Rose Pro SL vs Canyon Endurace 7.0 vs Merida Scultura 4000
En ergens in juni is er waarschijnlijk weer een magazijnverkoop bij Rose, dan scheelt het je nog een paar honderd euro. De datum stond wel op hun oude website maar op de nieuwe kan ik niets vinden. Misschien even hun facebook in de gaten houden.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
Levertijd is op zich niet zo'n probleem. Ik ga eerst nog drie weken op vakantie dus wanneer de fiets begin juli geleverd kan worden dan is dat verder prima. De Rose website zal ik de komende tijd wat beter in de gaten houden. heeft Canyon ook speciale aanbiedingen zo net voor of tijdens de Tour?
-
- Forum-lid HC
Meestal tijdens de Tour hebben ze aanbiedingen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Hoi Stefan81, Welke is het geworden? Ik zit rond dezelfde prijsklasse te zoeken en ik had mijn oog op de Canyon Endurace AL 7.0 disc laten vallen omdat ik een voorkeur voor schijfremmen heb. Maar toen had ik de Rose met Sram Force groep nog niet gezien. En ik heb toch ook wel een voorkeur voor Sram (vanwege YAW en Doubletap). Rival had ik ook al prima gevonden.
Ik zie deze fiets aanschaf meer als opstap naar een luxere fiets rond de € 2500,- over 3 of 4 jaar. Dan komt het carbon frame met betere groepset (Ultegra of Red)
Bij mijn LBS hoor ik ze vaker klanten waarschuwen voor internet fietsen maar Rosebike en zeker Canyon lijken mij prima merken waarvan zij toch ook afstel en herstel werkzaamheden moeten kunnen veriichten. Mijn LBS zijn Cube dealers en dan kom ik met de Cube Attain op € 1399,- het dichts in de buurt van de Rose en Canyon maar is de fiets wel een forse 2 kg zwaarder. En die wil ik graag besparen.
Ik zie deze fiets aanschaf meer als opstap naar een luxere fiets rond de € 2500,- over 3 of 4 jaar. Dan komt het carbon frame met betere groepset (Ultegra of Red)
Bij mijn LBS hoor ik ze vaker klanten waarschuwen voor internet fietsen maar Rosebike en zeker Canyon lijken mij prima merken waarvan zij toch ook afstel en herstel werkzaamheden moeten kunnen veriichten. Mijn LBS zijn Cube dealers en dan kom ik met de Cube Attain op € 1399,- het dichts in de buurt van de Rose en Canyon maar is de fiets wel een forse 2 kg zwaarder. En die wil ik graag besparen.
Uiteindelijk is de het de Endurace CF8 geworden. Ik was er voor mijzelf al even over uit dat het dit model zou worden maar was eigenlijk aan het wachten op de 2019 modellen met de nieuwe 105 groep. Maar tijdens de tour was de Ultegra versie met 200 euro afgeprijsd dus even de vrouw aangekeken en toen gekozen voor de CF8.