Aanvarinkje op de weg
Als een automobilist van een redelijke afstand even middels zijn claxon zijn komst aankondigt, kan ik daar geen probleem mee hebben, of het nou toegestaan is of niet. Als er ruimte is om even wat ruimte voor elkaar te maken, verhoogt dat de veiligheid en het plezier. Een automobilist die vlak achter me ineens op de claxon gaat staan, vind ik minder prettig.
Merida Scultura 8000 (2023)
Juist, als het op afstand zou gebeuren en niet langer dan nodig is dat een heel ander verhaal dan dat ze pal achter m'n oor vol op die toeter duwen. Lijkt mij dat je als automobilist ook niet zit te wachten op een fietser over je motorkap.
Het zijn altijd van die haastige klootzakjes die al toeterend vol gas met de spiegels tegen je elleboog aan voorbij willen rammen. Die mensen hebben hun verstand in hun eikel zitten. Respectloos kutvolk is het. Sorry moest er even uit
Ligt aan de toeter. Ikzelf kan het wel waarderen als een automobilist even een korte tuut geeft zeg maar een kort klapje als hij achterop komt en er weinig ruimte is om te passeren. Dan kan ik plaats maken en weet ik dat hij eraan komt.
Als hij op zijn toeter hangt dan heb ik wat minder haast met opzij gaan.
Als hij op zijn toeter hangt dan heb ik wat minder haast met opzij gaan.
Tijd voor een beleefde tuuter: 

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Die train horn heb ik recent bij een dodge Ram ingebouwd, Haalt 145 db en als je de compressor op volume laat komen blijft helemaal niemand op zijn fiets zitten (ook niet als je aan de overkant van de straat fiets
, wel ideaal als er weer eens een te gehaaste automobilist moet waarschuwen toch maar even geen voorrang te nemen omdat een pickup met 4 tons aanhanger net iets moeilijker stopt als hun boodschappenautootje. Valt me trouwens op hoe weinig de gemiddelde weggebruiker rekening houdt met vrachtwagenchauffeurs en liever koste wat kost hun recht halen i.p.v. een truck ook maar een cm. extra ruimte te geven.

Ik vind het niet zo heel vreemd...
Past in het rijtje
Permanent links rijden
Voorkruipen bij een strook minder
Bumperkleven
Nog net door rood rijden
Op fietsstrook parkeren
Enz.
Past in het rijtje
Permanent links rijden
Voorkruipen bij een strook minder
Bumperkleven
Nog net door rood rijden
Op fietsstrook parkeren
Enz.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Past idd in het rijtje, steeds minder mensen houden rekening met elkaar (en laten we wel wezen het gros van de toerfietsers geven niet heel veel blijk bij die minderheid te willen horen)
Nooit een confrontatie aangaan, gewoon opzij gaan en de haastige automobilist laten inhalen.
Als hij opgefokt achter het stuur zit omdat hij even moest wachten is dat zijn eigen probleem.
Ruzie gaan zoeken, of hem proberen te corrigeren, heb je niets aan, best case scenario zegt hij sorry (heb je niks aan), en doet hij de volgende week precies hetzelfde, worst case scenario trimt hij je op je muil (heb je ook niet zo veel aan) of rijdt hij je opzettelijk aan. Je hebt geen idee wat voor iemand er achter het stuur zit, 99% van de bestuurders zal niets geks doen, maar vroeg of laat kom je die ene procent tegen.
Als hij opgefokt achter het stuur zit omdat hij even moest wachten is dat zijn eigen probleem.
Ruzie gaan zoeken, of hem proberen te corrigeren, heb je niets aan, best case scenario zegt hij sorry (heb je niks aan), en doet hij de volgende week precies hetzelfde, worst case scenario trimt hij je op je muil (heb je ook niet zo veel aan) of rijdt hij je opzettelijk aan. Je hebt geen idee wat voor iemand er achter het stuur zit, 99% van de bestuurders zal niets geks doen, maar vroeg of laat kom je die ene procent tegen.