Alles over vakanties op én met de fiets

Paklijst vakantie

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 aug 2017 19:38

jwkeij schreef: 29 aug 2017 15:06 Gezien je avatar, zo ik Undertow meenemen. ;)
Ik wilde nog schrijven: mijn Lateralus fietsshirts
(= onze teamnaam transAlp 2015)

;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 29 aug 2017 20:58

havana schreef: 29 aug 2017 18:39 Kettingolie ben ik al wel eens vergeten, toen gewoon wat motorolie gepakt. Olijfolie werkt ook best.
Gebruik nooit anders dan gewoon motorolie.
Als ik tijdens een vakantie de fiets meeneem gaat er tijdens een ritje niet meer mee dan wat ik tijdens een toerritje thuis ook meeneem.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 29 aug 2017 21:26

we blijven in een huis van een familielid. en Undertow heb ik al overal mee naartoe, no matter what.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 aug 2017 21:35

Voor als je alles meeneemt wat hier genoemd is en nog genoemd gaat worden: Afbeelding
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

DDX
Forum-lid HC

DDX 29 aug 2017 22:04

havana schreef: 29 aug 2017 18:39 Snap niet waarom je remblokjes zou meenemen. Als die nog goed zijn is dat echt niet nodig.
Omdat je met slecht weer icm afdalen best snel remblokken kan verslijten ?
Kleine moeite om extra setje mee te nemen voor de zekerheid.

Hangt bij mij even af op welke manier ik ga, als ik met vliegtuig en fietstas ga neem ik aantal binnenbandjes en reserve pat mee.
En setje remblokken.
Setje inbussleutels en momentsleutel.
En genoeg kleding (en 2 paar schoenen, wel zo handig als je dag in regen hebt gefietst/als afwisseling)
pomp (redelijk compacte pomp van lezyne, dus past onderin fietstas)

Met auto gaat er ook buitenband mee en extra wielset (lager/alu voor als het slecht weer is)
En kettingtool/extra ketting. (eigenlijk niet nodig als je vantevoren ketting even meet, maar ook hier neemt weinig ruimte in en als je het nodig hebt blij dat je het mee hebt)
En afgelopen vakantie 3 paar schoenen mee, gewoon als afwisseling ;)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 aug 2017 12:41

creditcard en een zesdehands Batavus uit 1975

https://www.bol.com/nl/p/de-filosofie-v ... 006426201/

Samenvatting
Een dichter van ruim honderd kilo en een Russische fotografe besluiten op 1 juni 2008 kwart voor vier 's middags om vanuit Leiden naar Rome te fietsen. Ze zijn niet getraind, vooral hij niet, en niet voorbereid. Zij heeft een gele mountainbike, waarvan het vooral belangrijk is dat hij geel is, hij heeft voor 95 euro een zesdehands Batavus racefiets gekocht bij de Turkse fietsenmaker om de hoek. Eenenveertig dagen later en 2600 kilometer verder komen ze aan op Campo de' Fiori in het hart van de Eeuwige Stad. Dit boek is hun gezamenlijk verslag, in woord en beeld, van een reis via Zoeterwoude-Dorp, Tilburg, Marseille, Genua en de hoeren van Pisa, over heuvels, bergen en cols, langs wijnkelders en wegrestaurants, parkeerplaatsen en snelwegen, badplaatsen en everzwijnen – een reis die hun leven heeft veranderd.

Een boek voor fietsers, dromers en voor alle mensen die beseffen dat je meer leert van een moeizame beklimming dan van een makkelijke afdaling en dat de weg belangrijker is dan het doel.
Recensie(s)
Hoe breng je een tekst over een lange fietstocht met voor- en tegenspoed, in dit geval van Leiden naar Rome, tot leven? Dichter Ilja Leonard Pfeijffer (o1968, Rijswijk) kwam met een boek dat van veel perspectieven een beetje geeft. Zijn verslag, aangevuld met foto's van Gelya Bogatishcheva, beschrijft natuurlijk de afgelegde route en soms, erg globaal, de bereikte steden en dorpen, maar wil ook als proces gezien worden, van zowel de zich verdiepende relatie tussen beide fietsers als de veranderingen in de auteur zelf. Met filosofie heeft dit niet zoveel te maken. De titel is op de eerste plaats een knipoog en past daarom bij de laconieke humor waarmee, onder andere, Pfeijffer de dagelijkse edities van het relaas bijeenhoudt. Vooral zijn reacties op ontberingen en pech sorteren effect. De structuur van korte stukjes, variërend van een tot vijf pagina's met tussendoor overwegend zwart-witfoto's en eenmaal een serie in kleur, geeft het boek nog een extra lichte toets. Het is zeker niet een van Pfeijffers beste werken, maar kan dus wel degelijk leesplezier opleveren.
hun fietsen.

Titanio
Forum-lid

Titanio 31 aug 2017 13:09

Neemt er niemand ooit reservekabeltjes (rem- en derailleurkabel) mee? Heb ik liever bij me op de fiets dan een reservewielset, tenzij je een aanhanger aan je fiets hangt. Als je fiets in goede staat is, lijkt het niet nodig om dat ding ter plekke te kunnen reviseren. Laat gewoon zoveel mogelijk thuis en reis licht. Wat zeul je allemaal mee als je vanuit huis een stuk gaat fietsen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 aug 2017 13:15

Zo weinig mogelijk.

- binnenbandje
- zelfklevers 2 stuks (neemt geen plek in)
- ventielverlenger (ik rijd met hoge velgen)
- 2 bandenwippers
- multitool met kettingpons
- snelschakeltje
- CO2 kop + 2 patronen
- telefoon
- 50 euro
Laatst gewijzigd door havana op 31 aug 2017 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 31 aug 2017 13:19

Dat brengt mij wel op iets anders. Creditcard wordt steeds minder geaccepteerd merkte ik in de Alpen. Wel zie je steeds vaker langs de snelweg dat een pas met NFC heel handig is (toilet toegang, koffie). Dus als je die nog niet hebt, is dat nog een tip.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 31 aug 2017 13:43

Wat Havana schrijft meer heb je niet nodig voor onderweg.
Ik neem mijn fiets al 5 jaar mee 12x per jaar wanneer ik moet werken.Nog nooit wat bijzonders overkomen in acht nemende dat je bandjes etc in prima staat verkeren.
Ik heb wel ruimte genoeg om spullen mee te nemen en in het hotel te laten liggen zoals 1 buitenland voeding pleisterspray gereeedschap di2 lader voetpomp.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie