Als je elke 2 a 3 jaar een nieuwe fiets wilt. Zou ik juist minder snel een duur merk kopen. Die schrijven al veel af als ze de showroom uitrollen.
Chinees is dan economisch gezien misschien wel het meest voordelig. Lage aanschafkosten, relatief weinig afschrijving.
Maar iets er tussenin kan ik mij goed in vinden. Bijvoorbeeld een cube, een sensa, een giant, een Cannondale... Wellicht dat je dan een goed alu frame hebt, of een degelijk instap carbon frame. Met een 105 of ultegra afmontage, bij je lokale fietsenmaker. En over 2 a 3 jaar kan je 'm 2e hands ook nog wel kwijt (niet voor de hoofdprijs, maar dat geldt in meerdere mate voor nog duurdere modellen).
Canyon of rose is meer value voor money.. Hoef je niet zelf op te bouwen zoals een Chinees, maar service en assistentie is wel wat verder weg. Al kan elke fietsenmaker een canyon servicen, als hij dat maar wil.
Ervaring met JAVA en SAVA racefietsen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Tja, afschrijving van een nieuwe fiets..........wat een gezever dat is gewoon flink!
Als je daar van wakker lig, zou ik zeggen kies een andere hobby, een hobby kost nu eenmaal geld.
En omdat dat gewoon flink en als je daarmee zit, waarom niet eens kijken naar een mooie tweedehands, er zijn genoeg fietsers die iedere twee jaar een nieuw karretje kopen, zonder dat de frame en het materiaal heeft afgezien.
Dus moet het nieuw zijn?
Er zijn genoeg FM die prachtige fietsjes hebben staan, voor weinig geld met een goede afmontage!
Als je daar van wakker lig, zou ik zeggen kies een andere hobby, een hobby kost nu eenmaal geld.
En omdat dat gewoon flink en als je daarmee zit, waarom niet eens kijken naar een mooie tweedehands, er zijn genoeg fietsers die iedere twee jaar een nieuw karretje kopen, zonder dat de frame en het materiaal heeft afgezien.
Dus moet het nieuw zijn?
Er zijn genoeg FM die prachtige fietsjes hebben staan, voor weinig geld met een goede afmontage!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik weet dat er morgen wat land geruild wordt met België maar zover ik week maakt Leiden daar geen deel vanuit...
Op het Campa kettingblad na komt dat spul waarschijnlijk ook uit China.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Uiteraard komt veel uit China verschil is dat er nog enige controle op zit en dat garantie afwikkeling stuk beter is.
Ik hoop dat Topicstarter slim genoeg is en even rondkijkt wat hij voor zijn budget kan krijgen bij de lokale FM. Liefst natuurlijk een NL merk . Zul je zien dat er genoeg goede opties uitrollen.
Ik hoop dat Topicstarter slim genoeg is en even rondkijkt wat hij voor zijn budget kan krijgen bij de lokale FM. Liefst natuurlijk een NL merk . Zul je zien dat er genoeg goede opties uitrollen.