ToeristenkoersenNee_Nee schreef: ↑31 mei 2017 10:56 In een wedstrijd moet je het vaak van je beentempo hebben. Zie ook hierboven. Aanpassen aan plotselingen snelheidsveranderingen in het peloton doe je het makkelijkste door je beentempo te verhogen. Je zult stukken met meer dan 100 omwentelingen per minuut rijden. Als je dat bij 50x11 doet, heb je al een aardige snelheid.
Andere cassette is al genoemd. Je moet met éen tandje kunnen opschakelen op een vlakke koers.
Wat voor 'koersen' hebben we het over?
met een compact wedstrijden rijden ?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...
- Tracing_NL
- Forum-lid
Toeristenkoersen is voor mij een beetje vaag begrip. Er van uitgaand dat het gaat over lokale renners die ook eens willen koersen is een 11 misschien niet eens nodig. Kijk eens op sporthive of je deze koersen terugvindt, als het gemiddelde van de koers onder de 40 ligt heb je zeker geen 11 nodig voorlopig. Ik kan eventueel ook voor je kijken, heb je een naam en datum van zo'n verreden koers?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Op een vlak parcours zal het gemiddelde in een toeristenkoers in België 41-44km/h zijn. Er komen steeds amateurs en nevenbonden-rijders de rangen vervoegen, waardoor het niveau in de richting van die koersen aan het kruipen is.
Daarom worden er trouwens meer en meer dorpelingen-koersen georganiseerd, waarbij je in de gemeente zelf moet wonen om te mogen deelnemen.
Daarom worden er trouwens meer en meer dorpelingen-koersen georganiseerd, waarbij je in de gemeente zelf moet wonen om te mogen deelnemen.
Het gemiddelde koppelen aan je verzet is onzinnig. Zeker in Nederland zijn er veel criteriums waarbij je 40 gemiddeld kan rijden en elke ronde makkelijk de 50 km/h haalt. Dus een gemiddelde zegt niks over je zwaarste verzet. Als je alleen kijkt naar het gemiddelde kijkt, zou je in een bergetappe met een nieuwelingen cassette kunnen rijden, veel succes in lopende afdalingen.
Ook ik rijd eens een Zomeravond Competitie ZAC of een ZoMoCo (Zondagmorgen). Afgelopen dinsdag ging het in het begin verschrikkelijk hard 45 km/h gem. Op het rechte eind top je tegen de 52-54 km/h aan. Dit alles met een 50/34 - 12/25 setje tandwielen. Ik denk dat wanneer je een echte sprinter bent inderdaad naar de 23/11 kunt gaan. Maar ik zie ook de jeugd bij mijn clubje sprinten met 52/14 en die winnen van mij :-/
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
Dat hoor je altijd, maar volgens mij valt dat wel mee. 11/28 is toch prima, wan eer kom je in een wedstrijd boven de 17??????dus je gaat niks merken van een 11/23.iothecoolmoon schreef: ↑31 mei 2017 10:28 Ik zou ook voor 23-11 kiezen. Verspringt anders nogal onaangenaam.
Het zou heel veel wielrenners goed doen met een 11/32 te rijden en niet altijd maar het ideale rpm te draaien sterk eordem en gaan
-
- Forum-lid
Bij ons doen junioren dus met een 52-14 vooraan mee bij de A's (ik zeker niet). Dan moet het met een 50-11 helemaal lukken toch , maar sommige renners kunnen een hogere cadans aan dan anderen. Maar met een 50-11 moet het wel zwaar genoeg zijn helemaal op een vlak parcours waar 40-41 gemiddeld word gereden.
Maak joe woar
Een 11-28 heeft geen 16 en laat je die nou net veel gebruiken tijdens een koers...wasbeer2006 schreef: ↑01 jun 2017 21:55Dat hoor je altijd, maar volgens mij valt dat wel mee. 11/28 is toch prima, wan eer kom je in een wedstrijd boven de 17??????dus je gaat niks merken van een 11/23.iothecoolmoon schreef: ↑31 mei 2017 10:28 Ik zou ook voor 23-11 kiezen. Verspringt anders nogal onaangenaam.
Het zou heel veel wielrenners goed doen met een 11/32 te rijden en niet altijd maar het ideale rpm te draaien sterk eordem en gaan
Een 11-32? Jaja..... wielrennen is licht rijden waar het kan en zwaar waar het moet, niet andersom....
-
- Forum-lid HC
jawel een 16 zit daar allang in, die wil je nog wel hebben.
Dat is een wieller gedachte en voor een wedstrijd prima, maar voor trainen zitten sommige hier wel te mieren.... gewoon rijden.
Beetje kracht opdoen kan ook geen kwaad.
Dat is een wieller gedachte en voor een wedstrijd prima, maar voor trainen zitten sommige hier wel te mieren.... gewoon rijden.
Beetje kracht opdoen kan ook geen kwaad.