Stelvio
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik wil tijdens mijn vakante ook nog even de beklimming van de Stelvio meenemen. Maar omdat ik vanuit ons verblijf 2 uur met de auto moet rijden tot Prato kan ik eigenlijk alleen maar "op en af" of "af en op". Dat laatste heeft mijn voorkeur ivm met foto's maken, maar is het eigenlijk enigszins mogelijk je auto boven te parkeren of moet ik dat vergeten?
Er is een behoorlijk groot parkeerterrein net over de top aan de kant van Bormio.
Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
70km en 2000 hm. De Umbrail telt vanaf die kant niet als klim, dus in feite is het ook maar éen keer omhoog en dan ook éen keer omlaag.
Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
70km en 2000 hm. De Umbrail telt vanaf die kant niet als klim, dus in feite is het ook maar éen keer omhoog en dan ook éen keer omlaag.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Hooguit dat 'wij' weer bananenschillen en verpakkingen van ons af flikkeren......
Dat lukt de gemiddelde motorrijder niet. Overigens motoren hebben tegenwoordig ook een viertaktmotor, net zoals een gemiddelde auto dus uitlaatgassen zijn gelijk. Enne, scheelt dat de meeste vlot langs je heen rijden dus 'overlast' is korter.
Ik vond het 2 jaar terug geweldig al die motoren toen ik bij Giro di KiKa met de fiets omhoog ging, genieten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
En hebben ze ook een kattenlysator?fredmtb-sport schreef: ↑21 jul 2017 16:46 Overigens motoren hebben tegenwoordig ook een viertaktmotor, net zoals een gemiddelde auto dus uitlaatgassen zijn gelijk.
En worden de uitlaatgassen periodiek gechekt?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het is Prad (Duits) of Prato (Italiaans)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Nee, het is Pradt, want het is ook padt en kudt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Dat is het rondje van de Giro-etappe in omgekeerde richting met het "poepstop" van Tom Dumoulin. Die afslag rechts via de Umbrailpas is overigens 3 km dalen na het passeren van de Passo dello Stelvio. Inderdaad sinds de gehele Umbrail verhard is een prima optie. Toen ik daar voor het laatst was (2002) was zeker een drietal km nog onverhard. Als "salita" niet zo'n probleem maar wel je die als "discesa" moet doen.Nee_Nee schreef: ↑21 jul 2017 15:34 Er is een behoorlijk groot parkeerterrein net over de top aan de kant van Bormio.
Kijk ook nog even naar dit rondje: Prat omhoog tot de top en dan een km naar beneden en dan réchtsaf naar de Umbrailpas. Dan verder naar beneden naar Sta.-Maria. Daar rechtsaf naar Mustair. Dan bij Glorenza nog éen keer rechtsaf en dan ben je weer in Prat.
70km en 2000 hm. De Umbrail telt vanaf die kant niet als klim, dus in feite is het ook maar éen keer omhoog en dan ook éen keer omlaag.
Prad is prima. Prato ook trouwens.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP