Pagina 2 van 2
Re: Specialized Tarmac vs Canyon Ultimate
Geplaatst: 08 sep 2017 14:48
door Nats
Als beginnende fietser, zou ik niet meteen met een diepe zit beginnen. Dit is ook een kwestie van wennen en trainen. Grote kans dat je met een diepe zit, als beginnende fietser, snel rug of nek klachten krijgt.
Re: Specialized Tarmac vs Canyon Ultimate
Geplaatst: 08 sep 2017 14:53
door Nats
Daarnaast is het altijd mogelijk om het een en ander aan te passen, met spacers en/of stuurpen. Zodat je wel je ideale houding kan vinden. En anders misschien eens bellen met het Canyon kantoor in Eindhoven
Re: Specialized Tarmac vs Canyon Ultimate
Geplaatst: 08 sep 2017 18:13
door ddetaey
Misschien niet meer relevant maar bij 4bikes een Tarmac Elite aan 1999€
http://www.4bikeswebshop.be/nl/tarmac-sl4-elite-blkwht
Dirk
Re: Specialized Tarmac vs Canyon Ultimate
Geplaatst: 09 sep 2017 11:01
door michaeldaerden
Bedankt voor alle tips en info. Het is uiteindelijk de Endurace CF SF Disc 9.0 geworden in Stealth Black. Ik heb lang getwijfeld tussen de Ultimate en de Endurace maar vooral het feit dat de Endurace ook behoorlijk sportief is af te stellen heeft mij voor deze doen kiezen. Omdat ik totaal geen fietservaring heb vrees ik dat de Ultimate misschien wat te intimiderend zal zijn in het begin. En als ik écht gebeten wordt door de microbe zien we later wel weer
Volgens de support van Canyon heb ik echt wel een XL nodig. Voordeel is natuurlijk wel dat ik de fiets 30 dagen kan proberen. Als de maat dan niet goed blijkt kan ik nog wisselen.
Re: Specialized Tarmac vs Canyon Ultimate
Geplaatst: 09 sep 2017 13:42
door Ramon73
michaeldaerden schreef: ↑07 sep 2017 15:54
Ik weet alleen niet of schijfremmen een goede optie zijn, alhoewel ik denk dat deze nog afgemonteerd is met degelijke hydraulische schijfremmen.
Schijfremmen op een racer zijn vwmb overbodig. Ik heb 2 jaar gereden op een fiets mét discs en ben nu weer "terug" naar velgremmen. De extra remkracht is niet noodzakelijk, en velgremmen geven ook goede resultaten. Daarbij is de optie schijfremmen ook een gewichtsfactor, denk aan een kleine kilo extra. Daarvan komt een deel in het wiel terecht en werkt dus nog iets sterker door.