Eerste racefiets of mountainbike kopen
Als ik voor die eerste fiets zou gaan, snap ik niet helemaal waarom 't 2018 model even duur op marktplaats wordt aangeboden:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =mympBuyer
Ligt dit dan aan upgrades?
Ligt dit dan aan upgrades?
Veel mensen snappen niet dat een fiets alleen al 30% afschrijft het eerste jaar omdat dezelfde fiets dan al te koop is als overjarig model. Dan heb je er dus nog geen meter mee gereden. Ga je er op rijden dan mag je al blij zijn als je iets meer dan de helft terugkrijgt.
De upgrades voegen wel wat toe maar niet genoeg om tweedehands te rechtvaardigen in dit geval.
Stuur de advertentie van die gele aan de verkoper van de blauwe door en zeg dat je er maximaal 700 voor wilt geven. Dat is hij wel waard.
De upgrades voegen wel wat toe maar niet genoeg om tweedehands te rechtvaardigen in dit geval.
Stuur de advertentie van die gele aan de verkoper van de blauwe door en zeg dat je er maximaal 700 voor wilt geven. Dat is hij wel waard.
Campagnolo Ultra Dork
Vandaar de tip van die Specialized Diverge. Daar kun je alles mee en uiteindelijk spaar je er dan een fiets mee uit.
Ook op de wielen die erbij zitten kun je al aardig brede banden kwijt waar je in de Nederlandse bossen prima mee uit de voeten kunt.
Er kan zelfs ook een dragertje op voor je trip naar Parijs.
Maar als je nog niet zeker weet of je het fietsen wel leuk vindt dan verkoop je een tweedehands fiets met minimaal verlies weer door mocht het niks worden.
Ook op de wielen die erbij zitten kun je al aardig brede banden kwijt waar je in de Nederlandse bossen prima mee uit de voeten kunt.
Er kan zelfs ook een dragertje op voor je trip naar Parijs.
Maar als je nog niet zeker weet of je het fietsen wel leuk vindt dan verkoop je een tweedehands fiets met minimaal verlies weer door mocht het niks worden.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben inmiddels bij de lokale fietsenwinkel langsgeweest om wat meer kennis te verschaffen over deze modellen. Nou is mijn oog door de verkoper ook op de cannondale supersix evo 105/ultegra gevallen, dat een flinke prijs hoger is. Nu zie ik op marktplaats dezelfde fiets in ongeveer mijn maat:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Is dit iets? Zo ja, dan denk ik dat ik mijn fiets gevonden heb.
Zo nee, dan wacht ik tot er een specialized diverge op marktplaats voorbij komt.
Excuses voor het starten van een tweede post.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Is dit iets? Zo ja, dan denk ik dat ik mijn fiets gevonden heb.
Zo nee, dan wacht ik tot er een specialized diverge op marktplaats voorbij komt.
Excuses voor het starten van een tweede post.
De Supersix is een modelnaam die al een tijdje meegaat. Het is Cannondale's carbon raceframe, (erg) veel comfort hoef je er niet van te verwachten.
De fiets die op MP staat heeft een oudere versie van Shimano Ultegra, 6700. Na 6700 kreeg je 6800 en inmiddels is de Ultegra R8000 geïntroduceerd, dus 5 of 6 jaar oud zal ie zeker wel zijn. (Volgens mij is het het 2011 model)
De fiets die op MP staat heeft een oudere versie van Shimano Ultegra, 6700. Na 6700 kreeg je 6800 en inmiddels is de Ultegra R8000 geïntroduceerd, dus 5 of 6 jaar oud zal ie zeker wel zijn. (Volgens mij is het het 2011 model)
- ridefreeordie
- Forum-lid
Hoi Rowink,
Wat wil je nou écht?
Lekker door de bossen crossen en af en toe een fietsvakantie? Dan koop je een MTB en let je er op dat het frame de oogjes heeft voor in ieder geval een achterdrager. Er bestaat trouwens ook nog zoiets als een fietstrailer. Zie bijvoorbeeld de BOB YAK.
Of wil je het meest over het asfalt zoeven en af en toe een fietsvakantie? Dan koop je een race-achtige fiets/adventure bike.
Wat wil je nou écht?
Lekker door de bossen crossen en af en toe een fietsvakantie? Dan koop je een MTB en let je er op dat het frame de oogjes heeft voor in ieder geval een achterdrager. Er bestaat trouwens ook nog zoiets als een fietstrailer. Zie bijvoorbeeld de BOB YAK.
Of wil je het meest over het asfalt zoeven en af en toe een fietsvakantie? Dan koop je een race-achtige fiets/adventure bike.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Als je hier 1500 euro voor over hebt zou ik gewoon een nieuwe Diverge kopen. De kans dat er dit voorjaar een 64 op Marktplaats komt is minimaal. Als je er pedaaltjes, bidonhouders en nog wat klein spul bij kunt onderhandelen is de prijs bijna gelijk.
Campagnolo Ultra Dork
Als je een deftige fiets wilt, waar én mee op vakantie wilt, lekker wilt zoeven over het asfalt én zo af en toe onverhard wilt rijden: kijk voor een gravelbike/adventurebike met wat montage oogjes.
Surly Pack Rat, Surly Ogre of een Salsa Vaya, Specialized Sequoia om maar iets te noemen.
Een eerste fiets fiets kopen blijft lastig. Bedenk dus goed wat je wilt gaan doen.
Wel tof plan om naar Parijs te fietsen, hoor. Als je een beetje doorfietst kan dat in een dag of 6.
Even een eigen voorbeeld: Ik heb een racefiets, een crosser en een gravelbike.
3x raden welke fiets al mijn kilometers maakt.... De gravelbike. Die is het breedst inzetbaar. Ook voor een meerdaagse tocht.
Surly Pack Rat, Surly Ogre of een Salsa Vaya, Specialized Sequoia om maar iets te noemen.
Een eerste fiets fiets kopen blijft lastig. Bedenk dus goed wat je wilt gaan doen.
Wel tof plan om naar Parijs te fietsen, hoor. Als je een beetje doorfietst kan dat in een dag of 6.
Even een eigen voorbeeld: Ik heb een racefiets, een crosser en een gravelbike.
3x raden welke fiets al mijn kilometers maakt.... De gravelbike. Die is het breedst inzetbaar. Ook voor een meerdaagse tocht.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Ik zou 't liefst lekker door het bos crossen, echter is dit lastig voor mijn wegens tijdsgebrek. Elke keer eerst heen en weer naar een mountainbike parcour neemt een hoop tijd in beslag. Hierdoor zie ik mezelf een racefiets eerder pakken voor de korte en ook lange ritjes. Toch zou een gravelbike een uitkomst bieden om een beetje van beide werelden mee te pakken. Ik ben echter niet de enige die de beslissing hierin maakt, mijn vriendin is nu ook nog aan het kijken wat zij graag 't liefst heeft. Vandaar dat ik ook nog een beetje aan 't schommelen ben. Ik ben bang dat als ik 't leuk vind dat er net als jwkeij er drie fietsen in mijn schuur komen te staan.
Mijn budget is in ieder geval na alle research wel omhoog bijgesteld, zodat m'n eerste fiets eentje wordt waar ik nog jaren plezier aan kan hebben. Rond de 2000 euro moet 't m zeker wel worden.
De gravelbikes die in de reactie voor me werden genoemd (Surly Pack Rat, Surly Ogre of een Salsa Vaya, Specialized Sequoia) zijn helaas allemaal niet in mijn maat.
Dit soort fietsen zijn toch hetzelfde als de specialized diverge? Of zit er een verschil tussen? Die spreekt mij erg aan namelijk en wat ik er van lees lijkt het een upgrade gravelbike te zijn.
Kan niet wachten tot het weer een graadje warmer wordt
Mijn budget is in ieder geval na alle research wel omhoog bijgesteld, zodat m'n eerste fiets eentje wordt waar ik nog jaren plezier aan kan hebben. Rond de 2000 euro moet 't m zeker wel worden.
De gravelbikes die in de reactie voor me werden genoemd (Surly Pack Rat, Surly Ogre of een Salsa Vaya, Specialized Sequoia) zijn helaas allemaal niet in mijn maat.
Dit soort fietsen zijn toch hetzelfde als de specialized diverge? Of zit er een verschil tussen? Die spreekt mij erg aan namelijk en wat ik er van lees lijkt het een upgrade gravelbike te zijn.
Kan niet wachten tot het weer een graadje warmer wordt
-
- Forum-lid
Heb zelf een specialized sequoia als je niet te veel fietsen wilt is een gravel racer ideaal
De mijne heeft een stalen voorvork en kan hier ook baggage rekjes op monteren om een weekend mee weg te gaan .
En omdat het staal is is het ook best comfortabel.
Ook kan ik er op de club mee rijden en onverhard is ook geen probleem
Heb ook een roubaix race fiets en deze heeft de zelfde geomtrie.
Maar mijn gravel is alround in te zetten zeker als je na verloop van tijd een tweede wielset hebt een voor op de weg en een voor in het bos.
Zelf heb ik er een band op die redelijk alround is
De mijne heeft een stalen voorvork en kan hier ook baggage rekjes op monteren om een weekend mee weg te gaan .
En omdat het staal is is het ook best comfortabel.
Ook kan ik er op de club mee rijden en onverhard is ook geen probleem
Heb ook een roubaix race fiets en deze heeft de zelfde geomtrie.
Maar mijn gravel is alround in te zetten zeker als je na verloop van tijd een tweede wielset hebt een voor op de weg en een voor in het bos.
Zelf heb ik er een band op die redelijk alround is