Alles over vakanties op én met de fiets

Stelvio

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 jul 2017 11:35

Toen ik daar omhoog ging was het erg slecht weer, wat andere fietsers, een paar motoren, 1 of 2 sportwagens en één oude camper, geen last van gehad, ik werd zelfs enorm door ze (in die camper) aangemoedigd. Rare gewaarwording en wel heel leuk!
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2017 14:26

Doe je zelf een lol en zoek een andere plek op. Zo vreselijk druk daar. Of vertrek 's ochtends vroeg, bij dageraad

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 jul 2017 14:50

Ik wil tijdens mijn vakante ook nog even de beklimming van de Stelvio meenemen. Maar omdat ik vanuit ons verblijf 2 uur met de auto moet rijden tot Prato kan ik eigenlijk alleen maar "op en af" of "af en op". Dat laatste heeft mijn voorkeur ivm met foto's maken, maar is het eigenlijk enigszins mogelijk je auto boven te parkeren of moet ik dat vergeten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 jul 2017 15:31

Dat kan prima, ruimte zat daarboven.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2017 15:34

Er is een behoorlijk groot parkeerterrein net over de top aan de kant van Bormio.

Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
70km en 2000 hm. De Umbrail telt vanaf die kant niet als klim, dus in feite is het ook maar éen keer omhoog en dan ook éen keer omlaag.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1764
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 jul 2017 16:46

dario schreef: 21 jul 2017 07:22 Met het kleine verschil dat wij hun lucht niet verpesten.
Hooguit dat 'wij' weer bananenschillen en verpakkingen van ons af flikkeren......
Dat lukt de gemiddelde motorrijder niet. Overigens motoren hebben tegenwoordig ook een viertaktmotor, net zoals een gemiddelde auto dus uitlaatgassen zijn gelijk. Enne, scheelt dat de meeste vlot langs je heen rijden dus 'overlast' is korter.
Ik vond het 2 jaar terug geweldig al die motoren toen ik bij Giro di KiKa met de fiets omhoog ging, genieten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 jul 2017 17:28

fredmtb-sport schreef: 21 jul 2017 16:46 Overigens motoren hebben tegenwoordig ook een viertaktmotor, net zoals een gemiddelde auto dus uitlaatgassen zijn gelijk.
En hebben ze ook een kattenlysator?
En worden de uitlaatgassen periodiek gechekt?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 jul 2017 17:59

Nee_Nee schreef: 21 jul 2017 15:34
Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
Het is Prad (Duits) of Prato (Italiaans)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27989
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2017 18:19

Nee, het is Pradt, want het is ook padt en kudt.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 21 jul 2017 18:56

Nee_Nee schreef: 21 jul 2017 15:34 Er is een behoorlijk groot parkeerterrein net over de top aan de kant van Bormio.

Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
70km en 2000 hm. De Umbrail telt vanaf die kant niet als klim, dus in feite is het ook maar éen keer omhoog en dan ook éen keer omlaag.
Dat is het rondje van de Giro-etappe in omgekeerde richting met het "poepstop" van Tom Dumoulin. Die afslag rechts via de Umbrailpas is overigens 3 km dalen na het passeren van de Passo dello Stelvio. Inderdaad sinds de gehele Umbrail verhard is een prima optie. Toen ik daar voor het laatst was (2002) was zeker een drietal km nog onverhard. Als "salita" niet zo'n probleem maar wel je die als "discesa" moet doen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2017 21:11

Waar ik Prat zei bedoel ik Prato, meneer, want ik zei ook Stelvio en Glorenzo.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1702
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 21 jul 2017 21:12

Nee_Nee schreef: 21 jul 2017 21:11 Waar ik Prat zei bedoel ik Prato, meneer, want ik zei ook Stelvio en Glorenzo.
Prad is prima. Prato ook trouwens.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie