Canyon Aeroad of Ultimate? Vooral klimmen.
Op ons niveau maakt het werkelijk geen pepernoot uit welke je koopt, dus neem nu maar gewoon degene die je het mooist vindt.
Kwalitatief zijn ze beide goed.
Kwalitatief zijn ze beide goed.
-
- Forum-lid
De ultimate disc is besteld
-
- Forum-lid
Eerste test ermee gereden. Tegenover mijn Cervelo S1 alu lijkt dit precies een vrouwenfiets, zacht, comfortabel, is echt wel wennen, is precies dat je daarmee niet hard kan rijden (qua gevoel). Morgen lange rit gepland.
-
- Forum-lid
Op eerste gevoel wat ontgoocheld maar ik ben dan ook niet gewend om met carbon te rijden of met de huidige fietsen, mijn cervelo is 10j oud.
Is mijn canyon het huidige rijgevoel of kan je ook nog kiezen voor die oeroude, harde racers?
MSs als ik er een tijd mee rij, ik niet terug mee wil, weet het niet.
Is mijn canyon het huidige rijgevoel of kan je ook nog kiezen voor die oeroude, harde racers?
MSs als ik er een tijd mee rij, ik niet terug mee wil, weet het niet.
-
- Forum-lid HC
Een S1 is natuurlijk wel een knaljarde racer. Maar ga je ook echt langzamer?
-
- Forum-lid
DAt zal ik morgen weten te zeggen maar dat zou straf zijn, nee?japiecarbon schreef: ↑29 mei 2018 10:39 Een S1 is natuurlijk wel een knaljarde racer. Maar ga je ook echt langzamer?
Quintana rijdt met deze fiets dus ik veronderstel dat ik toch niet trager zal gaan?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik ervaar juist dat de Ultimate een heerlijk strakke fiets is, die wel het nodige comfort geeft, maar zeker niet zacht of slap aanvoelt. Juist door een beetje meer comfort tov een harde alu bak, zal je na langere ritten minder vermoeid zijn en dus harder kunnen fietsen.
-
- Forum-lid
Ik zeg niet dat hij slap is maar het gevoel is een wereld van verschil. De S1 wil echt vlammen, de Ultimate lijkt precise lui te zijn maar dit zal aan mij liggen omdat ik dit niet gewend ben.NuitKor schreef: ↑29 mei 2018 11:15 Ik ervaar juist dat de Ultimate een heerlijk strakke fiets is, die wel het nodige comfort geeft, maar zeker niet zacht of slap aanvoelt. Juist door een beetje meer comfort tov een harde alu bak, zal je na langere ritten minder vermoeid zijn en dus harder kunnen fietsen.
Ik heb ervaring met carbon en alu (allen canyons) en ik vind de Ultimate CF SLX verre van lui.djatwork69 schreef: ↑29 mei 2018 11:54Ik zeg niet dat hij slap is maar het gevoel is een wereld van verschil. De S1 wil echt vlammen, de Ultimate lijkt precise lui te zijn maar dit zal aan mij liggen omdat ik dit niet gewend ben.NuitKor schreef: ↑29 mei 2018 11:15 Ik ervaar juist dat de Ultimate een heerlijk strakke fiets is, die wel het nodige comfort geeft, maar zeker niet zacht of slap aanvoelt. Juist door een beetje meer comfort tov een harde alu bak, zal je na langere ritten minder vermoeid zijn en dus harder kunnen fietsen.
-
- Forum-lid
Ik heb de CF SL. En zoals ik al zei, zal het aan mij liggen, ik ben een beenharde fiets gewend.NuitKor schreef: ↑29 mei 2018 12:00Ik heb ervaring met carbon en alu (allen canyons) en ik vind de Ultimate CF SLX verre van lui.djatwork69 schreef: ↑29 mei 2018 11:54Ik zeg niet dat hij slap is maar het gevoel is een wereld van verschil. De S1 wil echt vlammen, de Ultimate lijkt precise lui te zijn maar dit zal aan mij liggen omdat ik dit niet gewend ben.NuitKor schreef: ↑29 mei 2018 11:15 Ik ervaar juist dat de Ultimate een heerlijk strakke fiets is, die wel het nodige comfort geeft, maar zeker niet zacht of slap aanvoelt. Juist door een beetje meer comfort tov een harde alu bak, zal je na langere ritten minder vermoeid zijn en dus harder kunnen fietsen.
-
- Forum-lid
Iemand een tip voor afstand zadel-stuur?