Pagina 2 van 5
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 12 jun 2018 14:07
door Supergrover
MvPS schreef: ↑11 jun 2018 20:45 Die kunnen zowat alles leveren wat er op de markt beschikbaar is.
Dit kunnen de meeste wielbouwers (Frieke, Bikexperto,Handgespaakt) ook. Staat mss niet op de website, maar even mailen/bellen en je weet meer.....
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 13 jun 2018 08:15
door asmeets
Ik heb dit jaar mijn derde setje wielen gekocht bij Wheel-Tec. Bij alle drie de aankopen ben ik uitstekend geholpen en geadviseerd door Marc. Hij nam alle tijd om naar mijn wensen te luisteren en van gedachten te wisselen over de mogelijkheden. Ik voel me meer dan prima geholpen in het maken van mijn keuze.
Marc maakt op mij een zeer kundige indruk en ik denk dat hij heel erg goed weet waar hij over praat. Hij is wel uitgesproken in zijn mening en vertrouwt op zijn eigen producten. Voor mij is dat geen enkel probleem, een ander kan dat wellicht als 'arrogant' betitelen. Ik heb er in ieder geval geen enkele moeite mee.
Een van de wielsets is een Zenith 50 mm en die bevallen erg goed. Wellicht dat je nu beter voor de Tailwind variant kan gaan. De zijn gebaseerd op nieuwere technieken. De Zenith kunnen wat verkleuren naarmate ze ouder worden.
Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke
Mijn advies:
Ga gewoon langs in de winkel. Dan kun je je eigen mening vormen.
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 13 jun 2018 13:17
door csteenbe
asmeets schreef: ↑13 jun 2018 08:15
Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke
Vind ik echt opmerkelijk, mij liet hij gewoon in de kou staan.....
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 13 jun 2018 18:55
door wasbeer2006
Dat was bij mij ook met een gescheurde flens na 2,5 jaar en een gescheurde velg na ook ruim 2 jaar.
Met aangeboden excuses voor het ongemak kosteloos vervangen.
Misschien ligt het aan jouw csteenbe
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 09:48
door ronin
Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 11:19
door MarkVeenstra
ronin schreef: ↑14 jun 2018 09:48
Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....
2% denk ik.
.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 11:32
door Orlok
MarkVeenstra schreef: ↑14 jun 2018 11:19
ronin schreef: ↑14 jun 2018 09:48
Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....
2% denk ik.
.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
. . . en dan nog ervan uitgaan dat de inflatie in dat jaar 0% is geweest anders is je rendement anders of bij een inflatie van 0,1% zelfs nul.
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 11:33
door Rootland
De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 11:34
door nijkie
Rootland schreef: ↑14 jun 2018 11:33
De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
Zie info over wielen door Havana geschreven.
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 12:05
door dale c
De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
wat mij betreft legio....een lekkere harde ratel in je achternaaf, de keuze van kleurtjes van de naaf, geen lelijke decals die op die fabriekswielen vaak ziet, wat meer spaken dan je in de fabriekswielen ziet, ..etc. erg persoonlijk allemaal.
Wanneer je daar allemaal niet zo veel waarde aan hecht dan is dat prima en ga je b.v. voor een setje Fulcrums
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 15:25
door ronin
Inderdaad Rootland, de vraag is helder, bedankt voor de aanvulling, dus kleurtjes, geluid en aantal spaken dat zijn de pluspunten. Nog meer ?
Re: Wheel Tec
Geplaatst: 14 jun 2018 15:47
door MarkVeenstra
De vraag was helemaal niet helder.., Rendement wordt ook gebruikt bij motoren...
In dit kader dacht ik in eerste instantie aan rendement in termen van betere efficiëntie, (beter wiel, minder weerstand, harder fietsen met dezelfde input oid). Alleen is dan de vraag hoe je een rendement bepaald.
Maar goed, met 2 extra uitleggen is het wel duidelijk.., de vraag was wat de voordelen zijn. Prima vraag
.
het grote voordeel is natuurlijk de vrije keuze van onderdelen, zodat je een wiel kunt bouwen toegespitst op de persoon en het gebruik. Lichte versus duurzame naven bijvoorbeeld. hoogte naafflens, type velg (interne breedte), spaakspanning en aantal spaken.
Fabriekswielen voldoen natuurlijk vaak ook. en zeker de simpelere wielen die wat zwaarder gehouden zijn en daarmee bom-proof, zullen geen krimp geven.