Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon - Red Bull - Cannondale - Specialized

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 jun 2010 12:16

perik schreef:Ik denk dat je verhalen over de Caad9 als "ambachtelijk" en het beste wat je met alu kunt bereiken met een klein korreltje zout moet nemen. Uiteindelijk ontlopen de Cannondale, Canyon en Red Bull elkaar niet zoveel. Ze zijn allen top!


Nou er zitten echt wel enorme vesrchillen in het cannondale frame en een redbull frame, waar denk je dat zo'n prijsvechter het verschil haalt?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 jun 2010 12:28

Wat zijn die enorme verschillen dan?

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 12:41

superrose schreef:
perik schreef:Ik denk dat je verhalen over de Caad9 als "ambachtelijk" en het beste wat je met alu kunt bereiken met een klein korreltje zout moet nemen. Uiteindelijk ontlopen de Cannondale, Canyon en Red Bull elkaar niet zoveel. Ze zijn allen top!


Nou er zitten echt wel enorme vesrchillen in het cannondale frame en een redbull frame, waar denk je dat zo'n prijsvechter het verschil haalt?


Ja daar ben ik ook wel in geïnteresserd om dit te weten. Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik vind overal alleen maar lof voor die Red Bull.
Is de CAAD9 beter? Afgezien van de afmontage dan. En is dit prijsverschil te verantwoorden tov het kwaliteitsverschil. Dat is dé grote vraag.

Bedankt voor je reactie.
Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 12:46

frank s schreef:Ik zie bij Rose net een aanbiedig voor 999€

Red Bull Carbon Pro-3000 (carbon frame dus) met Ultegra afmontage (behalve cassette is 105)

http://rose.nl/fietsen/bikes/wielrenfie ... ail2=32155

ben geen echte kenner (beginnend fietser) maar dit lijkt wel een mooie aanbieding.


Ik geef je geen ongelijk Frank. Maar als je de modellen Pro en Pro SL tov elkaar eens goed bekijkt, dan is er toch wel een wezenlijk verschil hoor. Kader is heel anders aan elkaar gezet. Met hele ruwe overgangen bij de Pro. Ook op het gebied van het gewicht is er een verschil. Ik weet zeker dat dit ook goed genoeg is voor mezelf als (her)starter. Maar zo als ik al schreef, ik hou wel van echt goed materiaal. En ik wil er enkele jaren mee verder kunnen. En ik denk dat ik niet bepaald warm zou lopen van het rijden op een Pro. De Pro SL daarentegen ziet er gewoon al veel beter uit. En de fiets moet ook uitnodigen tot een ritje.
Het moet niet alleen maar een werkinstrument zijn. Het moet het luxepaardje van de stal zijn. (Voor de andere ritjes heb ik een degelijke Gazelle stadsfiets en een oude Scott MTB.)

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 12:47

perik schreef:Wat zijn die enorme verschillen dan?


Ja daar ben ik ook wel in geïnteresserd om dit te weten. Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik vind overal alleen maar lof voor die Red Bull.
Is de CAAD9 beter? Afgezien van de afmontage dan. En is dit prijsverschil te verantwoorden tov het kwaliteitsverschil. Dat is dé grote vraag.

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 13:08

Lees net op dit forum bij de wielen dat er veel mensen zijn die de EA70 in de Red Bull echt niks vinden en er serieuze problemen mee hebben.
Hoop dat dit niet waar is als ik voor deze fiets zou kiezen. Mss toch al direct andere wielen steken?
Als ik het goed voor heb, heb je voor het zelfde geld DT-Swiss zitten.

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 22 jun 2010 14:29

Dag Erik,

Heb jij een model 2010 gekocht? Of een ouder model in de uitverkoop?
Was de prijs nog onderhandelbaar? Of kreeg je nog wat extra's?

Wat bedoel je meer concreet met goed geholpen worden? Spenderen ze voldoende tijd aan een klant? Niet zo een massagebeuren waarbij jezelf maar moet zien te behelpen? Klopt het dat er vele medewerkers zijn die je gewoon in het Nederland kunnen helpen?
Je mag ook altijd links plaatsen naar foto's van je fiets! Of ze mij mailen.
Ben zeer benieuwd naar je antwoord!

Grtn,[/quote]



Ik heb model 2010 gekocht, dus met de nieuwe Ultegra 6700 groep. De prijs was niet onderhandelbaar, maar ik kreeg er wel gratis een fietspompje, 2 bidonhouders en bidons bij. Verder krijg je bij aanschaf van een fiets standaard 10% korting op alle accessoires die je erop laat zetten. Ook krijg je een welkomscadeau met een zadeltas, reparatiesetje met -tool en een binnenband.

In de zaak werd ik geholpen door een verkoper die redelijk nederlands sprak. Hij heeft me alle modellen laten zien en de verschillen uitgelegd. Ik heb toen gekozen voor de Pro SL 3000. Vervolgens heeft hij mijn maten opgemeten en de juiste framemaat bepaald. Met die framemaat het ik een proefritje gemaakt. Daarna hebben we in de computer alle specificaties van de fiets doorgenomen. Ik heb alles standaard gelaten, alleen een zilvergrijs stuurlint i.p.v. wit. Als ik thuis zou bedenken dat er nog dingen gewijzigd moesten worden, kon ik dat nog per mail doorgeven tot ongeveer 1 week na aankoop.
Binnen 3 weken was de fiets klaar en heb ik 'm opgehaald.

Ik zal binnenkort wat foto's maken en op de site zetten.

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 22 jun 2010 17:44

Ik zou voor de Red Bull gaan
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 jun 2010 17:56

Robbebopper schreef:Van deze fietsen is de Red Bull gewoon het beste.
Niet mee eens. Canyon/Red Bull bieden gegeven een budget meestal ongeveer hetzelfde en dat is nu niet anders als je de specs naast elkaar legt. Ze leggen wel wat andere accenten..
superrose schreef:Nou er zitten echt wel enorme vesrchillen in het cannondale frame en een redbull frame

Leg maar uit.. :) Ik geloof er niet zo veel van, maar ik laat me graag overtuigen.. :)

[size=0]Doe maar tov het Canyon Ultimate AL frame dan, daar ken ik de specs+meetwaarden+wat ervaringen tenminste van..[/size]
superrose schreef:waar denk je dat zo'n prijsvechter het verschil haalt?
Geen dealer-netwerk te onderhouden, minder sponsoring, efficiente organisatie, minder voor de naam betalen, etc.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 jun 2010 20:57

KurtRes schreef:
superrose schreef:
perik schreef:Ik denk dat je verhalen over de Caad9 als "ambachtelijk" en het beste wat je met alu kunt bereiken met een klein korreltje zout moet nemen. Uiteindelijk ontlopen de Cannondale, Canyon en Red Bull elkaar niet zoveel. Ze zijn allen top!


Nou er zitten echt wel enorme vesrchillen in het cannondale frame en een redbull frame, waar denk je dat zo'n prijsvechter het verschil haalt?


Ja daar ben ik ook wel in geïnteresserd om dit te weten. Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik vind overal alleen maar lof voor die Red Bull.
Is de CAAD9 beter? Afgezien van de afmontage dan. En is dit prijsverschil te verantwoorden tov het kwaliteitsverschil. Dat is dé grote vraag.

Bedankt voor je reactie.
Grtn,


Ga eens op beide rijden en voel het verschil, kijk in vredesnaam niet alleen naar de afmontage. Ik ben geen Cannondale fan, vind ze niet mooi, maar ik weet wel dat er een verschil is te voelen tussen prijsvechter frames en niet prijsvechterframes. Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 jun 2010 20:59

@foosho, in mijn eerdere post waar je een kleine quote uithaalde sprak ik over red bull ik begrijp niet hoe je daar nu canyon bijhaalt, heb ik het daar over gehad?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 jun 2010 21:22

superrose schreef:Ga eens op beide rijden en voel het verschil, kijk in vredesnaam niet alleen naar de afmontage. Ik ben geen Cannondale fan, vind ze niet mooi, maar ik weet wel dat er een verschil is te voelen tussen prijsvechter frames en niet prijsvechterframes. Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.


Rose, dat jouw prijsvechterframe (Focus, toch?) rijdt als een tank betekent niet dat dat voor alles geldt dat uit Duitsland komt en goedkoper is dan Cannondale. Ikzelf vind de Canyon Ultimate Al een van de fijnste fietsen waar ik ooit op gereden heb, ook t.o.v. Cannondale.

Plaats reactie