Pagina 2 van 5

Geplaatst: 28 jun 2010 16:51
door leenpol
http://www.campagnolo.com/repository/do ... ockets.pdf

Nog even de volgorde van de kransjes en de tussenringen.

Volgens mij ook gewoon 5e en 5e (vertaalvoutje??)

Geplaatst: 28 jun 2010 21:19
door marconi
INDECS schreef:^ ik had inderdaad zelf nog even naar de Duitse en Engelse uitleg gekeken en die waren hetzelfde als die in het Nederlands... maar Italiaans dus niet.
Heel typisch, Italianen zijn meester in het verkeerd vertalen.

In ieder geval duidelijk nu dat ik het 5e tandwiel moet hebben.

Ja, en het allerbelangrijkste is dat nadat de ketting op het 5de kransje is gelegd ,je natuurlijk het bovenste derailleurwieltje precies afregelt onder dat 5de kransje en NIET onder het 4de.
Dat zo'n stomme fout in een instructieblad kan voorkomen ! En dan in veel talen!
:-(

Geplaatst: 28 jun 2010 23:23
door raleighrick
Haha nu kan er een shimano fan komen en een er een goeje grap over verzinnen.

Geplaatst: 29 jun 2010 00:49
door indecs
Net een half uurtje wezen fietsen en steeds geduldig de boel afgesteld op het 5e tandwiel.
Beetje op een af schakelen, ook even naar het kleine blad en weer terug.
Afstappen... checken en eventueel weer bijstellen, totdat de boel goed schakelde en vooral stil liep. Het komt inderdaad wel erg nauw bij 11-speed.

Nu alleen nog het tikje in de ketting (denk ik) kwijt zien te raken.

Geplaatst: 29 jun 2010 10:36
door brekson
raleighrick schreef:Haha nu kan er een shimano fan komen en een er een goeje grap over verzinnen.


Ik ben shimanofan :maar hier geen grapjes over hoor
Komt bij shimano ook zeker voor dat de vertaling je werk flink kan verkl**ten

Wil een mens eens zelf aan zijn fiets sleutelen....

Hopelijk komt het goed

Geplaatst: 29 jun 2010 13:28
door Le Grimpeur
Marconi schreef: Ik heb de andere talen bekeken van die instructies betr. het afstellen . In het Italiaans wordt wél gesproken over de ketting op het 5de kransje ( quinto pignone) en later zie ik staan dat er moet worden afgeregeld tra la mezzeria del 5 pignone ! Dus ketting op het 5de kransje en de derailleur ook afregelen op het 5de kransje.
In andere talen wordt dit niet juist vertaald volgens mij!


Dit probleempje schijnt telkens weer de kop op te steken;): o.a. in december jl., kijk hier maar.

Als ik mij goed herinner, staat het op de Campa site bij hun technische instructies m.b.t. 11-speed afstellingen nu wel goed vertaald.

Geplaatst: 29 jun 2010 14:26
door marconi
Le Grimpeur schreef:
Marconi schreef: Ik heb de andere talen bekeken van die instructies betr. het afstellen . In het Italiaans wordt wél gesproken over de ketting op het 5de kransje ( quinto pignone) en later zie ik staan dat er moet worden afgeregeld tra la mezzeria del 5 pignone ! Dus ketting op het 5de kransje en de derailleur ook afregelen op het 5de kransje.
In andere talen wordt dit niet juist vertaald volgens mij!


Dit probleempje schijnt telkens weer de kop op te steken;): o.a. in december jl., kijk hier maar.

Als ik mij goed herinner, staat het op de Campa site bij hun technische instructies m.b.t. 11-speed afstellingen nu wel goed vertaald.


Had ik niet eerder gelezen, Grimpeur! Mijn argwaan werd gewekt door andere vertalingen die onvolledig of onjuist waren. Op een instructieblad voor het monteren van die nieuwe handgrepen staat in het Nederlands NIET vermeld dat daarvoor een Torx 25 nodig is. Na het proberen met een gebruikelijk imbus, hetgeen niet lukte, besloten we eens ff te kijken wat voor een bout er nu wel in zat. Bij het nalezen van de Duitse instrukties bleek dat die als enige vermeldde dat hiervoor een Torx 25 nodig is.

Geplaatst: 29 jun 2010 16:59
door raleighrick
Ik bedoelde ook niet echt een grapje maar als er zoiets over shimano wordt geschreven is er bijna altijd wel iemand die zegt: ''Had je maar campa moeten kopen." Ik bedoelde het dus meer op deze manier.

Was zeker niet de bedoeling dat we de TS hier gaan uitlachen met zijn probleem.

Geplaatst: 26 jul 2010 23:03
door vigoroso
Ik heb hetzelfe probleem met mn 11 speed chorus. Na het wisselen van een wielset krijg ik de aandrijving maar niet stil. Wordt tijd dat Campa ook met een electrisch systeem komt ben je van al dat geneuzel af.

Geplaatst: 11 aug 2010 00:00
door spiritwetteren
Ik ben dan ook niet de enige met chorus 11 sp 12-29 lawaai.
Het is verloren bijgeregeld. Al tientallen keren en tot nu toe zo'n 1500 km meegedaan. Is soms iets beter na op- of afschakelen, maar komt toch terug.
Het meest op de 8 ste en 9de tandwiel. Iets te maken met de kettinglijn?
Ik hoop na nog wat ingereden te zijn dat het zal beteren.

Geplaatst: 12 aug 2010 11:48
door vigoroso
Laatst bij een andere FM geweest en die zag dat mn achter der niet rechtstond. Pad moest rechtgezet worden. Er is dus nog hoop.

Geplaatst: 12 aug 2010 12:55
door japiecarbon
Vigoroso schreef:Ik heb hetzelfe probleem met mn 11 speed chorus. Na het wisselen van een wielset krijg ik de aandrijving maar niet stil. Wordt tijd dat Campa ook met een electrisch systeem komt ben je van al dat geneuzel af.


Of het word tijd dat je goed leerd afstellen ;)

ik heb zelf meerdere fietsen met 11sp, en die van mijn maten onderhoud ik ook maar ik heb nog nooit last gehad van ratelen.