Racefiets, carbon, Ultegra R8000, schijfremmen < € 3.000,=
Gewicht is niet voor iedereen belangrijk. Een bidon meenemen is namelijk ook zwaar en in de winter is een jas ook meer gewicht.
In regenachtig weer kunnen schijven zeker meerwaarde hebben, al gaat het echt niet om verschillen tussen dag en nacht.
Mijn schijven op de mountainbike heb ik 9 jaar niet ontlucht of olie ververst en dat gaat prima, de kabel van velgremmen moest ik daarentegen wel af en toe stellen.
Per ongeluk de rem in knijpen zonder wiel is lastig ja, maar met een schroevendraaier in 5 seconden te verhelpen.
En de velgen kunnen op schijfrem wielen dunner dan op velgrem wielen waardoor het qua gewicht wel mee valt.
Velrem of schijfrem; beiden zijn gewoon goed en altijd bruikbaar en ze zorgen op een of andere manier altijd voor langslepende discussies op dit forum.
In regenachtig weer kunnen schijven zeker meerwaarde hebben, al gaat het echt niet om verschillen tussen dag en nacht.
Mijn schijven op de mountainbike heb ik 9 jaar niet ontlucht of olie ververst en dat gaat prima, de kabel van velgremmen moest ik daarentegen wel af en toe stellen.
Per ongeluk de rem in knijpen zonder wiel is lastig ja, maar met een schroevendraaier in 5 seconden te verhelpen.
En de velgen kunnen op schijfrem wielen dunner dan op velgrem wielen waardoor het qua gewicht wel mee valt.
Velrem of schijfrem; beiden zijn gewoon goed en altijd bruikbaar en ze zorgen op een of andere manier altijd voor langslepende discussies op dit forum.
-
- Forum-lid HC
Volgens mij vraagt TS niet om een discussie met voor en nadelen van schijfremmen. Blijf een beetje ontopic, daar hebben we meer aan.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Misschien is een Trek Emonda SL 6 Disc wel iets voor je?
Catalogusprijs is €2999, maar met korting bij je LBS zal je eerder rond de 2500-2600 zitten. En die gunmetal kleur ziet er supervet uit imho
Catalogusprijs is €2999, maar met korting bij je LBS zal je eerder rond de 2500-2600 zitten. En die gunmetal kleur ziet er supervet uit imho
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zelfs 2400 is mogelijk.fonzzz schreef: ↑27 sep 2017 14:09 Misschien is een Trek Emonda SL 6 Disc wel iets voor je?
Inderdaad een ferme fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nou, laat ik hier nog eens antwoord op gevenJapierossi schreef: ↑21 sep 2017 11:53Ben ik toch benieuwd waarom? Liepen ze aan?
(en lolbroek aan; kan je niet beter op je zadel zitten dan op een velgrem?)
Verschil in remkracht merk ik niet echt bij droog weer. Wel merk ik het verschil in gewicht en portemonnee qua aanschaf.
Schijfremmen is wel mooi maar ook fragieler, gaat er eens iets stuk dan betekent het meestal een nieuwe set remmen. Enige voordeel is de remkracht bij nat weer en geen velgslijtage. Heb zelf nooit een velg vervangen vanwege dat fenomeen.
Dogma F
Sensa Giulia Evo
https://www.nr1wielershop.nl/sensa-giul ... KAQAvD_BwE
2400 euro, heb je nog geld voor mooie carbon wielen.;
https://www.nr1wielershop.nl/sensa-giul ... KAQAvD_BwE
2400 euro, heb je nog geld voor mooie carbon wielen.;
-
- Forum-lid
In die prijsklasse zou ik voor de internetmerken gaan. Die bieden het beste pakket: volledige ultegra groep, zeer goed frame en passende wielen.
Haha, nooit gemerkt
-
- Forum-lid
Giant tcr pro disc 1 met korting
Inclusief 42mm Carbon wielen
Inclusief 42mm Carbon wielen