Dat snap ik en Salden kennende gaat hij je (tenzij je echt heel goed oplet en verstand van zaken hebt) ook echt geen 190 body leveren (trek de body er maar af, bij een 190 zitten witte/cremekleurige lagers (afdichtingen). Blauw is 240s en oranje/rood de 240.
Ik zou gewoon de body na laten sturen en enkel genoegen nemen met een 190 body (=peperduur) maar die heeft Salden en zelfs de importeur vaak niet eens liggen....)
Deze moet je krijgen:
dt body
en dan voor campa, ik heb er een liggen (in noodgeval, mits je niet tever van Utrecht woont) maar eerst maar eens met salden praten en ik zou gewoon vragen waar je voor betaald hebt.
Welke body is dit?
-
- Forum-lid HC
Het betreft een FFWD F4R-c wielset met met DT Swiss 190 naven. Salden heeft deze speciaal voor mij besteld (E1399). Het is geen assortiment op hun website. Ik zelf heb aangegeven dat het de Campagnolo versie moest zijn (en een Campagnolo cassette in dezelfde bestelling meebesteld). Toen de doos met de wielset de eerste keer binnen kwam vermeldde deze de Shimano versie. Salden suggereerde dat ze de body misschien al vervangen hadden. Na een foto kwamen zij tot de conclusie dat ze dat niet gedaan hadden. Na anderhalve week (hoeveel tijd kost het trouwens om zo'n body te vervangen?) kreeg ik de wielset in een andere doos terug en ik kreeg mijn campagnolo cassette er niet op. Zo onstond mijn vraag.
Ik ga het achterwiel straks voor de tweede keer terugsturen...
Ik ga het achterwiel straks voor de tweede keer terugsturen...
-
- Forum-lid HC
Body verwisselen duurt precies 10 seconden (snelsluiter eruit, en body lostrekken, eventueel een shimano kransje met sluitring erop voor meer grip (niet te hard trekken anders kun je onderdelen gaan rapen).
Salden kan je toch gewoon een body opsturen duurt een dag (wie stuurt er nu een wil in voor wisselen van een body bovendien moet er toch eens in de drie maanden vet in en dat zul je toch hopelijk zelf gaan doen.....).
Nognaals checken wat er nu op zit anders krijg je iets heel anders......
Salden kan je toch gewoon een body opsturen duurt een dag (wie stuurt er nu een wil in voor wisselen van een body bovendien moet er toch eens in de drie maanden vet in en dat zul je toch hopelijk zelf gaan doen.....).
Nognaals checken wat er nu op zit anders krijg je iets heel anders......
-
- Forum-lid HC
En aan die foto weet je zeker te zien dat dit een 190 body is... of kom je daar pas over 6 maanden achter als het ding geserviced moet worden?
Wees trouwens voorzichting met het afstellen Campa 11 en Dt is vaak geen gelukkige combinatie en de derailleur komt dan veel te dicht en/of tegen de spaken (gebeurd vaak ook bij aanzetten).
Wees trouwens voorzichting met het afstellen Campa 11 en Dt is vaak geen gelukkige combinatie en de derailleur komt dan veel te dicht en/of tegen de spaken (gebeurd vaak ook bij aanzetten).