Budget Zwiften
-
- Forum-lid HC
De Tacx Vortex Smart T2180 is met een beetje geluk wel voor zo'n €325,- nieuw te krijgen wat in mijn ogen een prima prijs is. Leuk apparaat voor die paar keer per jaar. Mocht je het hele jaar door 3x per week er gebruik van maken dan zou ik voor een Neo/Kickr kiezen (of geld moet geen probleem zijn).
Hou ook rekening met de aanschaf van een matje, ANT+ antenne of blauwtand HRM, cadanssensor, ventilator en software (€8,- p/m ofzo). Geen noodzaak en mogelijk heb je het al liggen, maar het maakt het indoor fietsen wel iets draaglijker.
Hou ook rekening met de aanschaf van een matje, ANT+ antenne of blauwtand HRM, cadanssensor, ventilator en software (€8,- p/m ofzo). Geen noodzaak en mogelijk heb je het al liggen, maar het maakt het indoor fietsen wel iets draaglijker.
-
- Forum-lid
Zelf heb ik een Tacx Satori smart. Deze herkent geen stijginspercentages e.d.
In mijn geval dus simpelweg meer wattages leveren om bergop mijn snelheid vast te houden. Ik vind het prima zo en kan mijn waardes eenvoudig in Zwift aflezen.
Satori kost iets van 250 euro. Ik heb er wel een extra setje wielen, trainingsband en mat bij gekocht. Dan ga je ook al snel richting de 4 a 500 euro.
Straks vanaf januari weer veel duurtrainingen en wat intensiever werk tussendoor. Vorige winter perfect gegaan
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Ben overigens wel van plan om een powermeter te aan te schaffen in t voorjaar
- opperhoofd
- Forum-lid
Koop voor 150 a 200 en gebruikte Kurt Kinetic Road Machine, aan ANT+ speed sensor en ANT+ dongel. Ik neem aan dat je wel een pc, laptop of mac hebt die Zwift kan draaien.
Dan lekker gaan fietsen en ervaren of binnen fietsen wat voor je is.
Dan lekker gaan fietsen en ervaren of binnen fietsen wat voor je is.
-
- Forum-lid
Ik heb zelf een goedkope Tacx Satori, maar wel een vermogensmeter (Stages van MP, 400 euro) op mijn racefiets. Voor mij werkt dat perfect op Zwift.
-
- Forum-lid
Ik heb een rotor inpower. Maar hoe koppel ik die dan met zwift.HarryuitHilversum schreef: ↑07 okt 2017 13:40 Ik heb zelf een goedkope Tacx Satori, maar wel een vermogensmeter (Stages van MP, 400 euro) op mijn racefiets. Voor mij werkt dat perfect op Zwift.
Ik gebruik een mio 505 met snelheids sensor.
En heb een rollenbank
Ik ben echt niet handig met de computer. Maar dit lijkt mij wel eens leuk.
-
- Forum-lid
Gewoon op marktplaats 2e hands smart trainer kopen.
Er zijn mensen die een direct drive kopen en die willen hun oude kwijt.
Zwift is fijn voor de wintermaanden als je in de avond niet meer zonder gevaar kunt buiten trainen.
Een duurtraining kan ik 3 uur vol houden op een gewoone was ik het na een half uur al moe
Zet hem onder mijn afdak en kan zo mooi buiten trainen.
Vind dat zwiften de uitvinding
Er zijn mensen die een direct drive kopen en die willen hun oude kwijt.
Zwift is fijn voor de wintermaanden als je in de avond niet meer zonder gevaar kunt buiten trainen.
Een duurtraining kan ik 3 uur vol houden op een gewoone was ik het na een half uur al moe
Zet hem onder mijn afdak en kan zo mooi buiten trainen.
Vind dat zwiften de uitvinding
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zwift is echt een prima oplossing voor het indoor trainen. Hoe beter de (directdrive) trainer, hoe beter de ervaring. Maar absoluut niet noodzakelijk. Elke smarttrainer die de weerstand aan kan passen voldoet.
Zwift een hype noemen is dom en kortzichtig; dit is dé toekomst van indoorcycling. Of Zwift hier altijd leidend in zal blijven weet niemand, maar deze vorm van indoor training is absoluut toekomstbestendig.
Zwift een hype noemen is dom en kortzichtig; dit is dé toekomst van indoorcycling. Of Zwift hier altijd leidend in zal blijven weet niemand, maar deze vorm van indoor training is absoluut toekomstbestendig.
Less is bore