Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT Swiss wielen icm conti

alex2b2
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mar 2015 17:36

alex2b2 16 apr 2018 23:22

bundes schreef: 10 apr 2018 19:04 Ik voel me echt een ontzettende debiel. Ik kan de conti's wel van de reynolds halen maar niet opnieuw opleggen. Ik kan wel pirelli zero of schwalbe one opleggen maar dan zit er een hoogtebobbel in. Aan de ene kant steekt band verder uit dan aan de andere kant. Wat doe ik toch verkeerd? Ik word er radeloos van. Heb eerder honderden bandjes gemonteerd, waarom lukt dit nou niet
Ik heb exact dezelfde combi: Reynolds Strike met Pirelli P Zero's. Na de eerste keer monteren (ik had een bandenknecht nodig, anders kreeg ik de banden er met geen mogelijkheid op) zat er ook bij mij een hoogteslag in. Ik had het voorwiel tubeless gemaakt en het achterwiel nog niet, maar beide met hetzelfde effect. Even uitknobbelen wat er aan de hand was: de buitenbanden staken, precies als bij jou, aan een kant iets meer uit dan aan de andere kant, niet bij het ventiel maar elders.

Ik heb dit op de volgende manier opgelost (zoals deels ook elders in deze thread is geadviseerd). Zowel voor als achter de binnenkant van de velg met wat sop ingesmeerd (terwijl de banden er (zonder druk) nog op zaten), en vervolgens met een Bontrager Flash Charger compressorpomp op bijna maximale druk de banden op spanning gebracht. Voor via het opengeschroefde tubeless ventiel, en achter gewoon via het opengeschroefde ventiel van de binnenband. ik heb zat binnenbanden, maar hij scheurde tot mijn verbazing niet ;-). In beide gevallen schoot de band nu wel in het 'kanaal' waar de hieldraad in hoort te zitten. Dat was bij het 'droog' monteren niet gelukt, zelfs niet toen ik de banden op spanning bracht met de Bontrager.

De combinatie van insmeren met wat sop en op druk brengen met de handmatige compressor deed het hem dus. Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Plaats reactie