel fijn, voldoende en altijd licht.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 24 mei 2017 21:04

De tandriemfiets die @DvanW voorstelt heeft het concurrerende systeem van Continental. De prijzen van die onderdelen zijn een stuk lager dan die van Gates. Gates heeft nog niet gereageerd met aanpassing van zijn absurd hoge prijzen. Nog even wachten....
Het zou ook zomaar kunnen dat Continental de onderdelen alleen aan de fietsfabrikanten goedkoop aanlevert (om marktaandeel te creëren) en de onderdelen voor de vervangingsmarkt voor dezelfde astronomische bedragen aan gaat bieden dan Gates doet.

rton
Forum-lid

rton 25 mei 2017 08:32

Schijfremmen zijn gewoon prima voor dit gebruik, zelfs de goedkope varianten. Een optie erbij, https://www.bike-components.de/en/Vortr ... le-p57225/
Die Vortrieb is wel heel interessant: die heeft eigenlijk alles wat ik zou willen, mooie onderdelen en een goede prijs. Ik ga eens informeren wat de levertijd op die dingen is, want meer dan 20 dagen klinkt weinig veelbelovend.

@Klimmer
Heb of ken jij ervaringen met die Continental belt systemen? Ik heb een beetje gezocht, maar nog niet veel kunnen vinden. Overigens zat op die Canyon uit de eerste post volgens mij ook een Continental belt.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 25 mei 2017 14:10

rton schreef: 25 mei 2017 08:32 @Klimmer
Heb of ken jij ervaringen met die Continental belt systemen? Ik heb een beetje gezocht, maar nog niet veel kunnen vinden. Overigens zat op die Canyon uit de eerste post volgens mij ook een Continental belt.
Nee, nog niet. Ikea verkoopt een heel goedkope fiets met het systeem. De fietsersbond heeft hem getest, maar dat is geen ervaringstest.

Plaats reactie