Lekker Hollands!Quarantanove schreef: ↑08 sep 2017 20:18 Als dit mij had getroffen dan zou ik proberen wat van de aanschafprijs af te krijgen een geen nieuw wiel bedingen. Als een korting niet zou lukken dan zou het zo laten.
Nieuwe wielen; ventielgat scheef
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Waarschijnlijk hebben alle Fulcrum CX7 achterwielen een asymetrisch ventielgat. Dus ruilen bij je LBS (die je ook nog uitlacht) zal niet lukken.
Zo zal de velg er ongeveer uit zien:
Zo zal de velg er ongeveer uit zien:
-
- Forum-lid
Hoe vaak tijdens het fietsen zie je dat het ventiel bij een achterwiel asymmetrisch zit?
Mensen die dit soort dingen voor het oog belangrijk vinden geef ik vaak het advies eens een consult bij een psycholoog aan te vragen.
-
- Forum-lid
Die enkele keer dat ik water in de velg heb gehad (bijna nooit want als het regent en zelfs als het droog is maar de wegen zijn nog nat blijf ik thuis) zat er zoveel in (onverwachts getroffen door een hoosbui) ging het er alleen maar volledig uit door de band van de velg te halen.
Dat ringetje zit er echt niet om water tegen te houden. Het zit er enkel om het ventiel op zijn plek te houden. Maar het is zelfs beter om die ringetjes te verwijderen. Stel namelijk dat je binnenband niet helemaal lekker in je velg zit en je forceert je ventiel dmv dat schroefje, dan komt er trekspanning op het ventiel. Als dat gebeurt terwijl het ventiel los zit zie je dat meteen. Het is zelfs zo dat je niet bij alle ventielen er zon schroefje op kunt draaien. Genoeg racebentielen met n rubber hulsje of gewoon een glad metalen huls. Grwoon dat schroefje eraf dan is je probleem opgelost.
Je bent een uitzonderlijk onaangenaam mannetje, weet je dat.Quarantanove schreef: ↑08 sep 2017 22:50Hoe vaak tijdens het fietsen zie je dat het ventiel bij een achterwiel asymmetrisch zit?
Mensen die dit soort dingen voor het oog belangrijk vinden geef ik vaak het advies eens een consult bij een psycholoog aan te vragen.