Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
23 jun 2010 20:52
Amclassic-fan schreef:Een crossfiets, zeker op de Heuvelrug veel sneller dan een mtb
Zeker als de tracks er droog bijliggen maar in het voor/najaar na regen eerder mtb.
Ach zo zie je maar, het gaat erom wat jezelf prettig vindt. Voor NL maakt het allemaal niet zoveel uit en hangt het deels er vanaf hoeveel geld je wil besteden.
What makes the boat go faster?
-
klaas-kippegaas
- Forum-lid
klaas-kippegaas
23 jun 2010 21:27
Daniel1975 schreef:Ga je slechts een uurtje knallen op je favo route gewoon een lekkere hardtail kopen.
Ik zou wel wegblijven van de meer all mountain georienteerde bikes zoals een Trek Fuel EX oid; perfect voor de Ardennen en Alpen, maar kost echt snelheid etc op het vlakke.
Complete onzin!
Dat klinkt leuk maar niet iedereen fietst om voluit te kunnen knallen.....
Daarnaast moet je lichaam (lees: rug) een "snelle" houding van een XC fiets ook maar net accepteren.
Mn schoonvader van 52 is nog fit genoeg om een marathon te lopen maar zit echt niet te wachten op de geometrie van een Spark kan ik je verklappen....
Genieten en ontspannen hebben niet altijd met snelheid te maken
-
kukelekupers
- Forum-lid
kukelekupers
23 jun 2010 21:37
Ik ben het helemaal eens met klaas-kippegaas.
Met als enige opmerking dat een hardtail ook erg comfortabel kan zijn, met de juiste componenten (staal of titanium frame, breeeeede banden). Een fully zal comfortabeler zijn, maar misschien is zo´n hardtail al voldoende qua comfort.
Daniel1975 schreef:Ik zou wel wegblijven van de meer all mountain georienteerde bikes zoals een Trek Fuel EX oid; perfect voor de Ardennen en Alpen, maar kost echt snelheid etc op het vlakke.
Heb je wel eens een Yeti 575 geprobeerd?
Die hebben ze zoveel veerweg gegeven zodat je over mensen heen kan rijden i.p.v. ze steeds maar in te moeten halen
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
23 jun 2010 23:28
LS vroeg wat IK zou kopen en dat is dus die race-fully. Daar ik geen goed/kwaad/zin/onzin aan.
Ben het wel met klaas eens dat mijn opmerking over de AM-bikes wat kort door de bocht is.
Less is bore
-
franskem
- Forum-lid
franskem
25 jun 2010 10:28
Hen een starre Santos gehad, heb met een Scott Scale gereden en rij nu sinds een jaar met een Epic. De Epic is wel de meest aangename fiets uit het rijtje. De Scott was wel de fiets die het meest en snelst vooruit wilde en bleef uitdagen.
Een starre fiets zou ik niet meer nemen, een beetje comfor is niet weg.
Vering die je gewenst in en uit kan schakelen is wel lekker, zo bepaal jezelf of en hoeveel vering je wil.
Een race geörienteerde fiets is wel leuk als je ook die race-stijl kan blijven rijden.
Een race-fully kun je ook wat minder race maken. Draai je stuurpen om, een zadelpen zonder set-back, etc...