(noord) Oostenrijk, waar is 't mooi fietsen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja, 3 (?) jaar geleden gereden. Prima tocht . Vanuit vertrek direct een dikke klim, je krijgt denk ik 500m om warm te fietsen door de dorpsstraat. 1e afdaling is super (snel, breed, goed asfalt). Dan aan lange aanloop naar een schitterende, maar ook zware klim, de Silvretta.
Niet te onderschatten in mijn opinie.
Daarna lang dalen, en dan nog een km of 25 vals plat terug naar Arlberg.
Overall, denk ik een niet al te lastige cyclo. Niet mega druk. Wel aardige route, met de Silvretta als hoogtepunt. Ga je heel hard (rijd je in de kopgroep), wordt de weg voor je vrij gemaakt door een audi R8 van de organisatie
Niet te onderschatten in mijn opinie.
Daarna lang dalen, en dan nog een km of 25 vals plat terug naar Arlberg.
Overall, denk ik een niet al te lastige cyclo. Niet mega druk. Wel aardige route, met de Silvretta als hoogtepunt. Ga je heel hard (rijd je in de kopgroep), wordt de weg voor je vrij gemaakt door een audi R8 van de organisatie
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ga jaarlijks op vakantie naar Schruns en Ishcgl om met de MTB te fietsen. Meestal is in deze periode ook Arlberg Giro. Parcours is mooi. Doe zelf altijd mee aan MTB westrijden als ik er ben maar dit lijkt me een mooi evenement. Parcours is in ieder geval mooi.
Ik zelf zit al jaren in Serfaus, Fiss. Daar moet ik bij terugkomst altijd daar 6,5 km naar boven.
In het dal heb ik een aantal mogelijkheden.....de pillerhohe op zo'n 15 km, Samnaun op zo'n 20 km en de Kaunertal Gletscherstrasse (adembenemend mooi) ligt op 10 km.
Voor een langere tocht zijn Arlberg, het Otztal en de Hahtenjoch ook bereikbaar.
Heb zelf de Arlberggiro 2 keer gedaan...mooie tocht en goed verzorgd.
In het dal heb ik een aantal mogelijkheden.....de pillerhohe op zo'n 15 km, Samnaun op zo'n 20 km en de Kaunertal Gletscherstrasse (adembenemend mooi) ligt op 10 km.
Voor een langere tocht zijn Arlberg, het Otztal en de Hahtenjoch ook bereikbaar.
Heb zelf de Arlberggiro 2 keer gedaan...mooie tocht en goed verzorgd.